Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch
Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch nawiązuje do ciepłych plaż Hiszpanii oraz wspaniałych alpejskich stoków narciarskich. Wysokiej jakości modele damskie i męskie wykończone są eleganckimi detalami....
więcej
POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
Nagrody SILMO d’Or
Prezentujemy kolejne produkty nagrodzone podc z as 30. edycji prestiżowego konkursu SILMO d’Or w Paryżu. Redakcja magazynu „OKO”, jak co roku, uczestniczyła w głosowaniu Jury konkursu....
więcej
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz polecamy szereg inspirujących artykułów na tematy związane z prowadzeniem biznesu optycznego i ochroną wzroku.
Wiosenna energia i entuzjazm zamanifestowały się na dobre – widoczne były już podczas tegorocznej edycji targów MIDO, jednego z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu każdego profesjonalisty z branży oftalmicznej, które w tym roku gościły ponad 1200 wystawców i w trakcie 3 dni przyjęły ponad 40 000 uczestników ze 160 krajów. Podczas targów swoje produkty zaprezentowały m.in. Belutti Eyewear oraz wrocławska marka Dek Optica.
„Wiosna to czas budzącej się do życia przyrody, ale nie tylko. To także utęskniona zmiana naszej garderoby. Podobnie dzieje się w świecie mody, która komunikuje nadejście cieplejszej pory roku rozkwitem wielokolorowych i „lżejszych” stylizacji”. W świat najnowszej mody okularowej zabiera naszych Czytelników GHOSTEYE – Radek Wiktorowicz w felietonie „Kobiecość w wiosennym wydaniu”.
Wiosna i lato 2024 roku przynoszą ze sobą także ekscytujące nowości w świecie dodatków modowych. Od odważnych kolorów po eleganckie akcenty – tegoroczne trendy obiecują urozmaicone i świeże style. Jakie dodatki będą rządzić wiosną i latem, przybliża naszym Czytelnikom Małgorzata Wieczorek, Przedstawicielka Handlowa Vadim Eyewear w artykule pt. „Najnowsze trendy wiosna-lato 2024: dodatki, które odświeżą Twój styl!”.
Ponadto, w części poświęconej modzie okularowej zapoznają się Państwo z najnowszymi kolekcjami m.in. Alexander Wintsch, Belutti Eyewear, Bergman Eyewear, Calvin Klein, Longhamp, Ørgreen Optics, Passion, Rimmel Eyewear. Przedstawiamy także kolejne innowacyjne produkty – oprawy okularowe nagrodzone podczas prestiżowego konkursu SILMO d’Or w Paryżu.
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwraca uwagę na kolejne ważne mechanizmy psychologiczne, które warto stosować, pracując z klientami w salonach optycznych. Państwa uwadze polecamy także tekst przygotowany przez mgr inż. Laurę Wanzel, optometrystkę i ekspertkę JZO pt. „Innowacja i edukacja kluczem do komfortowego widzenia”.
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Kolejną pozycją wartą polecenia Czytelnikom poszukującym specjalistycznej wiedzy jest praca zbiorowa „Transmisja promieniowania z zakresu UV-Vis przez soczewki okularów przeciwsłonecznych”, której autorami są Barbara Linek (Szkoła Doktorska Uniwersytetu Rzeszowskiego) oraz Karolina Kutynia i Anna Przybył (Katedra Fizyki, Wydział Inżynierii Produkcji i Technologii Materiałów, Politechniki Częstochowskiej).
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła – optometrystka, kontaktolog, terapeutka widzenia, twórczyni „Ćwiczę Oko”.
W rubryce Wieści z Branży znajdą Państwo aktualności z Cechów Optycznych i KRIO oraz wiadomości o zbliżających się najważniejszych wydarzeniach branżowych, a także relacje z tych, które już się odbyły.
Trwa ogólnopolska kampania edukacyjna „POLSKA W OKULARACH” organizowana przez JZO – Polskiego Eksperta Optycznego. Głównym celem kampanii jest podniesienie świadomości społeczeństwa na temat problemów ze wzrokiem, w tym prezbiopii, krótkowzroczności i światłowrażliwości, oraz promocja regularnych badań wzroku. Patronat medialny nad kampanią objął magazyn „OKO”.
W marcu w Łódzkiej Szkole dla Słabo Widzących i Niewidomych odbyła się V Konferencja z cyklu TYFLOEDUKACJA, pod tytułem „Ocena funkcjonalna osób słabowidzących i niewidomych”. Zapraszamy naszych Czytelników do zapoznania się z ofertą szkoły. Jest to profesjonalna placówka edukacyjno-rehabilitacyjna z 90-letnią tradycją, zajmująca się kształceniem, wychowywaniem i terapią dzieci i młodzieży słabowidzącej i niewidomej, w tym również osób z dodatkowymi niepełnosprawnościami, także intelektualnymi. Działania szkoły można wesprzeć poprzez Stowarzyszenie na Rzecz Rehabilitacji Osób Niewidomych i Słabo Widzących „SPOJRZENIE”, do czego serdecznie zachęcamy: www.spojrzenie.org.pl
Już 20 kwietnia zapraszamy na kolejną edycję konferencji Profesjonalny Salon Optyczny. Miło nam poinformować, że magazyn „OKO” po raz kolejny objął wydarzenie patronatem medialnym.
Życzymy Państwu inspirującej lektury i dziękujemy, że są Państwo z nami! Podziękowania składamy także naszym reklamodawcom, ponieważ to dzięki ich wsparciu magazyn „OKO” jest kolportowany w bezpłatnej prenumeracie od ponad 30 lat!
Zespół redakcyjny magazynu OKO