Soczewki kontaktowe kontra okulary? Współpraca gigantów
Wbrew pozorom to nie będzie kolejny artykuł na temat tego, co jest lepsze do korekcji wzroku: soczewki kontaktowe czy okulary. W zamian chciałbym zastanowić się, czy te dwa pozornie wykluczające się światy będą współpracować z...
więcej
Fotografia dla oka, czyli jak wykorzystać zdjęcia w pracy optyka
„Fotografia dla oka, czyli jak wykorzystać zdjęcia w pracy optyka” to kolejny inspirujący tekst przygotowany przez specjalistów z firmy American Lens – Rafał Ogłaza, Przedstawiciel handlowy ds. soczewek okularowych oraz ...
więcej
ANALIZA WZROKOWA
Capraszamy do lektury tekstu w dziale Medycyna i Optyka, którego autorką jest Barbara Pakuła, optometrystka i terapeutka widzenia, twórczyni Ćwiczę Oko....
więcej
„Kluczowa rola salonu optycznego w bezpiecznym powrocie z wakacji do cyfrowej rzeczywistośc
Arkadiusz Kołodziejczyk, Training Manager American Lens, porusza kwestię narastającej liczby problemów wzrokowych wśród użytkowników urządzeń cyfrowych oraz roli salonu optycznego w zarządzaniu komfortem widzenia pacjent&oacut...
więcej
Eye Care Conference
Wielkimi krokami zbliża się Światowy Dzień Wzroku, a wraz z nim Eye Care Conference, która odbędzie się po raz piąty. Magazyn OKO objął tegoroczne wydarzenie patronatem medialnym...
więcej
WYKAZ DYSTRYBUTORÓW WYROBÓW MEDYCZNYCH
Ustawa o wyrobach medycznych z 7 kwietnia 2022 roku w dużej części weszła w życie 26 maja 2022 roku, jednak zostały w niej przewidziane dwa wyjątki. Pierwszym wyjątkiem były omawiane we wcześniejszych numerach magazynu OKO przepisy dot...
więcej
EFEKT POKOLENIOWY
Rozmowa z Amélie Morel, prezeską Targów SILMO Paris...
więcej
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów „OKO”, w którym przedstawiamy nowości i promocje oraz poruszamy szereg aktualnych tematów.
W części poświęconej modzie okularowej zapoznają się Państwo z najnowszymi kolekcjami Wiosna/Lato 2023. Przedstawiamy trendy nie tylko na obecny, ale również na nadchodzący rok. Ważny temat ekologii i zrównoważonego rozwoju, które stały się nie tylko najważniejszym trendem na tegorocznych targach MIDO, lecz przyszłościową koniecznością, porusza na łamach magazynu „OKO” Radosław Wiktorowicz – Ghosteye.
W dziale Okiem Eksperta kontynuujemy cykl komentarzy dotyczących obecnych trendów i rynku optycznego w Polsce. Zapraszamy do lektury artykułu pt. „My i Oni”, którego autorem jest Tomasz Puślecki, współzałożyciel grupy zakupowej Ekspert Optyk. Autor opisuje jak budować, ćwiczyć i wzmacniać zaangażowanie w zespole pracowników salonu optycznego. Natomiast Paweł Wilanowski, trener biznesu i rozwoju osobistego (Wilanowski Training Solution), w artykule „Postpandemiczna sytuacja indywidualnych salonów optycznych” odpowiada m.in. na pytanie, jak być silniejszym konkurentem na rynku.
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Wycieczka poza centrum... siatkówki”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optometrystów na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego.
„Zaćma wrodzona” to tytuł tekstu w dziale Medycyna i Optyka, którego autorką jest Barbara Pakuła, optometrystka i terapeutka widzenia, twórczyni Ćwiczę Oko.
W dziale Wieści z Branży znajdą Państwo przydatne w prowadzeniu biznesu optycznego informacje z Cechów Optycznych i KRIO oraz wiadomości o aktualnych wydarzeniach branżowych, a także relacje z tych, które już się odbyły.
W dniach 3-4.06.2023 roku w Gdyni z inicjatywy Polskiego Towarzystwa Ortoptycznego odbędzie się II Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa „SpójrzMY dziecku w oczy”. Tym razem hasłem przewodnim będzie „Ortoptyka w praktyce”. Ideą jest spotkanie specjalistów wielu dziedzin mające na celu współdziałanie dla dobra pacjenta. Miło nam poinformować, że magazyn „OKO” objął wydarzenie patronatem medialnym.
W związku ze zbliżającą się 14. doroczną konferencją Europejskiej Akademii Optometrii i Optyki, EAOO i PTOO przedstawiają czterech światowej sławy prelegentów, którzy zajmą się tematem: „Eyecare in the Changing World”. EAOO Poznań ‘23 będzie największym spotkaniem profesjonalistów z zakresu optometrii i optyki w Europie.
Polski Związek Firm Optycznych oraz Cech Optyków w Warszawie przygotowały dla naszych Czytelników artykuł pt. „System nadzoru po wprowadzeniu do obrotu wyrobów medycznych a postępowania reklamacyjne w świetle nowych przepisów”, którego autorem jest Stefan Siołkowski, współwłaściciel Mertz Eyewear oraz Prezes Polskiego Związku Firm Optycznych - Związek Pracodawców. Artykuł poruszający ten ważny temat uświadamia, że uczestnicy rynku powinni, dla bezpieczeństwa własnego oraz swoich klientów, współpracować z podmiotami, które są na bieżąco z obowiązującymi regulacjami i dostosowują swoją działalność do nowej rzeczywistości. Należy też być świadomym zagrożeń, gdyż jednorazowa kara w przypadku niewprowadzenia określonych prawem procedur może w skrajnym przypadku prowadzić do bankructwa. Warto więc współpracować z firmami, które mają świadomość obowiązujących regulacji prawnych i dbają o ich propagowanie w środowisku.
Nowa ustawa o wyrobach medycznych wprowadziła do polskiego porządku prawnego wiele istotnych zmian, o czym na łamach magazynu „OKO” pisała już mec. Katarzyna Kroner. Wiele kontrowersji i obaw budzi kwestia reklamy wyrobów medycznych. W doktrynie dotyczącej produktów leczniczych często podkreślano, że aby można było uznać reklamę za kierowaną do publicznej wiadomości, wystarczy sama faktyczna możliwość zapoznania się z przekazem przez nieprofesjonalistów. W związku z tym reklamą taką są również przekazy intencjonalnie skierowane do specjalistów, z różnych przyczyn docierające do osób niebędących profesjonalistami z branży medycznej. Jeśli pismo branżowe kierowane do profesjonalistów, zawierające kierowane do nich reklamy, zostanie umieszczone w ogólnie dostępnym miejscu, jest to uznawane za reklamę kierowaną do publicznej wiadomości. Ustawa przewiduje bardzo wysokie kary za nieprzestrzeganie wymagań dotyczących reklamy wyrobów medycznych. W drodze przykładu: ten, kto prowadzi reklamę niezgodną z ustawą o wyrobach medycznych, może zostać ukarany kwotą do 2 000 000 zł.
Z uwagi na tak restrykcyjne przepisy, w trosce o interesy naszych partnerów i reklamodawców, których reklamy skierowane są do profesjonalistów, aktualnie wersja elektroniczna magazynu „OKO” dostępna jest wyłącznie na specjalistycznym wortalu branżowym: www.interoptyka.pl po zalogowaniu. Obowiązek ograniczenia
publicznego dostępu spoczywa przede wszystkim na Wydawcy, a nie na Konsumentach. Wszystkich profesjonalistów z branży, zainteresowanych wydaniem elektronicznym magazynu „OKO” zachęcamy do założenia Profilu Użytkownika na naszym wortalu. Dostęp można także uzyskać, kontaktując się z nami: biuro@interoptyka.pl
Życzymy inspirującej lektury i dziękujemy, że są Państwo z nami! Dziękujemy także naszym reklamodawcom – ponieważ to dzięki ich wsparciu magazyn „OKO” jest kolportowany w bezpłatnej prenumeracie od ponad 30 lat!
Aktualny numer
Numery archiwalne