Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch
Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch nawiązuje do ciepłych plaż Hiszpanii oraz wspaniałych alpejskich stoków narciarskich. Wysokiej jakości modele damskie i męskie wykończone są eleganckimi detalami....
więcej
POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
Nagrody SILMO d’Or
Prezentujemy kolejne produkty nagrodzone podc z as 30. edycji prestiżowego konkursu SILMO d’Or w Paryżu. Redakcja magazynu „OKO”, jak co roku, uczestniczyła w głosowaniu Jury konkursu....
więcej
Zapierający dech w piersiach widok wzbijającego się w powietrze samolotu MIDO 2007 obierającego "kierunek przyszłość", który powstał dzięki efektom laserowym, rozświetlił deszczową noc w Nowym Centrum Wystawowym Rho-Pero i doskonale wpasował się w tematykę całej gali otwarcia tegorocznej 37 edycji Międzynarodowych Targów Optycznych, Optometrycznych i Oftalmicznych, które odbyły się w dniach 4-7 maja w Mediolanie.
Tematem przewodnim tej spektakularnej uroczystości była swoista podróż w czasie, pokazująca jak na przestrzeni czterdziestu lat zmieniały się trendy w modzie okularowej. Galę poprowadził aktor Luca Barbareschi, który miał na sobie oryginalne okulary Elvisa Presley'a oraz amerykańska aktorka Andie McDowell. W gigantycznej kabinie samolotu, którą skonstruowano specjalnie w tym celu na terenie Centrum Wystawowego, pod Wielkim Żaglem projektu Massimiliano Fuksasa zaprezentowano 44 modele okularów, które odcisnęły piętno na całej historii branży optycznej. Piękne modelki zaprezentowały następujące "gwiazdy" branży optycznej lat 70-tych, 80-tych, 90-tych i nowego milenium: American Rim Eyewear, André Courreges, François Pinton, Persol 649, Cutler & Gross, Emilio Pucci, Serge Kirkchhofer, Wallis Simpson, Christian Dior, Ken Scott, Ray-Ban Aviator, Guy La Roche, Zilo Sport, Safilo Design, Versace, Frame, Silhouette, Valen-tino, Starck Eyes, Roberto Cavalli,Swatch, Alain Mikli, Oliver Peoples, Giorgio Armani, Calvin Klein, Romeo Gigli, Police, Web, Fendi, Bulgari, Christian Roth, Alviero Martini Point of View, Trussardi, Gucci, Celine, Daniel Swarovski oraz Gianfranco Ferré. Ten niezwykle udany pokaz, który powstał przy współpracy włoskiej filii Vogue'a został przyjęty owacjami.
Chociaż w tym roku Międzynarodowe Targi Optyczne, Optometryczne i Oftalmiczne zmieniły lokalizację, ich charakter nie uległ zmianie i po raz kolejny MIDO pokazały w jak dużym stopniu są ukierunkowane na przyszłość. Styl architektoniczny pawilonów wystawowych Rho-Pero, zaprojektowanych przez znakomitego architekta Massimiliano Fuksasa, jest futurystyczny, charakteryzująca go dbałość o detal sprawiła, że instalacje wystawowe mogły wywrzeć jeszcze lepsze wrażenie. Jak stwierdził Cirillo Marcolin: "Innowacyjność oraz internacjonalizacja narzucają w 2007 określony charakter i to one wpłynęły na zmianę lokalizacji targów. Futurystyczna stylistyka tego nowego miejsca ułatwi promowanie nowych idei".
Podsumowania statystyczne wskazują na zwiększenie powierzchni wystawowej o około 15% oraz wzrost liczby odwiedzających targi o ponad 8% w porównaniu z rokiem ubiegłym. W tegorocznych Targach MIDO wzięło udział 1220 wystawców ze 125 krajów i zaprezentowanych zostało 2000 marek z branży optycznej.
Opracowanie: INTEROPTYKA
fot. Grupo Optim
czytaj więcej w numerze OKO 2007/4