Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch
Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch nawiązuje do ciepłych plaż Hiszpanii oraz wspaniałych alpejskich stoków narciarskich. Wysokiej jakości modele damskie i męskie wykończone są eleganckimi detalami....
więcej
POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
Nagrody SILMO d’Or
Prezentujemy kolejne produkty nagrodzone podc z as 30. edycji prestiżowego konkursu SILMO d’Or w Paryżu. Redakcja magazynu „OKO”, jak co roku, uczestniczyła w głosowaniu Jury konkursu....
więcej
W dniach 9-12 maja w Mediolanie, na terenie futurystycznych pawilonów Centrum Wystawowego Rho-Pero, odbyła się 38 edycja targów MIDO (Mostra Internazionale di Ottica, Optometria e Oftalmologia).
Powierzchnia wystawowa targów zajęła 180 000 metrów kwadratowych. W targach udział wzięło 1240 wystawców ze 131 krajów. Swoje produkty prezentowało 2000 marek. Zobaczyć można było około 2 000 000 produktów.
9 maja w Pawilonie 12 w Centrum Wystawowym Rho-Pero odbyła się Grand Gala Mido 2008. Scenę stanowił prawdziwy ekran w stylu Cinecitta, a wśród zaproszonych gości znaleźli się statyści, sobowtóry aktorów oraz prawdziwe gwiazdy ekranu. Goście mieli okazję wejść na galę w prawdziwie hollywoodzkim stylu, przechadzając się jak gwiazdy po czerwonym dywanie pomiędzy rzędami osób, które wcieliły się w role paparazzich i dziennikarzy.
Dla podkreślenia stylu żywcem z kina zadbano o odpowiednie elementy dekoracyjne takie jak Vespy z lat pięćdziesiątych przywodzące na myśl sceny z ponadczasowych "Rzymskich Wakacji" - gościom stawali przed oczami Gregory Peck i Audrey Hepburn pędzący na tym skuterze ulicami Wiecznego Miasta, czy paparazzi z aparatami z tamtej epoki z charakterystycznym oślepiającym fleszem, światła gigantycznych reflektorów omiatające nocne niebo no i oczywiście krzesła reżyserskie i zaimprowizowane plany filmowe.
W blasku fleszów Prezydent Mido Vittorio Tabacchi powitał gości gali. Uraczono ich specjałami kulinarnymi przygotowanymi specjalnie tak, żeby zadowolić nawet najbardziej wybrednych fanów kina. W małych kafejkach na gości kosztujących iście kinowych dań patrzyły z papierowych ekranów twarze gwiazd kina, które najbardziej kojarzyły się z danym kulinarnym specjałem.
Na czas przyszłych targów MIDO w 2009 roku szykują się rewolucyjne zmiany. Miejscem targów po raz kolejny będą pawilony Fieramilano Rho-Pero, ale impreza po raz pierwszy zorganizowana zostanie na początku marca, między 6 a 9. Przyszłoroczne targi odbędą się w ramach "Światowego tygodnia modnych dodatków". Chociaż szykują się zmiany, duch targów z pewnością pozostanie ten sam. Kupujący z całego świata, aficionado świata mody, słynni projektanci spotykają się z okazji targów od prawie 40 lat. Targi MIDO – są jedyną w swoim rodzaju okazją zapoznania się z trendami mody oraz nowościami technologicznymi przemysłu optycznego, a przede wszystkim szansą na spotkanie ludzi z branży – wystawców, kupujących, przedstawicieli mediów – i nawiązanie kontaktów, od czysto towarzyskich, po profesjonalne biznesowe transakcje.
Jeśli mowa o biznesie, warto wspomnieć, że w ramach planowanych zmian, po raz pierwszy w historii zorganizowane zostanie Forum MIDO Bussiness ( 4-6.09.2009 w Rzymie ) - efekt wielomiesięcznych rozmów między wystawcami.
- W ostatnich latach na rynku artykułów optycznych nastąpiły istotne zmiany - mówi wiceprezes targów Dan Emanuel Levi. - Globalizacja, innowacje w technologii i udoskonalenia w zakresie jakości zmieniły sposób prowadzenia interesów. W rezultacie, zaistniała potrzeba zmiany formuły, przesunięcia terminu imprezy na początek wiosny, a dodatkowo powstał pomysł zorganizowania forum. Forum to, zgodnie z pierwotnym znaczeniem słowa, będzie miejscem, gdzie przedstawiciele firm, dystrybutorzy oraz kupujący będą mogli swobodnie podyskutować, wymienić doświadczenia w zakresie przemysłu optycznego i dokonać wielu udanych transakcji.
czytaj więcej o MIDO 2008 w numerze OKO 2008/3; zobacz fotoreportaż
Opracowanie: INTEROPTYKA
fot. INTEROPTYKA