Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch
Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch nawiązuje do ciepłych plaż Hiszpanii oraz wspaniałych alpejskich stoków narciarskich. Wysokiej jakości modele damskie i męskie wykończone są eleganckimi detalami....
więcej
POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
Nagrody SILMO d’Or
Prezentujemy kolejne produkty nagrodzone podc z as 30. edycji prestiżowego konkursu SILMO d’Or w Paryżu. Redakcja magazynu „OKO”, jak co roku, uczestniczyła w głosowaniu Jury konkursu....
więcej
To święto obchodzone co roku w drugi czwartek października, w celu zwrócenia uwagi na problem braku reakcji naszej populacji na zaburzenia widzenia. Tegoroczne wezwanie do działania brzmi: Wszyscy dbajmy o oczy!
Budzimy się rano, otwieramy oczy i automatycznie przechodzimy do wykonywania codziennych czynności. Nie zastanawiamy się nad stanem zdrowia naszych oczu, do momentu aż pojawią się poważne problemy. Dobry wzrok wpływa na pozytywny nastrój, a nawet przebieg zawodowej kariery. Wciąż wiemy za mało na temat narządu wzroku i metod utrzymania go w dobrej kondycji, dlatego najwyższa pora to zmienić.
Spróbujmy ogarnąć to wzrokiem
Szacuje się, że około 285 mln ludzi na całym świecie zmaga się z wadami wzroku lub ślepotą. Spośród nich 39 mln to osoby niewidome, natomiast u 246 mln występują umiarkowane lub ciężkie zaburzenia widzenia. Aż 90% osób niewidomych żyje w krajach rozwijających się. Zdaniem okulistów profilaktyczne kontrole wzroku i właściwa dieta pozwolą zapobiec 80% przypadków związanych z upośledzeniem narządu wzroku. Około 65% wszystkich osób niedowidzących jest w wieku 50+, a ta grupa wiekowa stanowi zaledwie 20% ludności świata. Zjawisko starzenia się społeczeństwa oznacza, że coraz więcej osób będzie narażonych na ryzyko związane ze starczymi chorobami oczu.
Optycznie rzecz biorąc
Badania pokazują, że niemal połowa Polaków w wieku 15-55 lat potrzebuje korekcji wzroku. Najczęściej występujące wady to: krótkowzroczność, nadwzroczność, astygmatyzm oraz starczowzroczność. To przykre, gdy człowiek bezpowrotnie traci możliwość obejrzenia zachodu słońca lub zobaczenia uśmiechu na twarzy bliskiej osoby. - Należy zadbać o zdrową dietę, zminimalizować symptomy suchego oka oraz zapewnić ogólną ochronę oczu przed wpływem negatywnych czynników środowiska, tj. promienie UV - mówi Rafał Pierzgała, General Director marki Eyelab. Masz tylko jedną parę oczu, więc poświęć im każdego dnia uwagę, aby chronić je, póki nie jest za późno.
Światowy Dzień Wzroku ustanowiono nie tylko dla tych, którzy widzą źle, ale również dla ludzi, którym na pierwszy rzut oka wydaje się, że nie mają kłopotów ze wzrokiem. W ramach akcji organizowany jest konkurs fotograficzny dla profesjonalistów i amatorów, którzy dzielą się swoimi zdjęciami za pośrednictwem mediów społecznościowych, oznaczając je hashtagiem #eyecareforall. Pamiętajmy, żeby zadbać o oczy codziennie, nie tylko od święta.