Numer OKO 2024/6 już dostępny!
Oddajemy w Państwa ręce 223 numer Ogólnopolskiego Kuriera Oftalmicznego – specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku OKO 2024/6, w którym przedstawiamy nowości i promocje, najnowsz...
więcej
Druk 3D soczewek kontaktowych – szansa czy utopia? Dr hab. Jacek Pniewski, prof. ucz. Akademickie Centrum Kształcenia Optometrystów
Druk 3D podbija dynamicznie kolejne branże. Nie oszczędza także szeroko pojętej branży medycznej. Mnożą się pomysły. Prezentowane są m.in. implanty i protezy oraz urządzenia medyczne (np. w chirurgii) i ich komponenty. Powstały zupełnie nowe ...
więcej
Już wkrótce Monachium stanie się centrum branży optycznej!
W dniach 31 stycznia – 2 lutego 2025 odbędą się tam targi opti 2025 – wyjątkowe wydarzenie, na które co roku przybywają eksperci, innowatorzy i liderzy branży, by zaprezentować swoje najnowsze produkty i ...
więcej
PRZYGOTUJ SIĘ NA NASTĘPNY SEZON Z TARGAMI SILMO ISTANBUL 2024!
Silmo Istanbul, najważniejsze i wyjątkowe międzynarodowe targi optyczne w Turcji czekają na profesjonalistów, aby w 2024 roku ponownie z energią i entuzjazmem kształtować branżę optyczną dzięki innowacjom, które wprowadzają co ro...
więcej
SILMO PARIS 2024, międzynarodowa scena branży optycznej.
Targi SILMO Paris 2024 po raz kolejny stały się kluczowym momentem dla branży optycznej, oferując bogatą panoramę aktualnych trendów i niezapomnianych doświadczeń. Przez cztery intensywne dni targi były miejscem inspirujących spotkań, no...
więcej
Światowy Dzień Wzroku 2024
Międzynarodowa Agencja ds. Zapobiegania Ślepocie (IAPB) z okazji Światowego Dnia Wzroku 2024 (10 października) prowadzi kampanię, której tematem przewodnim jest zdrowie oczu dzieci. Nowością w tegorocznej edycji jest maskotka o imieniu &bdqu...
więcej
Numer OKO 2024/5 już dostępny!
Oddajemy w Państwa ręce 222 numer specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku OKO 2024/5, w którym przedstawiamy nowości i promocje, najnowsze trendy w modzie okularowej oraz poruszamy aktualne ...
więcej
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów „OKO”, w którym przedstawiamy nowości i promocje oraz poruszamy szereg aktualnych tematów.
W części poświęconej modzie okularowej zapoznają się Państwo z najnowszymi kolekcjami Wiosna/Lato 2023. Przedstawiamy trendy nie tylko na obecny, ale również na nadchodzący rok. Ważny temat ekologii i zrównoważonego rozwoju, które stały się nie tylko najważniejszym trendem na tegorocznych targach MIDO, lecz przyszłościową koniecznością, porusza na łamach magazynu „OKO” Radosław Wiktorowicz – Ghosteye.
W dziale Okiem Eksperta kontynuujemy cykl komentarzy dotyczących obecnych trendów i rynku optycznego w Polsce. Zapraszamy do lektury artykułu pt. „My i Oni”, którego autorem jest Tomasz Puślecki, współzałożyciel grupy zakupowej Ekspert Optyk. Autor opisuje jak budować, ćwiczyć i wzmacniać zaangażowanie w zespole pracowników salonu optycznego. Natomiast Paweł Wilanowski, trener biznesu i rozwoju osobistego (Wilanowski Training Solution), w artykule „Postpandemiczna sytuacja indywidualnych salonów optycznych” odpowiada m.in. na pytanie, jak być silniejszym konkurentem na rynku.
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Wycieczka poza centrum... siatkówki”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optometrystów na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego.
„Zaćma wrodzona” to tytuł tekstu w dziale Medycyna i Optyka, którego autorką jest Barbara Pakuła, optometrystka i terapeutka widzenia, twórczyni Ćwiczę Oko.
W dziale Wieści z Branży znajdą Państwo przydatne w prowadzeniu biznesu optycznego informacje z Cechów Optycznych i KRIO oraz wiadomości o aktualnych wydarzeniach branżowych, a także relacje z tych, które już się odbyły.
W dniach 3-4.06.2023 roku w Gdyni z inicjatywy Polskiego Towarzystwa Ortoptycznego odbędzie się II Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa „SpójrzMY dziecku w oczy”. Tym razem hasłem przewodnim będzie „Ortoptyka w praktyce”. Ideą jest spotkanie specjalistów wielu dziedzin mające na celu współdziałanie dla dobra pacjenta. Miło nam poinformować, że magazyn „OKO” objął wydarzenie patronatem medialnym.
W związku ze zbliżającą się 14. doroczną konferencją Europejskiej Akademii Optometrii i Optyki, EAOO i PTOO przedstawiają czterech światowej sławy prelegentów, którzy zajmą się tematem: „Eyecare in the Changing World”. EAOO Poznań ‘23 będzie największym spotkaniem profesjonalistów z zakresu optometrii i optyki w Europie.
Polski Związek Firm Optycznych oraz Cech Optyków w Warszawie przygotowały dla naszych Czytelników artykuł pt. „System nadzoru po wprowadzeniu do obrotu wyrobów medycznych a postępowania reklamacyjne w świetle nowych przepisów”, którego autorem jest Stefan Siołkowski, współwłaściciel Mertz Eyewear oraz Prezes Polskiego Związku Firm Optycznych - Związek Pracodawców. Artykuł poruszający ten ważny temat uświadamia, że uczestnicy rynku powinni, dla bezpieczeństwa własnego oraz swoich klientów, współpracować z podmiotami, które są na bieżąco z obowiązującymi regulacjami i dostosowują swoją działalność do nowej rzeczywistości. Należy też być świadomym zagrożeń, gdyż jednorazowa kara w przypadku niewprowadzenia określonych prawem procedur może w skrajnym przypadku prowadzić do bankructwa. Warto więc współpracować z firmami, które mają świadomość obowiązujących regulacji prawnych i dbają o ich propagowanie w środowisku.
Nowa ustawa o wyrobach medycznych wprowadziła do polskiego porządku prawnego wiele istotnych zmian, o czym na łamach magazynu „OKO” pisała już mec. Katarzyna Kroner. Wiele kontrowersji i obaw budzi kwestia reklamy wyrobów medycznych. W doktrynie dotyczącej produktów leczniczych często podkreślano, że aby można było uznać reklamę za kierowaną do publicznej wiadomości, wystarczy sama faktyczna możliwość zapoznania się z przekazem przez nieprofesjonalistów. W związku z tym reklamą taką są również przekazy intencjonalnie skierowane do specjalistów, z różnych przyczyn docierające do osób niebędących profesjonalistami z branży medycznej. Jeśli pismo branżowe kierowane do profesjonalistów, zawierające kierowane do nich reklamy, zostanie umieszczone w ogólnie dostępnym miejscu, jest to uznawane za reklamę kierowaną do publicznej wiadomości. Ustawa przewiduje bardzo wysokie kary za nieprzestrzeganie wymagań dotyczących reklamy wyrobów medycznych. W drodze przykładu: ten, kto prowadzi reklamę niezgodną z ustawą o wyrobach medycznych, może zostać ukarany kwotą do 2 000 000 zł.
Z uwagi na tak restrykcyjne przepisy, w trosce o interesy naszych partnerów i reklamodawców, których reklamy skierowane są do profesjonalistów, aktualnie wersja elektroniczna magazynu „OKO” dostępna jest wyłącznie na specjalistycznym wortalu branżowym: www.interoptyka.pl po zalogowaniu. Obowiązek ograniczenia
publicznego dostępu spoczywa przede wszystkim na Wydawcy, a nie na Konsumentach. Wszystkich profesjonalistów z branży, zainteresowanych wydaniem elektronicznym magazynu „OKO” zachęcamy do założenia Profilu Użytkownika na naszym wortalu. Dostęp można także uzyskać, kontaktując się z nami: biuro@interoptyka.pl
Życzymy inspirującej lektury i dziękujemy, że są Państwo z nami! Dziękujemy także naszym reklamodawcom – ponieważ to dzięki ich wsparciu magazyn „OKO” jest kolportowany w bezpłatnej prenumeracie od ponad 30 lat!
Aktualny numer
Numery archiwalne