Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch
Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch nawiązuje do ciepłych plaż Hiszpanii oraz wspaniałych alpejskich stoków narciarskich. Wysokiej jakości modele damskie i męskie wykończone są eleganckimi detalami....
więcej
POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
Nagrody SILMO d’Or
Prezentujemy kolejne produkty nagrodzone podc z as 30. edycji prestiżowego konkursu SILMO d’Or w Paryżu. Redakcja magazynu „OKO”, jak co roku, uczestniczyła w głosowaniu Jury konkursu....
więcej
ANFAO PRZEDSTAWIA CSE: „CERTIFIED SUSTAINABLE EYEWEAR” PIERWSZA MIĘDZYNARODOWA CERTYFIKACJA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Podczas tegorocznych targów MIDO w Mediolanie zaprezentowano CSE: „Certified Sustainable Eyewear”, pierwszy program certyfikacji produktów w branży okularowej w zakresie zrównoważonego rozwoju. Certyfikat ten, stworzony, zarejestrowany i promowany przez ANFAO, Włoskie Stowarzyszenie Producentów Artykułów Optycznych, we współpracy z CERTOTTICA, ma się stać nowym standardem zrównoważonego rozwoju produktów w branży okularowej, certyfikującym okulary i ich komponenty: fronty oprawek, zauszniki, soczewki, drobne elementy metalowe i plastikowe.
Po wstępnych badaniach program został przetestowany pilotażowo w 5 firmach produkujących okulary, różnych pod względem typu i rozmiaru. Certyfikacja identyfikuje najbardziej zrównoważone produkty, jest dobrowolna i oparta na normach UNI EN ISO 14020 i UNI EN ISO 14024. Jest otwarta dla wszystkich producentów okularów, zarówno włoskich, jak i międzynarodowych, którzy złożą wniosek o udział w programie, który startuje już dziś. Znak CSE, wydawany przez niezależny organ CERTOTTICA, będzie wydawany przez ANFAO w oparciu o szereg kryteriów specyficznych dla danej branży, które uwzględniają cały cykl życia produktu (wydobycie zasobów, surowce, produkcja, dystrybucja, wykorzystanie i utylizacja). W ocenie brane będą pod uwagę czynniki środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i technologiczne, a kryteria te będą na bieżąco aktualizowane, zgodnie z postępem technologicznym i wymaganiami rynku.
Dzięki CSE możliwe będzie wyprzedzenie europejskiej i międzynarodowej polityki dotyczącej zrównoważenia środowiskowego produktów, monitorowanie procesów produkcyjnych i dostawczych oraz aktywne uczestnictwo w zmianie kursu branży w kierunku zrównoważonego rozwoju.
„CSE to duży krok naprzód”, wyjaśnia Michele Gasparini, wiceprezes ANFAO odpowiedzialny za kwestię zrównoważonego rozwoju i ESG. „To wyzwanie dla producentów i dystrybutorów, sprzedaży detalicznej i salonów optycznych. Pracownicy muszą być przeszkoleni i świadomi znaczenia CSE również dla klientów końcowych, dla których zrównoważony rozwój jest coraz bardziej istotny. Dlatego zaprezentowaliśmy CSE na konferencji MIDO, a w najbliższej przyszłości będziemy realizować szeroko pojęte działania promujące”. Więcej informacji na stronie: www.cse-eyewear.com
zaloguj się i czytaj w elektronicznym wydaniu magazynu OKO
Powrót do spisu artykułów