Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch
Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch nawiązuje do ciepłych plaż Hiszpanii oraz wspaniałych alpejskich stoków narciarskich. Wysokiej jakości modele damskie i męskie wykończone są eleganckimi detalami....
więcej
POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
Nagrody SILMO d’Or
Prezentujemy kolejne produkty nagrodzone podc z as 30. edycji prestiżowego konkursu SILMO d’Or w Paryżu. Redakcja magazynu „OKO”, jak co roku, uczestniczyła w głosowaniu Jury konkursu....
więcej
MIDO, największa międzynarodowa impreza poświęcona globalnej branży okularowej odbędzie się od 27 do 29 lutego, 2016 r. w Mediolanie
Tysiące profesjonalistów z całego świata będą mogły zobaczyć nowe kolekcje ponad 1200 wystawców, w tym kolekcje legendarnych marek, młodych projektantów i nowych firm, które postrzegają MIDO jako przewodnika i mentora, który inspiruje cały przemysł. W ciągu 45 lat Mediolan stał się światowym centrum trendów biznesowych i okularowych; tutaj przedstawiciele całego łańcucha dostaw - od producentów oprawek, szkieł i maszyn do projektantów, międzynarodowych korporacji oraz małych, innowacyjnych firm - spotykają się, aby zdefiniować nowe i potwierdzić relacje biznesowe, oraz podpisać umowy
Tendencje rynkowe
Monitor Konsumencki prowadzony dla targów MIDO przez Future Concept Lab, który analizuje trendy konsumenckie w różnych krajach, w tym USA, potwierdził nowe wartości powstałe w wyniku kryzysu gospodarczego: zrównoważony rozwój, sharing, dbałość o zdrowie, jakość czasu i przestrzeni, centralną rolę żywności i ich wpływ na przemysł okularowy. Konsumenci postrzegają się jako centralny element otoczenia rynkowego i liderzy wyborów rynkowych. Dlatego ekskluzywność jest coraz częściej poszukiwana przez konsumentów przy zakupie okularów i rośnie liczba wyrafinowanych odbiorców, którzy postrzegają okulary jako zasadniczy obiekt charakteryzujący ich tożsamości. Konsumenci są coraz bardziej zainteresowani produktem, pochodzeniem i historią firm, ich wartościami i postawą w kwestiach społecznych i środowiskowych. Są to ważne sygnały dla firm, ponieważ pokazują, że rynek ewoluuje i wymaga szybkich i innowacyjnych rozwiązań. Jeśli chodzi o dane ekonomiczne, w Europie mamy do czynienia z pozytywną tendencją: dane wskazują na potencjalny wzrost zakupów okularów w ciągu najbliższych 6 miesięcy.
MIDO 2016 - nowe powierzchnie wystawowe:
Kolejna edycja MIDO wprowadzi nową powierzchnię wystawową: More!, przestrzeń, w której zostaną przedstawione trendy i przyszłość przemysłu okularowego, przestrzeń dla niesamowitej kreatywności, wizji i innowacyjności. Laboratorium pomysłów, koncepcji i eksperymentowania inspirowanego innymi formami artystycznego wyrazu, takimi jak muzyka i sztuka sceniczne. To miejsce spotkań dla najodważniejszych twórców "artefaktów dla oczu" będzie gościć nowe, rewolucyjne projekty w świecie okularów i zainspiruje do specjalistów z branży, którzy szukają "niekończących się cudów".
"MIDO jest jedną z niewielu imprez targowych na świecie, która rośnie i powiększa przestrzeń targową. Jest to wynik wielu lat wychodzenia naprzeciw potrzebom naszych klientów: zarówno zwiedzających jak i wystawców. Dotarliśmy do tego etapu poprzez wspieranie innowacji, promowanie doświadczeń i maksymalizację interakcji: w ten sposób staliśmy się punktem odniesienia dla przemysłu. Odbiorcy, dystrybutorzy i optycy, którzy chcą być zauważeni i zwiększyć swoją konkurencyjność w branży wiedzą, że muszą być na MIDO ", mówi prezes Marcolin.
Tereny wystawowe:
Oprócz ultra-nowej powierzchni More! - satelitarnej przestrzeni słynnej pracowni projektowania Design Lab, która gości innowacyjne i wschodzące firmy - MIDO zadziwi swoich gości z innymi powierzchniami tematycznymi: Fashion District - ekskluzywna przestrzeń goszcząca najlepszych na świecie, w tym małe i średnie firmy, które czerpią inspirację ze świata mody; Lenses - dla liderów sektora szkieł; Tech - największy na świecie obszar wystawienniczy poświęcony maszynom, surowcom i komponentom; FAIR East Pavilion - wyłączny obszar dla najważniejszych firm azjatyckich; i Otticlub dla profesjonalistów, z wydzielonym obszarem z seminariami, konferencjami, szkoleniami i spotkaniami edukacyjnymi.
MIDO społecznościowe
W 2016 MIDO jest bardziej społecznościowe. Strategia komunikacyjna zawiera inicjatywy, angażujące społeczności i proponujące niespodzianki dla zwiedzających i wystawców, tak, by MIDO było wyjątkowym doświadczeniem, zarówno na obszarze wystawy jak i w sieci. MIDO będzie miało 8 profilów społecznościowych: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Pinterest, Google+, LinkedIn i Flickr.
BESTORE Award:
Tym prestiżowym wyróżnieniem jest nagradzany sklep, zapewniający najlepszą jakość zakupów. Międzynarodowe jury złożone z liderów branży, ekspertów w dziedzinie marketingu i merchandisingu wizualnego, wybierze "najlepszy sklepu optyczny na świecie". Teraz na jego trzeciej edycji, program BESTAND AWARD pozwoli zwiedzającym MIDO wybrać najciekawsze - pod względem oryginalności, innowacyjności i interakcji - stoisko na targach.
Aby zarejestrować się na MIDO 2016 i wziąć udział w wizycie BESTORE AWARD prosimy o odwiedzenie strony www.mido.com.
MIDO odbywa się w Fiera Milano - Rho. 45-ta edycja była rekordowym sukcesem z udziałem 49 tys. zwiedzających w ciągu 3-dniowych targów co stanowi + 8,7% wzrostu w porównaniu do poprzedniej edycji i 150 nowych wystawców. MIDO jest imprezą numer jeden na świecie w kategorii targów w branży okularów optycznych, gdzie prezentowane są nowe kolekcje dla przedsiębiorców i międzynarodowej prasy. MIDO odbywa się w Mediolanie od ponad 45 lat, MIDO to spotkanie z bogactwem osobowości, inicjatyw, informacji, usług, ale przede wszystkim jest to uprzywilejowane miejsce spotkań dla sfinalizowania działalności gospodarczej, tworzenia kontaktów biznesowych i odkrywania najnowszych trendów rynkowych. Następne targi MIDO odbędą się od 27 do 29 lutego 2016 roku z udziałem przedstawicieli całego łańcucha dostaw: producentów oprawek, szkieł i maszyn, projektantów i nowych firm.
opracowanie: INTEROPTYKA,
na podst. mat. pras MIDO