Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch
Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch nawiązuje do ciepłych plaż Hiszpanii oraz wspaniałych alpejskich stoków narciarskich. Wysokiej jakości modele damskie i męskie wykończone są eleganckimi detalami....
więcej
POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
Nagrody SILMO d’Or
Prezentujemy kolejne produkty nagrodzone podc z as 30. edycji prestiżowego konkursu SILMO d’Or w Paryżu. Redakcja magazynu „OKO”, jak co roku, uczestniczyła w głosowaniu Jury konkursu....
więcej
Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Magazynu OKO, w którym znajdą Państwo m.in. szereg nowości i promocji przygotowanych przez naszych partnerów i reklamodawców.
Szanowni Państwo !
Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Magazynu OKO, w którym znajdą Państwo szereg nowości i promocji przygotowanych przez naszych partnerów i reklamodawców.
W tym numerze zamieściliśmy także wieści z Cechów Optycznych, informacje o aktualnych branżowych inicjatywach, takich, jak: Targi Optyka w Poznaniu, Krakowska Jesień Optyczna, Eye Care Conference, która w tym roku odbędzie się online, oraz wiele innych ciekawych wiadomości.
Ponadto, w naszych stałych rubrykach poruszamy szereg interesujących tematów.
W dziale Medycyna i Optyka publikujemy artykuł „Badania przesiewowe - czy warto je wykonywać”, którego autorką jest Barbara Pakuła - optometrystka, kontaktolog, terapeutka widzenia, twórczyni „Ćwiczę oko” oraz bloga - www.cwiczeoko.pl i www.barbarapakula.pl.
Natomiast Olaf Tabaczyński – twórca zawodu i nazwy „Stylista Opraw Okularowych“, Mistrz Świata Makijażu Profesjonalnego i Stylizacji, dzieli się z naszymi Czytelnikami doświadczeniami z realizacji swojego kolejnego nowatorskiego projektu: „Make-Up For Glasses”.
„Z ogromną satysfakcją patrzę w przyszłość naszego nowego projektu. Indywidualne doradztwo i stylizacja to bardzo ważne umiejętności w opinii naszych klientek Salonów Optycznych. Nie tylko dziś, ale w przyszłości”.
Niezwykłe efekty pracy Pana Olafa można zobaczyć w opublikowanym reportażu.
W dziale poświęconym modzie okularowej prezentujemy najnowsze kolekcje przeciwsłoneczne i optyczne oraz przedstawiamy wyniki współpracy Komono z wydziałem Mody Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych w Antwerpii, która zaowocowała oryginalnymi projektami opraw.
Z inicjatywy studentów, część dochodów ze sprzedaży tej kolekcji trafi do Survived and Punished - amerykańskiej organizacji wspierającej osoby, które przeżyły przemoc domową i seksualną, lub które zostały bezzasadnie uwięzione.
W artykule „Działanie dla oceanu” publikujemy informacje na temat kolejnej wyjątkowej inicjatywy. Sea2see jest pierwszą firmą produkującą okulary, która promuje zintegrowany i zrównoważony model biznesowy, tworząc własną infrastrukturę do zbierania morskich odpadów z tworzyw sztucznych, a następnie wykorzystując je jako surowiec do tworzenia wysokiej jakości oprawek. W czasie, gdy obecny trend w modzie dotyczący kwestii środowiskowych, zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej jest poddawany ciągłej kontroli, a konsumenci szukają marek, które przekazują inspirujące i „odpowiedzialne” historie o celach środowiskowych z absolutną przejrzystością, unikalny model Sea2see angażuje optyków i ich klientów w ruch prowadzący do namacalnej zmiany środowiska.
Kontynuując cykl prezentacji sylwetek młodych, polskich artystów, publikujemy projekt Optyka Polska, którego autorem jest Marcin Musialik. Grafika spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem w branży optycznej na forach internetowych.
Światowy Dzień Wzroku to niewątpliwie najważniejszy dzień w kalendarzu zdrowia oczu, który w tym roku przypada 8 października. Wszelkie przydatne informacje na temat tegorocznych obchodów znajdą Państwo na łamach najnowszego wydania magazynu OKO. Zachęcamy Państwa do wzięcia udziału w Międzynarodowym Konkursie Fotograficznym „Hope in Sight!”, organizowanym przez International Agency for the Prevention of Blindness (IAPB). Konkursy fotograficzne z okazji Światowego Dnia Wzroku są organizowane, aby promować wiedzę na temat ochrony wzroku i zachęcić ludzi na całym świecie do regularnych badań.
W najnowszym numerze publikujemy również artykuł na temat wyjątkowego jubileuszu, który w tym roku obchodzą Jeleniogórskie Zakłady Optyczne JZO S. A.
Świat zmienia się na naszych oczach - za sprawą technologii, innowacyjnej myśli naukowej, dążenia do doskonałości, poszukiwania nowych rozwiązań, tworzenia coraz lepszych produktów. Częścią tej zmiany jest wzrost i ewolucja polskich firm, które swoim nieprzerwanym rozwojem, ciągłym podnoszeniem poprzeczki sobie i całemu rynkowi, czynią tę zmianę ciekawszą. Ta ewolucja w branży optycznej w Polsce nie byłaby możliwa bez JZO S.A., które w tym roku obchodzą 75 lat swojej nieprzerwanej misji dbania o nasz wzrok.
Wszystkim byłym i obecnym pracownikom JZO należą się gratulacje i podziękowania za lata doskonałej pracy i współpracę z całą branżą optyczną!
Życzymy Państwu pasjonującej lektury i dziękujemy, że są Państwo z nami! Dziękujemy także naszym reklamodawcom - bowiem to dzięki ich wsparciu magazyn OKO jest kolportowany w bezpłatnej prenumeracie już od 30 lat!
Zespół redakcyjny magazynu OKO