Zespół suchego oka - jak go rozpoznać?
Zespół suchego oka jest powszechną chorobą, która wpływa na samopoczucie milionów ludzi na całym świecie. Do jego głównych przyczyn należy dysfunkcja gruczołu tarczkowego (Meiboma) oraz niedostateczne wy...
więcej
Czy to Covid-19 czy alergia?
W okresie pandemii Covid-19, sezonowe alergie mogą zwiększać niepokój pacjentów o zdrowie. Czy łzawienie oczu i zatkany nos to objawy alergii czy koronawirusa?...
więcej
Ruszył nabór gabinetów i poradni okulistycznych do V edycji ogólnopolskiej akcji Polscy Okuliści Kontra Jaskra organizowanej przez Polskie Towarzystwo Okulistyczne.
Placówki można zgłaszać do 28 lutego. Udział w akcji jest bezpłatny....
więcej
Numer OKO 2021/1 już dostępny!
Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Magazynu OKO, w którym znajdą Państwo m.in. szereg nowości i promocji przygotowanych przez naszych partnerów i reklamodawców.
...
więcej
POLSCY OKULIŚCI KONTRA JASKRA
„Jaskra jest jedną z najgroźniejszych chorób oczu, ponieważ nieleczona prowadzi do nieodwracalnej utraty wzroku. Dotyczy niemal 800 000 osób w całej Polsce, z czego blisko połowa nie wie, że jest chora. Ograniczeni...
więcej
„Chodzi o efekt i możliwości”.
Artykuł przygotowany przez założycieli grupy zakupowej Ekspert Optyk - Damiana Misiaka i Tomasza Puśleckiego. Wiele branż, w tym branżę optyczną dotyka obecnie efekt agresywnej polityki cenowej, podsycanej przez jej wyjątkową transpar...
więcej
Warsztaty DIGITAL ACADEMY "CZAS NA WZROK"
Szanowni Państwo, Drodzy Optycy,
Zapraszamy do wzięcia udziału w bezpłatnych warsztatach DIGITAL ACADEMY "CZAS NA WZROK" – cyklu szkoleń z zakresu działań digitalowych.
...
więcej
„Jaskra jest jedną z najgroźniejszych chorób oczu, ponieważ nieleczona prowadzi do nieodwracalnej utraty wzroku. Dotyczy niemal 800 000 osób w całej Polsce, z czego blisko połowa nie wie, że jest chora. Ograniczenie w dostępie do specjalisty i konieczność skierowań to jedna z barier we wczesnej diagnostyce jaskry, skutkująca rosnącą liczbą osób niewidomych w naszym kraju. Chcemy zwiększyć wykrywalność we wczesnych stadiach zaawansowania i tym samym uratować wzrok pacjentów, którzy są nieświadomi choroby. (...)
W związku ze zbliżającym się ŚWIATOWYM TYGODNIEM JASKRY, w tym roku przypadającym na okres 7–13.03., na zaproszenie Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Okulistycznego oraz Sekcji Jaskry Polskiego Towarzystwa Okulistycznego, Magazyn OKO objął Patronatem Medialnym akcję POLSCY OKULIŚCI KONTRA JASKRA.
„Zainicjowaliśmy coroczną, ogólnopolską kampanię edukacyjną POLSCY OKULIŚCI KONTRA JASKRA, podczas której wraz z ekspertami z całej Polski przypominamy naszym pacjentom, że jedynie odpowiednio wcześnie postawiona diagnoza może uratować wzrok. Chcemy zwiększyć wykrywalność we wczesnych stadiach zaawansowania i tym samym uratować wzrok pacjentów, którzy są nieświadomi choroby. We wcześniejszych edycjach ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej POLSCY OKULIŚCI KONTRA JASKRA, organizowanej od 2017 roku, odnieśliśmy ogromny sukces. Dzięki Państwa wsparciu z informacją o akcji w 2020 r. dotarliśmy do 8 934 892 osób. Wzmożona kampania informacyjna przyczyniła się do rozgłosu nie tylko na terenie naszego kraju. O akcji było głośno na całym świecie. W zeszłorocznej edycji akcji udało nam się przebadać 2526 pacjentów przy udziale 61 gabinetów lekarskich w 39 miastach. (...)
Celem kampanii jest podniesienie świadomości społeczeństwa na temat jaskry oraz nowoczesnych metod leczenia oferowanych przez współczesną medycynę, dlatego pragniemy realizować ją długofalowo i liczymy na Państwa niesłabnące zaangażowanie. Pragniemy, by kolejne edycje sięgnęły jeszcze szerzej i dotarły do mieszkańców wszystkich miast w Polsce.
Dołączając się do akcji macie Państwo ogromny wpływ na podnoszenie świadomości społeczeństwa na temat jaskry oraz na zwiększenie jej wykrywalności we wczesnych stadiach zaawansowania i tym samym uratowanie wielu Polaków, którzy nawet nie podejrzewają, że tracą wzrok.
Zapraszamy Państwa do włączenia się do społecznej akcji udostępnienia poradni okulistycznych w celu wykonania badania przesiewowego w kierunku jaskry u zgłaszających się pacjentów. Preferowani wszyscy, którzy nie odwiedzili okulisty co najmniej przez rok i nie są chorzy na jaskrę. W badaniu przesiewowym prosimy o wykonanie ankiety, badania ciśnienia, pachymetrii i dna oka.”
Udział w akcji to nie tylko działanie na rzecz propagowania zdrowia, ale również DOSKONAŁA FORMA PROMOCJI DLA LEKARZY:
• możliwość ekspozycji nazw placówek
na stronie tydzienjaskry.pl
• możliwość promowania eksperta z danego ośrodka w mediach,
• dostęp do raportu medialnego z fragmentami artykułów.
Wejdź na stronę https://www.tydzienjaskry.pl/dla-lekarza i dowiedz się jak zgłosić gabinet.