KONGRES „FOKUS NA PROGRES"
🟣 KONGRES „FOKUS NA PROGRES"
Data: 23–24 maja 2025Miejsce: Hotel DoubleTree by Hilton, Łódź...
więcej
Numer OKO 2025/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury 225. numeru Ogólnopolskiego Kuriera Oftalmicznego – specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku OKO 2025/2, w którym referujemy bieżące wydarzenia branżowe, wy...
więcej
Eksperci alarmują: aż 70 proc. przypadków jaskry wykrywane
jest w Polsce zbyt późno.
I zapraszają na bezpłatne badania przesiewowe
Jaskra to zaraz po zaćmie druga najczęstsza przyczyna utraty wzroku. Jednak jej skutki są nieodwracalne. Choć choroba ta występuje częściej u osób starszych, może także dotknąć młodsze osoby, w tym dzieci. W Polsce na jaskrę choruje ok...
więcej
Zgłoś gabinet do akcji Polscy Okuliści Kontra Jaskra. Sprawdź, co zyskasz.
Polskie Towarzystwo Okulistyczne już po raz dziewiąty zaprasza gabinety i kliniki okulistyczne z całej Polski do udziału w akcji Polscy Okuliści Kontra Jaskra. Rejestracja placówek trwa do 3 marca i odbywa się poprzez stronę tydzienjaskry.pl...
więcej
Logotypy w kolekcjach opraw
Katarzyna Prycik z firmy EssilorLuxottica w artykule „Logotypy w kolekcjach opraw” pokazuje, w jak rozmaity sposób marki zaznaczają swoją obecność na oprawach i jakie znaczenie ma fachowa wiedza na ten temat....
więcej
Niezbędnik rodziców, nauczycieli, opiekunów – krótki przewodnik o wzroku najmłodszych
W dziale Optometria i Optyka artykuł „Niezbędnik rodziców, nauczycieli, opiekunów – krótki przewodnik o wzroku najmłodszych” przygotowały inż. Agnieszka Drapała, ortoptystka i tyflopedagog oraz mgr Dominika Kal...
więcej
Najważniejszy instrument optyczny
W dziale Nauka i Optyka prezentujemy arcyciekawy artykuł „Najważniejszy instrument optyczny” autorstwa dr. hab. Jacka Pniewskiego, wykładowcy w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawski...
więcej
Rok 2020 znacząco przyspieszył zmianę skłonności zakupowych Polaków (zakupy offline vs. online; wybór produktów ekonomicznych vs. produkty premium). Niektóre zjawiska wpływające na zachowania konsumenckie można było odczytać już dawno z wyników badań. Spowolnienie gospodarcze spolaryzowało postawę, oczekiwania i możliwości konsumenta.
Zdaniem przedstawicieli Ekspert Optyk – Piotra Haratyma oraz Pawła Gabrysiaka to nie pandemia i tymczasowe zamykanie salonów, ale przyspieszenie wcześniej zachodzących na rynku zmian kształtują obecnie perspektywy rozwoju niezależnych salonów optycznych.
więcej
Essilor Virtual Experience - wirtualna podróż po idealnym salonie optycznym, to najnowsza propozycja Essilor Polonia i zarazem niezwykle nowatorskie rozwiązanie dla optyków. Wystarczy pobrać wydrukowany w artykule kod QR, aby przenieść się do świata idealnego salonu oraz skorzystać ze strefy wiedzy.
więcej
RT-6100 CB dla systemu Windows – opcjonalne oprogramowanie sterujące dla foroptera automatycznego RT-6100 i systemu refrakcyjnego TS-610 rmy NIDEK.
więcej
W najnowszym wydaniu magazynu OKO 2021/2 (201) publikujemy wywiad, którego udzielił nam Prof. dr hab. n. med. Jacek P. Szaflik, Prezes Polskiego Towarzystwa Okulistycznego na temat tegorocznej akcji bezpłatnych badań przesiewowych Polscy Okuliści Kontra Jaskra, której magazyn OKO jest patronem medialnym. Trwająca od 2017 roku inicjatywa ma na celu podniesienie świadomości społeczeństwa na temat jaskry oraz zwiększenie jej wykrywalności we wczesnych stadiach zaawansowania, a tym samym uratowanie wzroku pacjentów, którzy są nieświadomi swojej choroby.
więcej
Zapraszamy do lektury artykułu na temat Inteligentnych szkieł Transitions®, w którym swoimi opiniami i doświadczeniami dzielą się: lek. med. Dorota Ślifirska, specjalista chorób oczu; Marta Skopińska, Salon Optyczny Galeria Okularów; Agnieszka Zgiep, Lokalny Optyk; Ewa Górska Bernaciak, Zakład Optyczny Ewa Górska Bernaciak.
więcej
W najnowszym wydaniu specjalistycznego, niezależnego magazynu OKO 2021/2 (201), w dziale Medycyna i Optyka, publikujemy artykuł „Korowe zaburzenia widzenia”, którego autorką jest Barbara Pakuła - optometrystka, kontaktolog, terapeutka widzenia. Korowe zaburzenia widzenia (CVI) nie są często spotykane w gabinecie - w porównaniu z krótkowzrocznością są wręcz rzadkie - co nie zmienia faktu, że optometrysta powinien mieć odpowiedzi na pytania rodziców oraz propozycje terapeutyczne.
więcej
Eksperci z firmy Quantel Medical przedstawiają niezwykle zaawansowany system ION, umożliwiający diagnozowanie, archiwizowanie oraz informowanie pacjenta o przebiegu leczenia. System łączy inteligentny rozdzielacz wiązki optycznej z technologią Apple przy użyciu telefonu Iphone.
więcej
W najnowszym wydaniu magazynu OKO 2021/2 polecamy artykuł na temat kampanii edukacyjnej Czas na Wzrok, która w tym roku poświęcona jest kwestii jednorazowych okularów.
więcej
Optymalny poziom i efektywna struktura cenowa to bardzo skuteczne narzędzia do generowania wzrostów
na poziomie zysku operacyjnego, szczególnie przy stabilnym rynku. Oczywiście wymaga to wiedzy, doświadczenia i odpowiednich kompetencji biznesowych oraz siły cenowej. Wg denicji, pricing power (siła cenowa)
to możliwość i umiejętność kształtowania cen bez utraty udziałów rynkowych. Obecne otoczenie rynkowe
i sytuacja gospodarcza bardziej niż kiedykolwiek zmusza do nauki jak zwiększać swoją moc kierowania
cenami, aby nie stracić klienta i zarobić więcej. Pozycja optyka jest tutaj wyjątkowa. Z jednej strony z uwagi na
dość intensywną konkurencję między dostawcami ma transparentność ceny produktu u każdego producenta. Z drugiej strony samodzielnie decyduje o własnym poziomie i strukturze cen. Optyk jest więc podmiotem
o najwyższej sile cenowej w całym optycznym łańcuchu wartości.
Zapraszamy do lektury najnowszego wydania specjalistycznego, niezależnego magazynu OKO 2021/2, w którym znajduje się szereg interesujących artykułów, nowości i promocji.
więcej