POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
NIEPOHAMOWANY ENTUZJAZM NA MIDO 2024!
Mediolan, 6 lutego 2024 r. – Międzynarodowe targi MIDO gościły ponad 1 200 wystawców w 7 pawilonach i przyjęły ponad 40 000 uczestników, co stanowi wzrost o 11% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Uczestnicy pochodzi...
więcej
MOKKI i OLIVIO&CO JUŻ W POLSCE
Zapraszamy do lektury artykułu na temat okularów przeciwsłonecznych dla dzieci, który przygotowała dla naszych Czytelników mgr Dominika Kalwa-Grabowska....
więcej
TARGI SILMO Paris odbędą się od 24 do 27 września 2021 r. w Centrum Ekspozycyjnym Paris Nord Villepinte.
więcej
Rok 2020 znacząco przyspieszył zmianę skłonności zakupowych Polaków (zakupy offline vs. online; wybór produktów ekonomicznych vs. produkty premium). Niektóre zjawiska wpływające na zachowania konsumenckie można było odczytać już dawno z wyników badań. Spowolnienie gospodarcze spolaryzowało postawę, oczekiwania i możliwości konsumenta.
Zdaniem przedstawicieli Ekspert Optyk – Piotra Haratyma oraz Pawła Gabrysiaka to nie pandemia i tymczasowe zamykanie salonów, ale przyspieszenie wcześniej zachodzących na rynku zmian kształtują obecnie perspektywy rozwoju niezależnych salonów optycznych.
więcej
Essilor Virtual Experience - wirtualna podróż po idealnym salonie optycznym, to najnowsza propozycja Essilor Polonia i zarazem niezwykle nowatorskie rozwiązanie dla optyków. Wystarczy pobrać wydrukowany w artykule kod QR, aby przenieść się do świata idealnego salonu oraz skorzystać ze strefy wiedzy.
więcej
RT-6100 CB dla systemu Windows – opcjonalne oprogramowanie sterujące dla foroptera automatycznego RT-6100 i systemu refrakcyjnego TS-610 rmy NIDEK.
więcej
W najnowszym wydaniu magazynu OKO 2021/2 (201) publikujemy wywiad, którego udzielił nam Prof. dr hab. n. med. Jacek P. Szaflik, Prezes Polskiego Towarzystwa Okulistycznego na temat tegorocznej akcji bezpłatnych badań przesiewowych Polscy Okuliści Kontra Jaskra, której magazyn OKO jest patronem medialnym. Trwająca od 2017 roku inicjatywa ma na celu podniesienie świadomości społeczeństwa na temat jaskry oraz zwiększenie jej wykrywalności we wczesnych stadiach zaawansowania, a tym samym uratowanie wzroku pacjentów, którzy są nieświadomi swojej choroby.
więcej
Zapraszamy do lektury artykułu na temat Inteligentnych szkieł Transitions®, w którym swoimi opiniami i doświadczeniami dzielą się: lek. med. Dorota Ślifirska, specjalista chorób oczu; Marta Skopińska, Salon Optyczny Galeria Okularów; Agnieszka Zgiep, Lokalny Optyk; Ewa Górska Bernaciak, Zakład Optyczny Ewa Górska Bernaciak.
więcej
W najnowszym wydaniu specjalistycznego, niezależnego magazynu OKO 2021/2 (201), w dziale Medycyna i Optyka, publikujemy artykuł „Korowe zaburzenia widzenia”, którego autorką jest Barbara Pakuła - optometrystka, kontaktolog, terapeutka widzenia. Korowe zaburzenia widzenia (CVI) nie są często spotykane w gabinecie - w porównaniu z krótkowzrocznością są wręcz rzadkie - co nie zmienia faktu, że optometrysta powinien mieć odpowiedzi na pytania rodziców oraz propozycje terapeutyczne.
więcej
Eksperci z firmy Quantel Medical przedstawiają niezwykle zaawansowany system ION, umożliwiający diagnozowanie, archiwizowanie oraz informowanie pacjenta o przebiegu leczenia. System łączy inteligentny rozdzielacz wiązki optycznej z technologią Apple przy użyciu telefonu Iphone.
więcej
W najnowszym wydaniu magazynu OKO 2021/2 polecamy artykuł na temat kampanii edukacyjnej Czas na Wzrok, która w tym roku poświęcona jest kwestii jednorazowych okularów.
więcej
Optymalny poziom i efektywna struktura cenowa to bardzo skuteczne narzędzia do generowania wzrostów
na poziomie zysku operacyjnego, szczególnie przy stabilnym rynku. Oczywiście wymaga to wiedzy, doświadczenia i odpowiednich kompetencji biznesowych oraz siły cenowej. Wg denicji, pricing power (siła cenowa)
to możliwość i umiejętność kształtowania cen bez utraty udziałów rynkowych. Obecne otoczenie rynkowe
i sytuacja gospodarcza bardziej niż kiedykolwiek zmusza do nauki jak zwiększać swoją moc kierowania
cenami, aby nie stracić klienta i zarobić więcej. Pozycja optyka jest tutaj wyjątkowa. Z jednej strony z uwagi na
dość intensywną konkurencję między dostawcami ma transparentność ceny produktu u każdego producenta. Z drugiej strony samodzielnie decyduje o własnym poziomie i strukturze cen. Optyk jest więc podmiotem
o najwyższej sile cenowej w całym optycznym łańcuchu wartości.