Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch
Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch nawiązuje do ciepłych plaż Hiszpanii oraz wspaniałych alpejskich stoków narciarskich. Wysokiej jakości modele damskie i męskie wykończone są eleganckimi detalami....
więcej
POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
Nagrody SILMO d’Or
Prezentujemy kolejne produkty nagrodzone podc z as 30. edycji prestiżowego konkursu SILMO d’Or w Paryżu. Redakcja magazynu „OKO”, jak co roku, uczestniczyła w głosowaniu Jury konkursu....
więcej
MEDIOLAN, 26 lutego 2019 r. – 49. odsłona MIDO, wiodących międzynarodowych targów optycznych na świecie, dobiegła końca. Tegoroczna edycja dorównała wynikom z zeszłego roku, zyskując niewielką przewagę. Liczba odwiedzających profesjonalistów ze 159 krajów wyniosła około 59 500.
„Bardzo wysoka jakość eksponowanych produktów we wszystkich pa-wilonach to wątek przewodni MIDO 2019. Wielu wystawców wyraziło zachwyt nad osiągniętymi wynikami, potwierdzając fakt, że targi MIDO nadal skupiają się na biznesie: nawiązywaniu kontaktów, porozumieniach i branżowej dyskusji”, zauważył Giovanni Vitaloni, Prezes MIDO. Znaczenie tegorocznej edycji było także widoczne dzięki odwiedzinom ze strony oficjeli. Przepełnieni zachwytem oficjalni goście odwiedzali pawilony podczas trzech dni targowych. Do ich grona zaliczali się: Minister Dziedzictwa Kulturowego, Alberto Bonisoli, Wiceminister ds. Rozwoju Gospodarczego, Dario Galli, Radny ds. Transformacji Cyfrowej i Usług Obywatelskich Miasta Mediolan, Roberta Cocco, a także Radna ds. Turystyki, Marketingu Regionalnego i Mody dla Regionu Lombardii, Lara Magoni. W halach zauważono wiele gwiazd rozrywki i sportu, co dowodzi, że targi MIDO są tożsame z luksusem i modą. Jest to obowiązkowy punkt w kalendarzu każdego miłośnika najnowszych trendów.
Rekordowa 49. edycja MIDO, zgromadziła 1 323 wystawców, z czego 110 z nich wybrało się na targi po raz pierwszy, zajmując ponad 52 000 m2 przestrzeni wystawowej. Od soboty do poniedziałku siedem pawilonów Rho Fiera, gościło czołowych włoskich i międzynarodowych graczy, producentów i nabywców, projektantów, przedsiębiorców, optyków, okulistów oraz cały globalny łańcuch dostaw. Ten nieprzewidywalny, a zarazem fantastyczny wynik, odzwierciedlający zeszłoroczny rekord to dowód na ogromne zaufanie pokładane w narzędziu, jakim są targi, a także wspaniałe rozpoczęcie odliczania do rocznicowej, 50. edycji MIDO w 2020 roku.
„Jest to kluczowa branża, która wzbudza zaufanie”, mówi Prezes MIDO, Giovanni Vitaloni. „Targi MIDO niebawem będą świętować półwiecze. I to w klimacie, który mimo niepewności gospodarczej na całym świecie nadal jest zachęcający dla naszego sektora. Dowodem na to jest rekordowa ilość wystawców, którzy chcą pokazać się z jak najlepszej strony, pełni energii i zdeterminowani, aby odnieść sukces. Dla nich oraz dla tłumów odwiedzających przygotowaliśmy targi pełne twórczych spostrzeżeń.”
Ministerstwo Rozwoju Gospodarczego aktywnie wspiera targi MIDO, które uważa za kluczowe wydarzenie promujące rozwój gospodarczy kraju. Z tego powodu, na imprezę zaproszono 150. najważniejszych nabywców i dziennikarzy (oprócz dziesiątek tysięcy zarejestrowanych odwiedzających).
Dzięki programowi dla nabywców, którego gospodarzem jest Włoska Agencja Handlu (ITA), kupujący mieli okazję odwiedzić targi i zyskać osobiste doświadczenia branżowe.
Targi MIDO skupiają się na przyszłości. Dowodem na szybkie zmiany zachodzące we Włoszech i za granicą jest rozbudowa pawilonu MORE! oraz Lab Academy. Jest to inkubator pomysłów, gdzie mogą zaprezentować się firmy tworzące najbardziej innowacyjne produkty i stosujące nowatorskie metody biznesowe. MIDO to także unikatowy wgląd w przyszłość globalnych stylów i trendów.
czytaj więcej w numerze OKO 2019/2