OPTYKA 2025 - Wydarzenie, które wyznacza wizję rozwoju branży
Serdecznie zapraszamy na Targi OPTYKA 2025, które odbędą się w dniach 17–19 października tego roku, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w pawilonach 3 i 3A. Trzy dni targów to czas intensywnych spotkań biznesow...
więcej
Numer OKO 2025/5 już dostępny
Zapraszamy do lektury 228 numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku „OKO”, w którym relacjonujemy bieżące wydarzenia branżowe, poruszamy szereg aktualnych temató...
więcej
POLSKA W OKULARACH. Kampania, która edukuje, wspiera i napędza rozwój niezależnych optyków.
Z Łukaszem Rutą, Commercial Director JZO S.A., rozmawiamy o tym, w jaki sposób JZO poprzez nową odsłonę kampanii „POLSKA W OKULARACH” edukuje społeczeństwo i wspiera niezależnych optyków – by wspóln...
więcej
Maja Ostaszewska Ambasadorką marki Bergman
Z ogromną radością ogłaszamy współpracę z Mają Ostaszewską – aktorką, która od lat zachwyca nie tylko talentem, ale też autentycznością, odwagą i zaangażowaniem społecznym. Jej obecność w naszej marce to...
więcej
Odwaga, relacje i kobiece zmiany
Czy w branży optycznej jest przestrzeń dla kobiet, które chcą się rozwijać nie tylko zawodowo, ale też osobiście? W ramach inicjatywy Kobiety z Wizją Siebie powstało wyjątkowe środowisko wsparcia, inspiracji i wymiany doświadc...
więcej
SILMO PARIS 2025 SILMO Next: wizjonerska inicjatywa, która przybliża jutro!
Od 26 do 29 września br. Centrum Wystawowe Paris Nord Villepinte będzie gościć Targi SILMO Paris, bijące serce międzynarodowego świata optyki i okularów. 900 wystawców, 1500 marek i ponad 32 000 odwiedzających z 42 kraj&oac...
więcej
Widzenie w podczerwieni: rewolucja w diagnostyce oka (i nie tylko) dzięki dwufotonowej stymulacji siatkówki
Zwykle przyjmuje się, że ludzkie oko postrzega światło w zakresie widma fal elektromagnetycznych od ok. 380 do 780 nm. Jednak już w latach 30. i 40. XX wieku pojawiały się doniesienia, że w odpowiednich warunkach jest możliwa percepcja ...
więcej
Serdecznie zapraszamy na Targi OPTYKA 2025, które odbędą się w dniach 17–19 października tego roku, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w pawilonach 3 i 3A. Trzy dni targów to czas intensywnych spotkań biznesowych, okazja do nawiązania nowych relacji, udziału w panelach naukowych i marketingowych oraz do finalizacji umów i transakcji. Wydarzenie zakończy się w niedzielę o godzinie 16:00 – taki format daje możliwość rozplanowania rozmów handlowych i edukacyjnych, zwiększając efektywność i jakość zawierania kontaktów czy prowadzenia negocjacji. Już dziś wiadomo, że tegoroczna edycja będzie rekordowa – udział potwierdziło ponad 150 wystawców z Polski i zagranicy. Tak spektakularna pod względem ilości firm edycja targów OPTYKA, to czas wyjątkowych premier, prezentacji najnowszych ofert produktowych i usługowych oraz platforma do wymiany wiedzy i doświadczeń. Nie zabraknie również okazji do integracji całego środowiska optycznego. W piątek wieczorem na wszystkich gości czekać będzie niezapomniana zabawa i spora dawka muzycznej energii na Wieczorze Branżowym, podczas którego zostaną wręczone Złote Medale Grupy MTP oraz statuetki Acanthus Aureus.
więcej
Zapraszamy do lektury 228 numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku „OKO”, w którym relacjonujemy bieżące wydarzenia branżowe, poruszamy szereg aktualnych tematów oraz przedstawiamy nowości i promocje przygotowane przez naszych partnerów i reklamodawców.
więcej
Zapraszamy do lektury 227 wydania Ogólnopolskiego Kuriera Oftalmicznego „OKO” – specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku, w którym relacjonujemy bieżące wydarzenia, poruszamy szereg aktualnych tematów oraz przedstawiamy nowości i promocje przygotowane przez naszych partnerów i reklamodawców.
więcej
Z Łukaszem Rutą, Commercial Director JZO S.A., rozmawiamy o tym, w jaki sposób JZO poprzez nową odsłonę kampanii „POLSKA W OKULARACH” edukuje społeczeństwo i wspiera niezależnych optyków – by wspólnie budować lepszą przyszłość branży optycznej.
więcej
Z ogromną radością ogłaszamy współpracę z Mają Ostaszewską – aktorką, która od lat zachwyca nie tylko talentem, ale też autentycznością, odwagą i zaangażowaniem społecznym. Jej obecność w naszej marce to nie tylko zaszczyt, ale też naturalna konsekwencja wspólnego myślenia o świecie.
więcej
Czy w branży optycznej jest przestrzeń dla kobiet, które chcą się rozwijać nie tylko zawodowo, ale też osobiście? W ramach inicjatywy Kobiety z Wizją Siebie powstało wyjątkowe środowisko wsparcia, inspiracji i wymiany doświadczeń – miejsce, gdzie liczy się autentyczność, siostrzeństwo i wspólny kierunek. To coś więcej niż projekt – to społeczność, która żyje i rozwija się razem z uczestniczkami. Anna Misiak, optyczka z ponad 20-letnim doświadczeniem i liderka inicjatywy Kobiety z Wizją Siebie, udowadnia, że tak jest. W rozmowie opowiada o tym, jak powstała ta przestrzeń, komu jest dedykowana i jakie efekty przynosi kobietom z branży optycznej.
więcej
Od 26 do 29 września br. Centrum Wystawowe Paris Nord Villepinte będzie gościć Targi SILMO Paris, bijące serce międzynarodowego świata optyki i okularów. 900 wystawców, 1500 marek i ponad 32 000 odwiedzających z 42 krajów – wydarzenie to skupia całą branżę wokół innowacji, trendów, premierowych kolekcji, produktów i know-how.
więcej
Zapraszamy do lektury kolejnego (226) numeru Ogólnopolskiego Kuriera Oftalmicznego „OKO” – specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku, w którym relacjonujemy bieżące wydarzenia branżowe, poruszamy szereg aktualnych tematów oraz przedstawiamy nowości i promocje przygotowane przez naszych partnerów i reklamodawców.
więcej
Los Angeles, 2 czerwca 2025 r. – Etnia Barcelona, niezależna marka okularów, rozpoczęła lato ekskluzywnym wydarzeniem w legendarnym The Beverly Hills Hotel. Uroczystość pod hasłem „Iconic Frames for Hollywood Icons” poprowadziły siostry Chloe i Chenelle Delgadillo – stylistki gwiazd takich jak RosaliĀLa, Lady Gaga i Olivia Rodrigo.
więcej
Zwykle przyjmuje się, że ludzkie oko postrzega światło w zakresie widma fal elektromagnetycznych od ok. 380 do 780 nm. Jednak już w latach 30. i 40. XX wieku pojawiały się doniesienia, że w odpowiednich warunkach jest możliwa percepcja bodźców świetlnych o długościach fali znacznie przekraczających te granice, szczególnie długofalową – w kierunku podczerwieni. Dodatkowo transmisja światła przez przezroczyste tkanki oka pozwala na całkiem spory zakres długości fali promieniowania docierającego do dna oka, nawet powyżej 1,5 mikrona, tak jakby natura (ewolucja) pozostawiła pewien margines do wykorzystania (Rys. 1) [1]. II wojna światowa przyniosła duże przyspieszenie badań naukowych w tym zakresie z uwagi na szybko rozwijające się lotnictwo, szczególnie wojskowe, które potrzebowało pilotów o bardzo dobrych warunkach fizycznych oraz doskonałym wzroku.
więcej