KONGRES „FOKUS NA PROGRES"
🟣 KONGRES „FOKUS NA PROGRES"
Data: 23–24 maja 2025Miejsce: Hotel DoubleTree by Hilton, Łódź...
więcej
Numer OKO 2025/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury 225. numeru Ogólnopolskiego Kuriera Oftalmicznego – specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku OKO 2025/2, w którym referujemy bieżące wydarzenia branżowe, wy...
więcej
Eksperci alarmują: aż 70 proc. przypadków jaskry wykrywane
jest w Polsce zbyt późno.
I zapraszają na bezpłatne badania przesiewowe
Jaskra to zaraz po zaćmie druga najczęstsza przyczyna utraty wzroku. Jednak jej skutki są nieodwracalne. Choć choroba ta występuje częściej u osób starszych, może także dotknąć młodsze osoby, w tym dzieci. W Polsce na jaskrę choruje ok...
więcej
Zgłoś gabinet do akcji Polscy Okuliści Kontra Jaskra. Sprawdź, co zyskasz.
Polskie Towarzystwo Okulistyczne już po raz dziewiąty zaprasza gabinety i kliniki okulistyczne z całej Polski do udziału w akcji Polscy Okuliści Kontra Jaskra. Rejestracja placówek trwa do 3 marca i odbywa się poprzez stronę tydzienjaskry.pl...
więcej
Logotypy w kolekcjach opraw
Katarzyna Prycik z firmy EssilorLuxottica w artykule „Logotypy w kolekcjach opraw” pokazuje, w jak rozmaity sposób marki zaznaczają swoją obecność na oprawach i jakie znaczenie ma fachowa wiedza na ten temat....
więcej
Niezbędnik rodziców, nauczycieli, opiekunów – krótki przewodnik o wzroku najmłodszych
W dziale Optometria i Optyka artykuł „Niezbędnik rodziców, nauczycieli, opiekunów – krótki przewodnik o wzroku najmłodszych” przygotowały inż. Agnieszka Drapała, ortoptystka i tyflopedagog oraz mgr Dominika Kal...
więcej
Najważniejszy instrument optyczny
W dziale Nauka i Optyka prezentujemy arcyciekawy artykuł „Najważniejszy instrument optyczny” autorstwa dr. hab. Jacka Pniewskiego, wykładowcy w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawski...
więcej
W przededniu ponownego otwarcia targów wznowiły działania firmy wyłudzające wpłaty od wystawców.
więcej
Personel medyczny otrzyma 30 000 okularów. Startuje akcja „Czas na wzrok. Szpitale w okularach”.
więcej
Groźny wirus zakaża nie tylko ludzi. Infekuje także firmy, całe branże i gospodarki. W obliczu wyzwania to od nas – wszystkich uczestników rynku optycznego, naszych zdecydowanych, solidarnych i pełnych zrozumienia działań zależy, jak w przyszłości będzie wyglądała branża. Adam Mamok, Prezes Grupy Essilor Polska, Litwa, Łotwa, Estonia.
więcej
Drodzy Przyjaciele,
Obecna sytuacja związana z wirusem Covid-19 dotyka naszych rodzin, firm, sieci, sposobu życia i pracy.
Mamy nadzieję, że Państwo i Wasze rodziny pozostajecie w zdrowiu i że skutki ekonomiczne dla naszych przedsiębiorstw będą jak najmniejsze.
Przed nami już 7. edycja Targów Optycznych OPTYKA. Od ponad dziesięciu lat to największe spotkanie branży optycznej w Polsce odbywało się w formule dwudniowej. W 2020 roku zapraszamy na nową odsłonę wydarzenia, która potrwa trzy dni, tak by wszyscy zdążyli zapoznać się z jeszcze większą ekspozycją i wziąć udział w coraz bogatszym programie wydarzeń.
więcej
Instytut Polityki Zdrowotnej Amerykańskiego Stowarzyszenia Optometrycznego (HPI) dostarcza informacji istotnych dla osób zajmujących się zdrowiem oczu i pielęgnacją wzroku, dotyczących nowego koronawirusa COVID-19. Każdy lekarz optometrysta powinien zrozumieć ryzyko związane z tą pandemią, aby zapewnić ciągłość opieki nad pacjentami.
W numerze m.in. wsparcie dla branży optycznej w czasach pandemii COVID-19!
Ponadto informacje o targach polskich i zagranicznych oraz innych ważnych dla branży optycznej wydarzeniach. Prezentujemy aktualne tendencje na krajowym i światowym rynku optycznym, a także bogatą ofertę promocji i nowości. Jak zwykle, zamieszczamy też wiadomości od organizacji zawodowych, informacje o kursach, ogłoszenia oraz inne tematy w ramach stałych i okresowych rubryk.
Poniżej publikujemy oficjalny komunikat organizatorów PSO
więcej
94% osób powyżej 40 roku życia ma problemy ze wzrokiem i oczami, a 64% z nich nie kontroluje jakości widzenia regularnie. Nikon Lenswear, producent najwyższej jakości soczewek okularowych, dołączył do grona partnerów kampanii „CZAS NA WZROK. BEZ OGRANICZEŃ”, której celem jest edukowanie, zachęcanie i ułatwianie Polakom dostępu do badania wzroku. JZO, wyłączny dystrybutor soczewek okularowych Nikon wspiera akcję już trzeci raz.
więcej
W numerze znajdują się m.in. informacje o targach polskich i zagranicznych oraz innych ważnych dla branży optycznej wydarzeniach. Prezentujemy aktualne tendencje na krajowym i światowym rynku optycznym, a także bogatą ofertę promocji i nowości. Jak zwykle, zamieszczamy też wiadomości od organizacji zawodowych, informacje o kursach, ogłoszenia oraz inne tematy w ramach stałych i okresowych rubryk.
więcej