Okiem Stylisty - Lady in Red
Styliści Opraw Okularowych Monika i Olaf Tabaczyńscy przybliżają naszym Czytelnikom tajniki indywidualnego doboru kolorów opraw okularowych oraz ich harmonijnego dopasowania, tym razem poddając wnikliwej analizie kolor czerwony, który z...
więcej
NOWE TRENDY OKULAROWE
MIDO wyznacza trendy w modzie okularowej na rok 2024 – odpowiedzialna innowacja, funkcjonalny styl i niekonwencjonalna paleta kolorów....
więcej
Polscy okuliści kontra jaskra - Polskie Towarzystwo Okulistyczne zaprasza gabinety i kliniki okulistyczne z całej Polski do wspólnej akcji
Ruszyła rejestracja gabinetów i poradni okulistycznych do VIII edycji akcji „Polscy okuliści kontra jaskra”. Zgłaszanie placówek trwa do 1 marca. To świetna okazja do promocji swoich gabinetów....
więcej
Numer OKO 2024/1 już dostępny!
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów i specjalistów ochrony wzroku OKO 2024/1, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy nowości i promocje przygot...
więcej
Shamir przedłuża współpracę z BWT Alpine F1® Team
Shamir Optical Industry przedłużył umowę z BWT Alpine F1® Team i nadal będzie partnerem zespołu w dziedzinie wydajności optycznej. Po czterech latach dotychczasowej pełnej sukcesów rozwojowych współpracy, partnerstwo wyznacza da...
więcej
O rzeczach pozornie niewiele znaczących
W optometrii dużą uwagę poświęca się rogówce i soczewce wewnątrzgałkowej, mierzy się refrakcję, bada akomodację, ustala potrzebną korekcję. Okulistyka w głównej mierze zajmuje się z jednej strony stanem powierzchni oka,&n...
więcej
Jubileusz XXX – lecia Śląskiego Cechu Optyków
W 2024 roku mija 30 lat od powstania Śląskiego Cechu Optyków w Katowicach. Historia zorganizowanej działalności śląskich optyków sięga zdecydowanie wcześniejszych lat, ale wówczas działania prowadzone były w ramach Komisji B...
więcej
MEDIOLAN, 26 lutego 2019 r. – 49. odsłona MIDO, wiodących międzynarodowych targów optycznych na świecie, dobiegła końca. Tegoroczna edycja dorównała wynikom z zeszłego roku, zyskując niewielką przewagę. Liczba odwiedzających profesjonalistów ze 159 krajów wyniosła około 59 500.
„Bardzo wysoka jakość eksponowanych produktów we wszystkich pa-wilonach to wątek przewodni MIDO 2019. Wielu wystawców wyraziło zachwyt nad osiągniętymi wynikami, potwierdzając fakt, że targi MIDO nadal skupiają się na biznesie: nawiązywaniu kontaktów, porozumieniach i branżowej dyskusji”, zauważył Giovanni Vitaloni, Prezes MIDO. Znaczenie tegorocznej edycji było także widoczne dzięki odwiedzinom ze strony oficjeli. Przepełnieni zachwytem oficjalni goście odwiedzali pawilony podczas trzech dni targowych. Do ich grona zaliczali się: Minister Dziedzictwa Kulturowego, Alberto Bonisoli, Wiceminister ds. Rozwoju Gospodarczego, Dario Galli, Radny ds. Transformacji Cyfrowej i Usług Obywatelskich Miasta Mediolan, Roberta Cocco, a także Radna ds. Turystyki, Marketingu Regionalnego i Mody dla Regionu Lombardii, Lara Magoni. W halach zauważono wiele gwiazd rozrywki i sportu, co dowodzi, że targi MIDO są tożsame z luksusem i modą. Jest to obowiązkowy punkt w kalendarzu każdego miłośnika najnowszych trendów.
Rekordowa 49. edycja MIDO, zgromadziła 1 323 wystawców, z czego 110 z nich wybrało się na targi po raz pierwszy, zajmując ponad 52 000 m2 przestrzeni wystawowej. Od soboty do poniedziałku siedem pawilonów Rho Fiera, gościło czołowych włoskich i międzynarodowych graczy, producentów i nabywców, projektantów, przedsiębiorców, optyków, okulistów oraz cały globalny łańcuch dostaw. Ten nieprzewidywalny, a zarazem fantastyczny wynik, odzwierciedlający zeszłoroczny rekord to dowód na ogromne zaufanie pokładane w narzędziu, jakim są targi, a także wspaniałe rozpoczęcie odliczania do rocznicowej, 50. edycji MIDO w 2020 roku.
„Jest to kluczowa branża, która wzbudza zaufanie”, mówi Prezes MIDO, Giovanni Vitaloni. „Targi MIDO niebawem będą świętować półwiecze. I to w klimacie, który mimo niepewności gospodarczej na całym świecie nadal jest zachęcający dla naszego sektora. Dowodem na to jest rekordowa ilość wystawców, którzy chcą pokazać się z jak najlepszej strony, pełni energii i zdeterminowani, aby odnieść sukces. Dla nich oraz dla tłumów odwiedzających przygotowaliśmy targi pełne twórczych spostrzeżeń.”
Ministerstwo Rozwoju Gospodarczego aktywnie wspiera targi MIDO, które uważa za kluczowe wydarzenie promujące rozwój gospodarczy kraju. Z tego powodu, na imprezę zaproszono 150. najważniejszych nabywców i dziennikarzy (oprócz dziesiątek tysięcy zarejestrowanych odwiedzających).
Dzięki programowi dla nabywców, którego gospodarzem jest Włoska Agencja Handlu (ITA), kupujący mieli okazję odwiedzić targi i zyskać osobiste doświadczenia branżowe.
Targi MIDO skupiają się na przyszłości. Dowodem na szybkie zmiany zachodzące we Włoszech i za granicą jest rozbudowa pawilonu MORE! oraz Lab Academy. Jest to inkubator pomysłów, gdzie mogą zaprezentować się firmy tworzące najbardziej innowacyjne produkty i stosujące nowatorskie metody biznesowe. MIDO to także unikatowy wgląd w przyszłość globalnych stylów i trendów.
czytaj więcej w numerze OKO 2019/2