OPTYKA 2025 - Wydarzenie, które wyznacza wizję rozwoju branży
Serdecznie zapraszamy na Targi OPTYKA 2025, które odbędą się w dniach 17–19 października tego roku, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w pawilonach 3 i 3A. Trzy dni targów to czas intensywnych spotkań biznesow...
więcej
Numer OKO 2025/5 już dostępny
Zapraszamy do lektury 228 numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku „OKO”, w którym relacjonujemy bieżące wydarzenia branżowe, poruszamy szereg aktualnych temató...
więcej
POLSKA W OKULARACH. Kampania, która edukuje, wspiera i napędza rozwój niezależnych optyków.
Z Łukaszem Rutą, Commercial Director JZO S.A., rozmawiamy o tym, w jaki sposób JZO poprzez nową odsłonę kampanii „POLSKA W OKULARACH” edukuje społeczeństwo i wspiera niezależnych optyków – by wspóln...
więcej
Maja Ostaszewska Ambasadorką marki Bergman
Z ogromną radością ogłaszamy współpracę z Mają Ostaszewską – aktorką, która od lat zachwyca nie tylko talentem, ale też autentycznością, odwagą i zaangażowaniem społecznym. Jej obecność w naszej marce to...
więcej
Odwaga, relacje i kobiece zmiany
Czy w branży optycznej jest przestrzeń dla kobiet, które chcą się rozwijać nie tylko zawodowo, ale też osobiście? W ramach inicjatywy Kobiety z Wizją Siebie powstało wyjątkowe środowisko wsparcia, inspiracji i wymiany doświadc...
więcej
SILMO PARIS 2025 SILMO Next: wizjonerska inicjatywa, która przybliża jutro!
Od 26 do 29 września br. Centrum Wystawowe Paris Nord Villepinte będzie gościć Targi SILMO Paris, bijące serce międzynarodowego świata optyki i okularów. 900 wystawców, 1500 marek i ponad 32 000 odwiedzających z 42 kraj&oac...
więcej
Widzenie w podczerwieni: rewolucja w diagnostyce oka (i nie tylko) dzięki dwufotonowej stymulacji siatkówki
Zwykle przyjmuje się, że ludzkie oko postrzega światło w zakresie widma fal elektromagnetycznych od ok. 380 do 780 nm. Jednak już w latach 30. i 40. XX wieku pojawiały się doniesienia, że w odpowiednich warunkach jest możliwa percepcja ...
więcej
Międzynarodowa Agencja ds. Zapobiegania Ślepocie (IAPB) z okazji Światowego Dnia Wzroku 2024 (10 października) prowadzi kampanię, której tematem przewodnim jest zdrowie oczu dzieci. Nowością w tegorocznej edycji jest maskotka o imieniu „Artie”, stworzona na wzór logo Love Your Eyes. Organizacja wydała także zestaw ćwiczeń i materiałów edukacyjnych dotyczących zdrowia oczu dla dzieci w każdym wieku.
więcej
Oddajemy w Państwa ręce 222 numer specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku OKO 2024/5, w którym przedstawiamy nowości i promocje, najnowsze trendy w modzie okularowej oraz poruszamy aktualne i ważne dla branży optycznej tematy.
więcej
W niniejszym artykule omówie i przyblize zagadnienia takie jak: zwrot, reklamacja, rekojmia, gwarancja, które dotyczą aspektów funkcjonowania zakładu optycznego. Czasem błędnie ze sobą utożsamiane, regulują odmienne uprawnienia oraz obowiązki, wystepujące po stronie konsumenta, salonu optycznego, czy producenta. W artykule postaram się w sposób jak najbardziej prosty oraz przejrzysty wyjaśnić te skomplikowane prawnie zagadnienia.
więcej
Dzisiejsze wymagania konsumentów dotyczące okularów rosną w niespotykanym tempie. Klienci oczekują, że ich okulary będą nie tylko narzędziem do poprawy wzroku, ale również elementem stylu i ochrony zdrowia. Coraz częściej szukają rozwiązań, które łączą w sobie innowacyjną technologię, estetykę i wygodę. W tym kontekście soczewki Transitions® GEN S™ wyróżniają się jako doskonałe rozwiązanie, które spełnia wszystkie te potrzeby. Dlatego też powinny one stać się naturalnym wyborem dla każdego nowoczesnego salonu optycznego.
więcej
Nagrody SILMO d’Or, najważniejsze wyróżnienie dla branży optycznej i okularowej, zostały wręczone zwycięzcom spośród imponującej listy nominowanych! Pełna lista zwycięzców
więcej
Kompozycja kolorów w stylizacji opraw okularowych to pożądana umiejętność zestawiania barw oprawek z barwami np. soczewek czy pigmentacją skóry.
więcej
Inteligentne okulary (ang. smart glasses) to technologia, która obiecuje zrewolucjonizować naszą codzienność, zastępując świat fizyczny wirtualnym (rzeczywistość wirtualna, ang. virtual reality, VR) lub łącząc oba te światy poprzez nałożenie obrazów na siebie (rzeczywistość rozszerzona, ang. augmented reality, AR). Te obiecanki trwają już od ponad 10 lat, bo pierwsze informacje o tym, że duże firmy pracują nad okularami umożliwiającymi wyświetlanie cyfrowych obrazów nałożonych na widok rzeczywisty, pojawiły się w 2012 roku. Oprócz firmy Google z ich Google Glass były to: Oakley (obecnie część firmy Luxottica) oraz Canon. Dlaczego zatem nadal nie widać na ulicach tłumów przygarbionych postaci, wyposażonych w dziwaczne okulary, zachowujących się, jakby żyli w innym świecie? Przyjrzyjmy się funkcjom oferowanym przez smart glasses i zastanówmy się, czy mogą stanowić przyszłość branży okularowej.
więcej
Adam Mamok, prezes i współwłaściciel American Lens, kontynuuje ważny temat budowania marki osobistej w profesjonalny i ciekawy sposób.
więcej
Transitions® z dumą przedstawia swoją nową technologię Transitions® GEN S™. Wprowadzona na rynek soczewka wyznacza nowe standardy: ultra szybko reaguje na światło i zapewnia najwyższą ostrość widzenia. Co więcej, dostępna jest aż w 8 stylowych kolorach. Jej trzy kluczowe cechy Gen Speed™, Gen Style™ i Gen Smart™ znoszą ograniczenia, do jakich przywykliśmy w standardowych soczewkach. Dzięki nim Transitions® GEN S™ oferuje znacznie więcej niż tylko korekcję widzenia.
więcej
Zapraszamy do lektury 221 numeru Ogólnopolskiego Kuriera Oftalmicznego – specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku OKO 2024/4, w którym przedstawiamy nowości, promocje, najnowsze trendy w modzie okularowej oraz poruszamy aktualne i ważne dla branży optycznej tematy.
więcej