Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch
Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch nawiązuje do ciepłych plaż Hiszpanii oraz wspaniałych alpejskich stoków narciarskich. Wysokiej jakości modele damskie i męskie wykończone są eleganckimi detalami....
więcej
POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
Nagrody SILMO d’Or
Prezentujemy kolejne produkty nagrodzone podc z as 30. edycji prestiżowego konkursu SILMO d’Or w Paryżu. Redakcja magazynu „OKO”, jak co roku, uczestniczyła w głosowaniu Jury konkursu....
więcej
Zapraszamy do lektury 214. numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku „OKO”, w którym przedstawiamy nowości i promocje oraz poruszamy szereg aktualnych tematów.
Szanowni Państwo!
Najnowsze wydanie poświęcone jest w dużej mierze tematowi sztucznej inteligencji oraz roli, jaką odgrywa w świecie reklamy, komunikacji czy rozwoju biznesu. Międzynarodowe targi optyczne, optometryczne i okulistyczne MIDO, które odbędą się na terenie Fiera Milano Rho w dniach 3-5 lutego 2024 r., rozpoczynają właśnie ogólnoświatową kampanię komunikacyjną „THE EYEWEAR UNIVERSE”, stworzoną przez połączenie ludzkiej kreatywności z innowacyjną mocą sztucznej inteligencji. Jest to pierwsza kampania reklamowa targów opracowana z użyciem tej technologii. AI (sztuczna inteligencja) jest trendem sezonu, ale też nieodwołalnie zmienia zasady gry na wielu polach. Większość z nas już korzystała z podpowiedzi ChatGPT czy czata przeglądarki Bing lub Siri, aby ocenić ich działanie. Zapraszamy do lektury artykułu Damiana Misiaka, współzałożyciela grupy zakupowej Ekspert Optyk, pt. „Fachowa wiedza lidera”. Grupa od marca tego roku organizuje seminaria „O sztuce zarządzania, czyli zarządzanie z wizją”, podczas których poruszany jest m.in. temat sztucznej inteligencji jako narzędzia do wykorzystania w codziennej pracy.
Branża optyczna rozwija się dynamicznie i mimo pandemii koronawirusa, efektów wojny w Ukrainie oraz spowolnienia gospodarczego wciąż trzyma się mocno. Jakie zatem są scenariusze przyszłości? Co może się wydarzyć na branżowym rynku pracy? A gdzie w naszych przewidywaniach przyszłości możemy się pomylić? Zapraszamy do lektury artykułu pt. „Rynek pracy w branży optycznej, czyli z czym przyjdzie nam się zmierzyć w najbliższych latach”, którego autorem jest Adam Mamok, Prezes i współwłaściciel firmy American Lens. Natomiast „Skuteczny marketing w trudnych czasach” to kolejny inspirujący tekst, który polecamy w dziale Okiem Eksperta – Justyna Skrzypek, Dyrektor Marketingu American Lens, przedstawia naszym Czytelnikom 5 sprawdzonych sposobów na przyciągnięcie klienta do salonu optycznego w trudnych czasach.
W części poświęconej modzie okularowej zapoznają się Państwo z najnowszymi światowymi trendami i kolekcjami. Styliści Opraw Okularowych, Monika i Olaf Tabaczyńscy, w swoim najnowszym felietonie „Potęga czerni” rozpoczynają cykl artykułów na temat koloru jako elementu tożsamości i identyfikacji oraz jego istoty i wpływu na klientów salonów optycznych. Trendy w modzie okularowej na sezon Wiosna/Lato 2023 opisuje mgr inż. Katarzyna Prycik, optyk biomedyczny, optometrystka, Education Manager w firmie EssilorLuxottica.
Na początku czerwca redakcja magazynu „OKO” wzięła udział w akcji charytatywnej na rzecz poprawy jakości życia osób z problemami wzroku. Relację z tego wydarzenia znajdą Państwo w kolejnym wydaniu naszego Czasopisma. Jednym ze sponsorów akcji jest firma Shamir Polska, która wspólnie z partnerskimi salonami optycznymi z całej Polski angażuje się w zbiórkę charytatywną i zachęca do wpłacania środków na budowę ogrodu sensorycznego, wspierającego rozwój podopiecznych Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych w Laskach. Ogród Zmysłów to projekt firmy Shamir Polska realizowany w ramach inicjatywy „Długie Oczy” będącej częścią misji społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Do akcji włączyło się już ponad 150 salonów optycznych. Zachęcamy gorąco Naszych Czytelników do wsparcia tego niezwykle ważnego projektu www.dlugieoczy.pl
Kolejną inicjatywą, którą warto wesprzeć, jest kampania społeczna „Prowadzisz? Zobacz!”. Jej celem jest podnoszenie świadomości na temat znaczenia regularnych badań wzroku dla bezpieczeństwa na drodze. Organizatorem akcji jest Optyk-Plus Grupa Zakupowa. Miło nam poinformować, że magazyn „OKO” objął wydarzenie patronatem medialnym. W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury artykułu „Badanie wzroku kierowców”, który w ramach promowania Kampanii przygotowała optometrystka i optyk okularowy mgr inż. Justyna Nater, autorka bloga www.dbajowzrok.pl
Nowy dział Optometria i Optyka inaugurujemy artykułem „Ochrona i pomoc oczom w cyfrowym świecie. Jakie rozwiązania optyczne specjalista może zaproponować swojemu pacjentowi?”, który opracowała Dominika Kalwa-Grabowska, optometrystka i optyk okularowy, założycielka profilu @z.perspektywy.oka
„Problemy z widzeniem a dysleksja” to tytuł tekstu w dziale Medycyna i Optyka, którego autorką jest Barbara Pakuła, optometrystka i terapeutka widzenia, twórczyni Ćwiczę Oko.
W rubryce Wieści z Branży znajdą Państwo przydatne w prowadzeniu biznesu optycznego informacje z Cechów Optycznych i KRIO oraz wiadomości o aktualnych wydarzeniach branżowych, a także relacje z tych, które już się odbyły. Państwa uwadze polecamy oficjalną relację z 26 edycji Transitions Academy ORLANDO na Florydzie, której autorką jest Ewa Żebrowska, Transitions Ambasador CEE & Greece Region.
Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna przygotowała dla Państwa kolejne dwa artykuły związane z nową ustawą o wyrobach medycznych. Autorką tekstu „Nowe rozporządzenie w sprawie wyrobów medycznych” jest radca prawny, Katarzyna Kroner.
Temat nowej ustawy o wyrobach medycznych pojawia się w kolejnym już numerze naszego Czasopisma. Staramy się w sposób rzetelny i merytoryczny przedstawić Państwu prace nad ustawą, oddając głos zaangażowanym organizacjom. Magazyn „OKO” jest niezależną platformą mającą służyć konsolidacji środowiska optycznego, optometrycznego i okulistycznego w Polsce.
Przed nami wakacje i czas wypoczynku, ale już jesienią zapraszamy na dwa fascynujące wydarzenia branżowe, których nie można przeoczyć: targi SILMO w Paryżu oraz Targi OPTYKA w Poznaniu. Magazyn „OKO” objął wydarzenia patronatem medialnym.
Naszym Czytelnikom życzymy inspirującej lektury i dziękujemy, że są Państwo z nami! Dziękujemy także naszym reklamodawcom – ponieważ to dzięki ich wsparciu magazyn „OKO” jest kolportowany w bezpłatnej prenumeracie od ponad 30 lat!.
Zespół redakcyjny magazynu OKO