Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch
Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch nawiązuje do ciepłych plaż Hiszpanii oraz wspaniałych alpejskich stoków narciarskich. Wysokiej jakości modele damskie i męskie wykończone są eleganckimi detalami....
więcej
POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
Nagrody SILMO d’Or
Prezentujemy kolejne produkty nagrodzone podc z as 30. edycji prestiżowego konkursu SILMO d’Or w Paryżu. Redakcja magazynu „OKO”, jak co roku, uczestniczyła w głosowaniu Jury konkursu....
więcej
Paulina Chylewska, Beata Sadowska i Jacek Borkowski zostali ambasadorami kampanii „Chroń swój wzrok cały rok!”. Zachęcają w ten sposób do ochrony wzroku przed promieniowaniem UV. Kulminacja kampanii odbędzie się podczas publicznego oglądania zaćmienia Słońca 20 marca.
Promienie UV otaczają nas na co dzień - zarówno podczas słonecznej pogody, jak i zachmurzenia oraz opadów, ale są szkodliwe dla oczu.
- Podobnie, jak nauczyliśmy się chronić naszą skórę, tak powinniśmy nauczyć się troski o nasze oczy – mówi dr n. med. Anna M. Ambroziak, okulistka – Brak ochrony przed promieniowaniem UV przyspiesza bowiem starzenie się zarówno skóry powiek, jak i powierzchni oka, zwiększa zarazem ryzyko chorób takich, jak zwyrodnienie plamki związane z wiekiem.
Kampania edukacyjna, której hasłem jest UVażaj!, ma zwiększyć świadomość Polaków nt. konieczności ochrony wzroku przed promieniami UV. Organizatorzy chcą, by dzięki poradom, wsparciu i opiniom znanych osób, wydarzeniom otwartym i popularyzacji wiedzy nt. wskaźnika E-SPF jak największa liczba osób zmieniła przyzwyczajenia dotyczące ochrony wzroku przed UV.
- Na promieniowanie UV jesteśmy narażeni wszyscy, bez wyjątku – mówi Paulina Chylewska - Możemy ograniczyć jego oddziaływanie na nasz wzrok tylko świadomymi decyzjami. Promowanie zdrowego stylu życia jest dla mnie bardzo ważne, dlatego zdecydowałam się wesprzeć kampanię.
- Kocham podróże. W mojej torbie – obok butów do biegania – zawsze lądują okulary z dobrym filtrem UV i krem z SPF. Uwielbiam słońce, ale mam do niego respekt – mówi Beata Sadowska. Jacek Borkowski dodaje: - Jako ojciec wiem, że ochrona przed UV jest szczególnie ważna w przypadku najmłodszych: ich oczy są przecież bardziej wrażliwe, niż dorosłych!
Akcję wspierają również: Mateusz Borek, Candy Girl, Ilona Felicjańska, Kuba Jankowski, Radosław Majdan, Sergiusz Ryczel, Karolina Szostak, Łukasz Zagrobelny, Michał Żewłakow, Marcin Żewłakow.
Porozmawiajmy o UV podczas zaćmienia
Kulminacją kampanii będzie piątek 20 marca. Przypada wówczas rzadkie zjawisko: częściowe zaćmienie Słońca. Organizatorzy wybrali tę datę by podkreślić, że promieniowanie UV działa na oczy nawet wówczas, gdy nie świeci słońce. Tego dnia w wybranych miejscach w Warszawie, Krakowie i Poznaniu będzie można wspólnie z ekspertami i ambasadorami kampanii obejrzeć to ciekawe zjawisko. Będzie to też doskonała okazja do rozmowy z nimi, jak też uzyskania od specjalistów informacji i wielu ciekawostek o naturze promieni UV, ochronie przed nimi i o samym zaćmieniu. Wstęp wolny. Szczegóły na www.chronswojwzrok.pl oraz www.facebook.com/chronswojwzrok.
Organizatorami kampanii są wiodący producenci szkieł okularowych: ESSILOR i JZO.
Patronat honorowy objął Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego-PZH.