MOKKI i OLIVIO&CO JUŻ W POLSCE
Zapraszamy do lektury artykułu na temat okularów przeciwsłonecznych dla dzieci, który przygotowała dla naszych Czytelników mgr Dominika Kalwa-Grabowska....
więcej
Okiem Stylisty - Lady in Red
Styliści Opraw Okularowych Monika i Olaf Tabaczyńscy przybliżają naszym Czytelnikom tajniki indywidualnego doboru kolorów opraw okularowych oraz ich harmonijnego dopasowania, tym razem poddając wnikliwej analizie kolor czerwony, który z...
więcej
NOWE TRENDY OKULAROWE
MIDO wyznacza trendy w modzie okularowej na rok 2024 – odpowiedzialna innowacja, funkcjonalny styl i niekonwencjonalna paleta kolorów....
więcej
Polscy okuliści kontra jaskra - Polskie Towarzystwo Okulistyczne zaprasza gabinety i kliniki okulistyczne z całej Polski do wspólnej akcji
Ruszyła rejestracja gabinetów i poradni okulistycznych do VIII edycji akcji „Polscy okuliści kontra jaskra”. Zgłaszanie placówek trwa do 1 marca. To świetna okazja do promocji swoich gabinetów....
więcej
Numer OKO 2024/1 już dostępny!
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów i specjalistów ochrony wzroku OKO 2024/1, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy nowości i promocje przygot...
więcej
Shamir przedłuża współpracę z BWT Alpine F1® Team
Shamir Optical Industry przedłużył umowę z BWT Alpine F1® Team i nadal będzie partnerem zespołu w dziedzinie wydajności optycznej. Po czterech latach dotychczasowej pełnej sukcesów rozwojowych współpracy, partnerstwo wyznacza da...
więcej
O rzeczach pozornie niewiele znaczących
W optometrii dużą uwagę poświęca się rogówce i soczewce wewnątrzgałkowej, mierzy się refrakcję, bada akomodację, ustala potrzebną korekcję. Okulistyka w głównej mierze zajmuje się z jednej strony stanem powierzchni oka,&n...
więcej
W tym roku targi opti '10 odwiedziło 20 700 przedstawicieli branży optycznej, co w porównaniu z rokiem ubiegłym, gdy liczba odwiedzających wyniosła 19 700, stanowi pięcioprocentowy wzrost.
Na tegorocznych targach po raz kolejny wystawcy, których w tym roku było 434, zaprezentowali całą panoramę produktów optycznych począwszy od oprawek okularowych, przez soczewki, rozwiązania technologiczne z branży optycznej, sprzęt niezbędny do wystroju salonów optycznych aż po soczewki kontaktowe i produkty dla osób słabowidzących.
Zachęcony sukcesem tegorocznej edycji targów Dieter Dohr, dyrektor generalny oraz prezes GHM (Gesellschaft für Handwerksmessen mbH), bardzo optymistycznie podsumował tę najważniejszą imprezę niemieckiej branży optycznej: “Pozytywna atmosfera panująca w ciągu trzech dnia trwania targów napędza rynek i daje zastrzyk energii na pozostałe 365 dni. Oferowane produkty wystawione były w bardzo przejrzysty i doskonale przemyślany sposób, co wraz z przyjemną atmosferą panująca na targach przyciąga coraz większą liczbę osób z Niemiec jak i zagranicy. Zwłaszcza położenie silniejszego nacisku na design okazuje się być potężnym magnesem.”
Wyniki ankiety przeprowadzonej przez niezależną firmę zajmującą się badaniem opinii publicznej Gelszus również oddają ducha optymizmu. W ankiecie uczestnicy targów poproszeni zostali o ocenę swojej obecnej sytuacji ekonomicznej i aż 48,2 procent z nich odpowiedziało, że jest ona “dobra lub bardzo dobra” w porównaniu z 42,6 % w roku 2009. Ta pozytywna ocena widoczna była również w ilości zamówień złożonych w trakcie trwania targów. Jak donosi Josef May, przewodniczący organizacji branżowej SPECTARIS: “W ciągu ostatnich trzech dni naszemu sektorowi zapewniono bardzo sprzyjające warunki rozwoju dzięki perfekcyjnie zorganizowanym targom opti '10. Jak donosiła spora liczba wystawców, w tym roku udało im się nawiązać więcej kontaktów i zawrzeć więcej transakcji niż w roku ubiegłym.” Można zauważyć wielkie postępy pod względem zadowolenia wystawców – aż 71,3 % z nich oceniło stopień zadowolenia z targów jako “duży lub bardzo duży”, co stanowi wzrost o 14,8 % w porównaniu z rokiem 2009.
Jeżeli chodzi o różnorodność prezentowanej oferty, to w tym roku większa liczba odwiedzających niż przed rokiem oceniła ten aspekt jako “bardzo zadowalający”: 23,6 % w porównaniu z 19,6 % w 2009. Ponadto, opti wyrabiają sobie coraz silniejszą pozycję jako dynamiczne międzynarodowe targi odbywające się na samym początku roku. W tym roku odsetek uczestników z zagranicy wzrósł do 21 % (w 2009 wyniósł 16 %). Największy wzrost liczby odwiedzających odnotowano w przypadku następujących krajów: Wielka Brytania, Izrael, Włochy, Czechy, Turcja, Słowenia, Polska oraz Rosja. Wzrosło również zainteresowanie opti Forum oraz specjalistycznymi wykładami wygłaszanymi w ramach forum. Podczas tegorocznej edycji organizatorzy po raz pierwszy zapewnili symultaniczne tłumaczenie wykładów na język angielski. Około 50 % odwiedzających targi wzięło udział w co najmniej jednej z trzech prezentacji na temat marketingu, produktów optycznych w sporcie oraz poświęconej tematyce technologii branżowej. Z forum a także z informacji dostępnych w ramach opti Campus stworzonego przez 9 uczelni optometrycznych (w tym po raz pierwszy ze Szwajcarii oraz Austrii) skorzystało też coraz więcej młodych uczestników targów. Następne pokolenie optyków wykorzystuje targi opti jako doskonałe miejsce do zawodowych spotkań. Targi są nie tylko miejscem gdzie praktykujący profesjonaliści z branży mogą się wymieniać doświadczeniem, lecz również dają możliwość studentom i stażystom przekonania się jak kreatywny i dynamiczny jest sektor, który ich interesuje. Osoby zainteresowane szkoleniami i edukacją w zakresie optyki okularowej mogły skorzystać z informacji dostępnych na stoisku ZVA - niemieckiej federacji optyków oftalmicznych. Prezes ZVA, Thomas Truckenbrod był bardzo zadowolony z pozytywnego odzewu jaki jego stoisko, ale i całe targi wzbudziły wśród odwiedzających.
opti '11 odbędzie się w dniach 28 – 30 stycznia 2011 roku w tym samym miejscu czyli w Nowym Monachijskim Centrum Wystawowym.
Opracowanie: INTEROPTYKA,
na podstawie materiałów prasowych
GHM (Gesellschaft für
Handwerksmessen mbH)
fot. GHM
czytaj więcej w numerze OKO 2010/1
zobacz też opti '08 >> opti '09