Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch
Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch nawiązuje do ciepłych plaż Hiszpanii oraz wspaniałych alpejskich stoków narciarskich. Wysokiej jakości modele damskie i męskie wykończone są eleganckimi detalami....
więcej
POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
Nagrody SILMO d’Or
Prezentujemy kolejne produkty nagrodzone podc z as 30. edycji prestiżowego konkursu SILMO d’Or w Paryżu. Redakcja magazynu „OKO”, jak co roku, uczestniczyła w głosowaniu Jury konkursu....
więcej
Zmiana terminu Targów Mido z maja na marzec podyktowana była potrzebami zainteresowanych stron, czyli firm, którym zależało na tym, by prezentacja ich oferty odbywała się w ramach dwóch tygodni, które Mediolan poświęca modzie. I tak w tym roku, w trakcie wspomnianych dwóch tygodni, w Mediolanie odbyło się 12 międzynarodowych targów mody, począwszy od Milano Vende Moda, Milano Moda Donna, Cloudine, a skończywszy na najważniejszych pokazach butów - MICAM, futer - MIFUR, torebek - MIPEL i oczywiście okularów - MIDO.
Jak wyjaśnił Vittorio Tabacchi, prezes Targów Mido, “Zdecydowaliśmy się, by w czasach kryzysu, połączyć siły i stworzyć wspólny front wraz z innymi mediolańskimi wystawcami, tak by kupcy zainteresowani szeroko rozumianymi produktami mody mieli okazję zapoznać się z najnowszymi ofertami branży projektanckiej z całego świata”. Zmiana terminu 39 edycji targów, stanowiła wyzwanie dla organizatorów, ale udało im się sprostać temu wyzwaniu, dając jednocześnie wyraz determinacji branży optycznej, która nie traci wiary w swoje siły pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej.
Wprawdzie liczba odwiedzających Mido w dniach 6-9 marca spadła o 9% w porównaniu z ubiegłoroczną edycją, osiągając poziom 42 000, jednakże i tak przerosła ona oczekiwania organizatorów, którzy spodziewali się większego spadku. 54% odwiedzających stanowili goście z zagranicy, podczas gdy 46% odwiedzających to rodzime włoskie firmy i profesjonaliści z branży optycznej. Jak stwierdził Dan Emanuel Levi, wiceprezes Mido, “Cieszy nas trzyprocentowy wzrost liczby odwiedzających z Włoch, jednakże liczba gości z zagranicy, zwłaszcza z Azji, spadła średnio o 18% ze względu na kryzys gospodarczy oraz termin, w którym zorganizowaliśmy tegoroczne Mido, gdyż w tym samym czasie miały miejsce inne ważne międzynarodowe targi”.
W tym roku organizatorzy postanowili zmniejszyć powierzchnię wystawienniczą o 10 % w porównaniu z rekordowym rokiem 2008, gdy osiągnęła ona wielkość 54 000 metrów kwadratowych.
Wiadomo już, że w roku 2010 targi Mido odbędą się w dniach 5 – 7 marca, czyli, co warto podkreślić, będą o jeden dzień krótsze. Decyzja taka została podjęta po przeprowadzeniu ankiety wśród wystawców, którzy w przeważającej większości optowali za skróceniem targów.
więcej w numerze OKO 2009/2 zobacz galerię zdjęć
na zdjęciach scenerie Mido Design Lab
fot. Interoptyka