MOKKI i OLIVIO&CO JUŻ W POLSCE
Zapraszamy do lektury artykułu na temat okularów przeciwsłonecznych dla dzieci, który przygotowała dla naszych Czytelników mgr Dominika Kalwa-Grabowska....
więcej
Okiem Stylisty - Lady in Red
Styliści Opraw Okularowych Monika i Olaf Tabaczyńscy przybliżają naszym Czytelnikom tajniki indywidualnego doboru kolorów opraw okularowych oraz ich harmonijnego dopasowania, tym razem poddając wnikliwej analizie kolor czerwony, który z...
więcej
NOWE TRENDY OKULAROWE
MIDO wyznacza trendy w modzie okularowej na rok 2024 – odpowiedzialna innowacja, funkcjonalny styl i niekonwencjonalna paleta kolorów....
więcej
Polscy okuliści kontra jaskra - Polskie Towarzystwo Okulistyczne zaprasza gabinety i kliniki okulistyczne z całej Polski do wspólnej akcji
Ruszyła rejestracja gabinetów i poradni okulistycznych do VIII edycji akcji „Polscy okuliści kontra jaskra”. Zgłaszanie placówek trwa do 1 marca. To świetna okazja do promocji swoich gabinetów....
więcej
Numer OKO 2024/1 już dostępny!
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów i specjalistów ochrony wzroku OKO 2024/1, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy nowości i promocje przygot...
więcej
Shamir przedłuża współpracę z BWT Alpine F1® Team
Shamir Optical Industry przedłużył umowę z BWT Alpine F1® Team i nadal będzie partnerem zespołu w dziedzinie wydajności optycznej. Po czterech latach dotychczasowej pełnej sukcesów rozwojowych współpracy, partnerstwo wyznacza da...
więcej
O rzeczach pozornie niewiele znaczących
W optometrii dużą uwagę poświęca się rogówce i soczewce wewnątrzgałkowej, mierzy się refrakcję, bada akomodację, ustala potrzebną korekcję. Okulistyka w głównej mierze zajmuje się z jednej strony stanem powierzchni oka,&n...
więcej
Główną rolę na tegorocznej edycji targów Silmo, które odbyły się w dniach 23 – 26 września, odegrała technologia. Królowały okulary 3D, oprawki z włókna węglowego i nowatorskie techniki marketingowe.
Firma optyczna Marchon przyciągnęła tłumy zwiedzających filmem promocyjnym nagranym w technice 3D i wyświetlanym na ogromnym ekranie na firmowym stoisku. Modelki wystylizowane na anioły w bieli i czerni rozdawały zainteresowanym uczestnikom targów designerskie trójwymiarowe okulary przeciwsłoneczne, dzięki którym mogli oni sami przekonać się jak sprawdza się ta nowoczesna technologia w praktyce.
Firma TD Tom Davies zaprezentowała dopasowane do indywidualnych potrzeb użytkowników polaryzacyjne nakładki na okulary, wykorzystujące pasywną technologię 3D, które dostępne są dla wszystkich osób posiadających oprawki marki TD Tom Davies. Firma reklamuje nakładki jako produkt wysokiej jakości, wykorzystujące soczewki polaryzacyjne, stwarzające efekt trójwymiarowości pokryte powłoką przeciw zarysowaniom.
Nowoczesne rozwiązania technologiczne zaprezentowała na targach również firma Tag Heuer. Zgarnęła ona prestiżową nagrodę przyznawaną w trakcie targów Silmo d'Or. Nagrodę przyznano Tag Heuer za bardzo efektowny i innowacyjny stojak do prezentowania w salonie Automatycznych oprawek – równie nowatorskiej propozycji projektantów marki. W zawiasach oprawek wykorzystano technologię opartą na magnesie, dzięki czemu można je rozkładać i składać zamaszystym ruchem nadgarstka. Nagrodzony stojak również wykorzystuje magnesy, za pomocą których powstaje platforma obracająca się i unosząca w powietrzu nad lustrzaną podstawą.
Najbardziej ekstremalnym przykładem wykorzystania włókna węglowego są oprawki C-Flex marki Tag Heuer wykonane w całości z tego materiału. Do ich produkcji zastosowano aż 20 warstw kompozytu.
Nowoczesną technologię w zakresie produkcji soczewek zaprezentowała na targach firma Pixel Optics. Soczewki wyprodukowane z zastosowaniem tej technologii automatycznie dostosowują się do pracy w bliży i w dali. Zmiana mocy optycznej soczewki może zostać zainicjowana przez przesunięcie palcem po bocznej krawędzi soczewki lub w sposób automatyczny za pomocą wbudowanego mikro akcelerometru.
Firma Kirk Originals otrzymała nominację do nagrody Silmo d'Or za zabawne wykorzystanie technologii w swoich oprawkach kinetycznych. Propozycja Kirk Originals przekracza bariery konwencjonalnego designu w zakresie projektowania okularów. W modelu tym, na zewnętrznej części zauszników, zostały zastosowane unikalne panele z nadrukiem soczewkowym (lentikularnym), dzięki któremu powstaje wrażenie animacji obrazów przedstawionych na panelach, gdy są one obserwowane pod różnym kątem. Po raz pierwszy projektanci wykorzystali druk lentikularny do ozdoby okularów. W kolekcji wykorzystano cztery różne wzory:
Opracowanie: INTEROPTYKA