Soczewki kontaktowe kontra okulary? Współpraca gigantów
Wbrew pozorom to nie będzie kolejny artykuł na temat tego, co jest lepsze do korekcji wzroku: soczewki kontaktowe czy okulary. W zamian chciałbym zastanowić się, czy te dwa pozornie wykluczające się światy będą współpracować z...
więcej
Fotografia dla oka, czyli jak wykorzystać zdjęcia w pracy optyka
„Fotografia dla oka, czyli jak wykorzystać zdjęcia w pracy optyka” to kolejny inspirujący tekst przygotowany przez specjalistów z firmy American Lens – Rafał Ogłaza, Przedstawiciel handlowy ds. soczewek okularowych oraz ...
więcej
ANALIZA WZROKOWA
Capraszamy do lektury tekstu w dziale Medycyna i Optyka, którego autorką jest Barbara Pakuła, optometrystka i terapeutka widzenia, twórczyni Ćwiczę Oko....
więcej
„Kluczowa rola salonu optycznego w bezpiecznym powrocie z wakacji do cyfrowej rzeczywistośc
Arkadiusz Kołodziejczyk, Training Manager American Lens, porusza kwestię narastającej liczby problemów wzrokowych wśród użytkowników urządzeń cyfrowych oraz roli salonu optycznego w zarządzaniu komfortem widzenia pacjent&oacut...
więcej
Eye Care Conference
Wielkimi krokami zbliża się Światowy Dzień Wzroku, a wraz z nim Eye Care Conference, która odbędzie się po raz piąty. Magazyn OKO objął tegoroczne wydarzenie patronatem medialnym...
więcej
WYKAZ DYSTRYBUTORÓW WYROBÓW MEDYCZNYCH
Ustawa o wyrobach medycznych z 7 kwietnia 2022 roku w dużej części weszła w życie 26 maja 2022 roku, jednak zostały w niej przewidziane dwa wyjątki. Pierwszym wyjątkiem były omawiane we wcześniejszych numerach magazynu OKO przepisy dot...
więcej
EFEKT POKOLENIOWY
Rozmowa z Amélie Morel, prezeską Targów SILMO Paris...
więcej
W numerze znajdują się m.in. informacje o targach zagranicznych, giełdach oraz innych ważnych dla branży optycznej wydarzeniach. Prezentujemy aktualne tendencje na krajowym i światowym rynku optycznym, a także bogatą ofertę promocji i nowości. Jak zwykle, zamieszczamy też wiadomości od organizacji zawodowych, ogłoszenia drobne oraz inne tematy w ramach stałych i okresowych rubryk.
Szanowni Państwo!
Zapraszamy do lektury czwartego numeru magazynu OKO w tym roku, gdzie znajdą Państwo aktualne promocje i nowości w portfoliach firm optycznych oraz artykuły dotyczące najważniejszych wydarzeń branżowych, m.in. zbliżających się obchodów Światowego Dnia Wzroku.
Najbliższy sezon zapowiada się bardzo ciekawie dla branży optycznej. We wrześniu br. obchodzić będziemy aż dwa ważne jubileusze! W 2019 roku mija bowiem ćwierć wieku, czyli 25 lat istnienia Śląskiego Cechu Optyków w Katowicach. Organizatorzy serdecznie zapraszają do udziału w uroczystościach obchodów, które odbędą się 21.09.2019 roku w Zabrzu oraz zachęcają zaprzyjaźnione firmy branży optycznej do sponsoringu wydarzenia.
Z kolei 18 sierpnia 1994 roku – to wyjątkowa data w kalendarzu polskiej optometrii. 25 lat temu powołano Polskie Optometryczne Towarzystwo Naukowe, które przekształciło się w Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki. Z tej okazji, wraz z Organizatorami, zapraszamy na uroczysty bal, który odbędzie się 7 września. Zainteresowanych zachęcamy do odwiedzenia witryny: www.ptoo.pl, w celu rejestracji.
Światowy Dzień Wzroku (World Sight Day) to coroczne święto odbywające się w drugi czwartek października, którego celem jest zwrócenie uwagi świata na problem ślepoty i zaburzeń wzroku. Tym razem Światowy Dzień Wzroku przypada na 10 października 2019 r., a „wezwaniem do działania” jest hasło: Vision First! (Wzrok przede wszystkim!).
Światowy Dzień Wzroku jest koordynowany przez Międzynarodową Agencję do Zapobiegania Ślepocie (IAPB). Temat i niektóre materiały są dziełem IAPB. Wszystkie imprezy są organizowane niezależnie przez członków i organizacje wspierające.
Wraz z Organizatorami serdecznie zapraszamy Państwa do wspólnego celebrowania obchodów Światowego Dnia Wzroku. Jak co roku IAPB przygotowała pakiet materiałów promocyjnych, które dostępne są na stronie www.iapb.org. Opis obchodów Światowego Dnia Wzroku 2019 oraz zdjęcia warto przesłać na adres communications@iapb.org, aby zostać uwzględnionym w Raporcie z działalności na rok 2019.
Od kilku lat z okazji Światowego Dnia Wzroku organizowane są także konkursy fotograficzne, aby promować wiedzę na temat ochrony wzroku i zachęcić ludzi na całym świecie do wzięcia udziału w badaniach. Także w tym roku IAPB oraz Bayer zachęcają amatorów i profesjonalnych fotografów do wzięcia udziału w Międzynarodowym Konkursie Fotograficznym pod tytułem „Vision First!”. Zdjęcia przesłać można do 10 października 2019 r. na: https://photocomp.iapb.org/
Z kolei Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki (PTOO), w związku z obchodami Światowego Dnia Wzroku, organizuje akcję bezpłatnych przesiewowych badań wzroku w całej Polsce. Jeżeli Państwa Placówka chce dołączyć do ogólnopolskiej akcji bezpłatnych badań przesiewowych, mogą Państwo zapoznać się z warunkami uczestnictwa wraz z regulaminem oraz w przypadku akceptacji, wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie: http://sdw.ptoo.pl
Kolejną ciekawą inicjatywą związaną z celebrowaniem Światowego Dnia Wzroku jest 2. Charytatywny Bieg Czas Na Wzrok! W tym roku wydarzeniu przyświeca jeden cel: pomoc SOS Wioskom Dziecięcym i rodzinom zastępczym. Organizator przekaże tyle par okularów korekcyjnych dzieciom, ilu zawodników weźmie udział w Biegu Głównym. Rejestracja na 2. Bieg Czas Na Wzrok potrwa do 30 września 2019 r. poprzez stronę: www.bieg.czasnawzrok.pl, gdzie dostępny jest także program wydarzenia. Pomysłodawcą i organizatorem imprezy jest Grupa Essilor.
W dziale dedykowanym modzie okularowej tradycyjnie znajdą Państwo najnowsze kolekcje dostępne na rynku, które w tym sezonie obfitują w ozdobne dodatki i wyrafinowane mieszanki materiałów. Moda na metalowe oprawy przybiera na sile. Ten trend będzie królował jeszcze przez długi czas.
Zapraszamy również do lektury kolejnego interesującego felietonu Stylisty Opraw Okularowych - Olafa Tabaczyńskiego, na temat istotnej roli stylu.
„Chcąc zostać optykiem, optometrystą lub ortoptystką musisz ukończyć wytyczoną ścieżkę edukacyjną. Wiemy, jak powinna wyglądać droga kształcenia w tych specjalizacjach. Jednak, czy kończąc odpowiedni kierunek studiów jesteśmy przygotowani na przygodę zwaną przedsiębiorczością? Czy marzenie o własnej firmie, prywatnym gabinecie wydaje się być łatwe do spełnienia, czy jest obarczone wieloma wątpliwościami i niewiadomymi?” Polecamy lekturę artykułu „Silny gabinet, silna marka”, przygotowanego przez optometrystkę i terapeutkę widzenia - Panią Barbarę Pakułę.
Natomiast ważki problem wykluczenia dzieci z dysfunkcją wzroku poruszyła mgr Aneta Bester, tyflopedagog, oligofrenopedagog, zajmująca się w swojej praktyce zawodowej pomocą niepełnosprawnym, zaniedbanym społecznie dzieciom. Autorka artykułu stara się uświadamiać istotną rolę aktywnego spędzania czasu wolnego przez słabowidzących uczniów – zarówno samym dzieciom, ich rodzicom lub gronu pedagogicznemu placówek edukacyjnych.
Zachęcamy do lektury najnowszego wydania czasopisma OKO!
Elektroniczna wersja magazynu OKO w formacie PDF już teraz może być dostępna w Państwa laptopie, tablecie lub smartfonie.
Jeśli jesteś zalogowanym użytkownikiem pobierz elektroniczną wersję OKO