Numer OKO 2025/1 już dostępny!
Oddajemy w Państwa ręce pierwszy w nowym roku, 224 numer Ogólnopolskiego Kuriera Oftalmicznego – specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku „OKO” 2025/1, w którym przeds...
więcej
„Śnieg optyczny” - Barbara Pakuła cz. II
W najnowszm wydaniu magazynu OKO 2025/1 w dziale Medycyna i Optyka znajdą Państwo drugą część artykułu pt. „Śnieg optyczny” Barbary Pakuły, optometrystki zajmującej się terapią widzenia, twórczyni Ćwiczę Oko. Warto po...
więcej
Druk 3D soczewek kontaktowych – szansa czy utopia? Dr hab. Jacek Pniewski, prof. ucz. Akademickie Centrum Kształcenia Optometrystów
Druk 3D podbija dynamicznie kolejne branże. Nie oszczędza także szeroko pojętej branży medycznej. Mnożą się pomysły. Prezentowane są m.in. implanty i protezy oraz urządzenia medyczne (np. w chirurgii) i ich komponenty. Powstały zupełnie nowe ...
więcej
Narzędzia do budowy marki osobistej - Adam Mamok
Adam Mamok, Prezes i Współwłaściciel AMERICAN LENS, kontynuuje serię dotyczącą tworzenia marki osobistej w branży optycznej w tekście „Narzędzia do budowy marki osobistej”....
więcej
Już wkrótce Monachium stanie się centrum branży optycznej!
W dniach 31 stycznia – 2 lutego 2025 odbędą się tam targi opti 2025 – wyjątkowe wydarzenie, na które co roku przybywają eksperci, innowatorzy i liderzy branży, by zaprezentować swoje najnowsze produkty i ...
więcej
Nagrody SILMO d’Or
Nagrody SILMO d’Or, najważniejsze wyróżnienie dla branży optycznej i okularowej, zostały wręczone zwycięzcom spośród imponującej listy nominowanych! Redakcja magazynu „OKO”, jak co roku, uczestniczył...
więcej
Polskie okulary w słonecznej Hiszpanii!
Firma Binokl, będąca na rynku już od 55 lat, postanowiła uczcić ten moment czymś specjalnym. Trudno w czasie wakacji o lepsze miejsce niż pełna słońca hiszpańska Malaga. Nietuzinkowe plaże, ciekawa architektura i morska bryza natchn...
więcej
ANFAO PRZEDSTAWIA CSE: „CERTIFIED SUSTAINABLE EYEWEAR” PIERWSZA MIĘDZYNARODOWA CERTYFIKACJA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Podczas tegorocznych targów MIDO w Mediolanie zaprezentowano CSE: „Certified Sustainable Eyewear”, pierwszy program certyfikacji produktów w branży okularowej w zakresie zrównoważonego rozwoju. Certyfikat ten, stworzony, zarejestrowany i promowany przez ANFAO, Włoskie Stowarzyszenie Producentów Artykułów Optycznych, we współpracy z CERTOTTICA, ma się stać nowym standardem zrównoważonego rozwoju produktów w branży okularowej, certyfikującym okulary i ich komponenty: fronty oprawek, zauszniki, soczewki, drobne elementy metalowe i plastikowe.
Po wstępnych badaniach program został przetestowany pilotażowo w 5 firmach produkujących okulary, różnych pod względem typu i rozmiaru. Certyfikacja identyfikuje najbardziej zrównoważone produkty, jest dobrowolna i oparta na normach UNI EN ISO 14020 i UNI EN ISO 14024. Jest otwarta dla wszystkich producentów okularów, zarówno włoskich, jak i międzynarodowych, którzy złożą wniosek o udział w programie, który startuje już dziś. Znak CSE, wydawany przez niezależny organ CERTOTTICA, będzie wydawany przez ANFAO w oparciu o szereg kryteriów specyficznych dla danej branży, które uwzględniają cały cykl życia produktu (wydobycie zasobów, surowce, produkcja, dystrybucja, wykorzystanie i utylizacja). W ocenie brane będą pod uwagę czynniki środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i technologiczne, a kryteria te będą na bieżąco aktualizowane, zgodnie z postępem technologicznym i wymaganiami rynku.
Dzięki CSE możliwe będzie wyprzedzenie europejskiej i międzynarodowej polityki dotyczącej zrównoważenia środowiskowego produktów, monitorowanie procesów produkcyjnych i dostawczych oraz aktywne uczestnictwo w zmianie kursu branży w kierunku zrównoważonego rozwoju.
„CSE to duży krok naprzód”, wyjaśnia Michele Gasparini, wiceprezes ANFAO odpowiedzialny za kwestię zrównoważonego rozwoju i ESG. „To wyzwanie dla producentów i dystrybutorów, sprzedaży detalicznej i salonów optycznych. Pracownicy muszą być przeszkoleni i świadomi znaczenia CSE również dla klientów końcowych, dla których zrównoważony rozwój jest coraz bardziej istotny. Dlatego zaprezentowaliśmy CSE na konferencji MIDO, a w najbliższej przyszłości będziemy realizować szeroko pojęte działania promujące”. Więcej informacji na stronie: www.cse-eyewear.com
zaloguj się i czytaj w elektronicznym wydaniu magazynu OKO
Powrót do spisu artykułów