Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch
Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch nawiązuje do ciepłych plaż Hiszpanii oraz wspaniałych alpejskich stoków narciarskich. Wysokiej jakości modele damskie i męskie wykończone są eleganckimi detalami....
więcej
POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
Nagrody SILMO d’Or
Prezentujemy kolejne produkty nagrodzone podc z as 30. edycji prestiżowego konkursu SILMO d’Or w Paryżu. Redakcja magazynu „OKO”, jak co roku, uczestniczyła w głosowaniu Jury konkursu....
więcej
Ustawa o wyrobach medycznych z 7 kwietnia 2022 roku w dużej części weszła w życie 26 maja 2022 roku, jednak zostały w niej przewidziane dwa wyjątki. Pierwszym wyjątkiem były omawiane we wcześniejszych numerach magazynu OKO przepisy dotyczące reklamy, które zaczęły obowiązywać z dniem 1 stycznia 2023 r. i które zostały niedawno doprecyzowane rozporządzeniem w sprawie reklamy wyrobów medycznych.
więcej
Oddajemy w Państwa ręce 215 numer specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku OKO 2023/4, w którym przedstawiamy nowości i promocje, najnowsze trendy w modzie okularowej oraz poruszamy ważne dla branży optycznej tematy.
więcej
Zaczynamy odliczanie! To już ostatnie tygodnie przygotowań do targów! W dniach 20-22 października na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich zgromadzi się liczne grono producentów, dystrybutorów, optyków, optometrystów oraz wielu innych specjalistów związanych z optyką. Dla wszystkich obecnych będzie to z pewnością bardzo emocjonujący i pracowity czas, a także okazja do spotkań, poszerzenia wiedzy, uczestnictwa w konferencji i wykładach oraz różnych wydarzeniach towarzyszących.
więcej
Jedna ze starych chińskich maksym brzmi: „Obyś żył w ciekawych czasach”. To przysłowie czyta się zwykle ironicznie.Ten, kto je wypowiada, ma na myśli zdobycie doświadczen w czasach trudnych, bo to one czesto powodują, że w człowieku budzą się niezwykłe pokłady kreatywnosci i wola przetrwania. Obecne czasy charakteryzuje niepewność, uszczuplony portfeli obawy, czy wojna w Ukrainie nie przesunie się na terytorium Polski. Mimo to w przyszłość staramy się patrzeć pozytywnie, wierząc w lepsze jutro.
więcej
Zapraszamy do lektury artykułu pt. „Rynek pracy w branży optycznej, czyli z czym przyjdzie nam się zmierzyć w najbliższych latach”, którego autorem jest Adam Mamok, Prezes i współwłaściciel firmy American Lens.
więcej
AI (sztuczna inteligencja) jest trendem sezonu, ale też nieodwołalnie zmienia zasady gry na wielu polach. Wiekszość z nas już korzystała z podpowiedzi ChatGPT czy czata przegladarki Bing lub Siri, aby ocenić ich działanie. Sztuczna inteligencja potrafi odpowiadać na pytania – zarówno proste, jak i wymagające fachowej wiedzy, ale przecież to my jesteśmy w stanie ocenić trafność odpowiedzi właśnie tę wiedzę posiadąjac.
więcej
Zapraszamy do lektury 214. numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku „OKO”, w którym przedstawiamy nowości i promocje oraz poruszamy szereg aktualnych tematów.
więcej
Dzisiejszy świat w głównej mierze opiera się na cyfryzacji. Większość ludzi spędza średnio 8 godzin dziennie kierując wzrok w stronę ekranu m.in. telefonu, komputera czy telewizora. Wzrok człowieka przystosowuje się do obserwacji obiektów znajdujących się na wszelkich odległościach, ale patrzenie w dal jest dla naszych oczu najbardziej naturalne i komfortowe. Niestety, postęp technologiczny zmusza nas do spędzania większości czasu w zamkniętych przestrzeniach.
W domu, w pracy, w sklepie – obecnie wszędzie jesteśmy narażeni na nadmiar światła niebieskofioletowego, a dodatkowym obciążeniem jest długotrwałe skupianie wzroku na ekranach, znajdujących się zazwyczaj w zbyt bliskiej odległości od naszych oczu.
Od niespełna pół roku obowiązują przepisy ustawy o wyrobach medycznych z 7 kwietnia 2022 roku dotyczące reklamy wyrobów medycznych. Pisałam już o nich w artykule „Reklama wyrobów medycznych” w numerze OKO 2023/1 (212).
więcej