Numer OKO 2024/6 już dostępny!
Oddajemy w Państwa ręce 223 numer Ogólnopolskiego Kuriera Oftalmicznego – specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku OKO 2024/6, w którym przedstawiamy nowości i promocje, najnowsz...
więcej
„Śnieg optyczny” - Barbara Pakuła
W najnowszm wydaniu magazynu OKO 2024/6 w dziale Medycyna i Optyka znajdą Państwo artykuł pt. „Śnieg optyczny” Barbary Pakuły, optometrystki zajmującej się terapią widzenia, twórczyni Ćwiczę Oko. Warto poznać to rzadkie zabur...
więcej
Druk 3D soczewek kontaktowych – szansa czy utopia? Dr hab. Jacek Pniewski, prof. ucz. Akademickie Centrum Kształcenia Optometrystów
Druk 3D podbija dynamicznie kolejne branże. Nie oszczędza także szeroko pojętej branży medycznej. Mnożą się pomysły. Prezentowane są m.in. implanty i protezy oraz urządzenia medyczne (np. w chirurgii) i ich komponenty. Powstały zupełnie nowe ...
więcej
Narzędzia do budowy marki osobistej - Adam Mamok
Adam Mamok, Prezes i Współwłaściciel AMERICAN LENS, kontynuuje serię dotyczącą tworzenia marki osobistej w branży optycznej w tekście „Narzędzia do budowy marki osobistej”....
więcej
Już wkrótce Monachium stanie się centrum branży optycznej!
W dniach 31 stycznia – 2 lutego 2025 odbędą się tam targi opti 2025 – wyjątkowe wydarzenie, na które co roku przybywają eksperci, innowatorzy i liderzy branży, by zaprezentować swoje najnowsze produkty i ...
więcej
Nagrody SILMO d’Or
Nagrody SILMO d’Or, najważniejsze wyróżnienie dla branży optycznej i okularowej, zostały wręczone zwycięzcom spośród imponującej listy nominowanych! Redakcja magazynu „OKO”, jak co roku, uczestniczył...
więcej
Polskie okulary w słonecznej Hiszpanii!
Firma Binokl, będąca na rynku już od 55 lat, postanowiła uczcić ten moment czymś specjalnym. Trudno w czasie wakacji o lepsze miejsce niż pełna słońca hiszpańska Malaga. Nietuzinkowe plaże, ciekawa architektura i morska bryza natchn...
więcej
Oddajemy w Państwa ręce 223 numer Ogólnopolskiego Kuriera Oftalmicznego – specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku OKO 2024/6, w którym przedstawiamy nowości i promocje, najnowsze trendy w modzie okularowej oraz poruszamy ważne dla branży optycznej tematy.
Targi SILMO PARIS 2024, święto branży optycznej i kreatywności, pozostawiły po sobie wiele pozytywnych emocji. Na łamach Magazynu „OKO”, który po raz kolejny był partnerem medialnym wydarzenia, prezentujemy zwycięzców nagród SILMO d’Or. Przedstawiamy również przegląd najważniejszych wydarzeń Targów – te cztery dni zapewniły bogactwo doświadczeń na różnych płaszczyznach. Jednym z nich jest SILMO NEXT – FUTUROLOGY – zanurzenie się w przyszłość optyki i zaproszenie do poznania fascynujących perspektyw na lata 2025-2035. Natomiast Forum Trendów wyznacza kierunki, w których podąży moda w przyszłym roku. Cztery dominujące trendy w światowej modzie okularowej opiszemy w kolejnym wydaniu Czasopisma.
W dziale Trendy, części poświęconej modzie okularowej, zapoznają się Państwo z najnowszymi światowymi trendami i kolekcjami. Królują oprawki z nakładkami przeciwsłonecznymi, czego dowodzi francuska marka Saint Cliq, świeży nabytek polskiego rynku optycznego dzięki Vadim Eyewear.
W rubryce Okiem Stylisty Monika i Olaf Tabaczyńscy w swoim felietonie „Temperament w okularach” pokazują, jak psychologia temperamentalna może ułatwić codzienną pracę doradców w salonach optycznych.
Dział Okiem Eksperta obfituje w artykuły dotyczące strategii biznesowej w prowadzeniu salonu optycznego. Pierwszy, autorstwa Tomasza Puśleckiego, współzałożyciela struktury EKSPERT OPTYK, pt. „Szeptem po
sukces!” ukazuje niedocenianą siłę marketingu szeptanego. Adam Mamok, Prezes i Współwłaściciel AMERICAN LENS, kontynuuje serię dotyczącą tworzenia marki osobistej w branży optycznej w tekście „Narzędzia do budowy
marki osobistej”. Katarzyna Gubernat, stylistka opraw okularowych i kolorystka, w artykule pt. „Czy wizerunek personelu w salonie optycznym ma wpływ na sukces firmy oraz wybory klientów?” uświadamia, jak ważne,
oprócz wiedzy i doświadczenia pracowników, są również ich własne wybory okularowe. Natomiast Alicja Durka, znana jako Alicja z Krainy Optyki, w swoim tekście „Jak wykorzystać lejek sprzedażowy do sprzedaży okularów?” opisuje zasady działania tego mechanizmu marketingowego i możliwość jego praktycznego wykorzystania w salonie optycznym.
W dziale Medycyna i Optyka znajdą Państwo artykuł pt. „Śnieg optyczny” Barbary Pakuły, optometrystki zajmującej się terapią widzenia, twórczyni Ćwiczę Oko. Warto poznać to rzadkie zaburzenie neurologiczne, którego charakterystyczne objawy dotyczą przede wszystkim percepcji wzrokowej.
„Druk 3D soczewek kontaktowych – szansa czy utopia?” to tytuł intrygującego artykułu w dziale Nauka i Optyka autorstwa dr. hab. Jacka Pniewskiego, wykładowcy w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego.
W dziale Optometria i Optyka artykuł „Raz, dwa, trzy – optometrysta patrzy! O przedmiotowym badaniu refrakcji” przygotowała dla Państwa Dominika Kalwa-Grabowska, optometrystka i optyk okularowy, założycielka profilu @z.perspektywy.oka. Zapraszamy do zapoznania się z dwoma metodami przedmiotowego badania refrakcji – autorefraktometrią oraz skiaskopią.
W rubryce Targi Optyczne znajdą Państwo informacje i zaproszenie na targi opti 2025 w Monachium. Organizatorzy zapewniają szeroką ofertę wystawców.
W dziale Wieści z Branży przedstawiamy podsumowanie ostatnich wydarzeń z Cechów Optycznych i KRIO. Wielkim świętem był Ogólnopolski Kongres Optyków KRIO 2024 i Wystawa OPTYKA – edycja jubileuszowa. Z okazji 15-lecia powstał film o historii kongresów KRIO – było to możliwe dzięki materiałom archiwalnym magazynu „OKO”. Cieszymy się, że od tak wielu już lat możemy towarzyszyć i aktywnie uczestniczyć w procesie rozwoju polskiej branży optycznej.
Czytelnikom życzymy jak zawsze inspirującej lektury. Cieszymy się, że zainteresowanie naszym wydawnictwem stale rośnie, a eksperci branży optycznej mają dostęp do bieżących informacji oraz rzetelnej dawki wiedzy w postaci wersji papierowej bądź elektronicznej Czasopisma.
Dziękujemy także naszym reklamodawcom, ponieważ to dzięki ich wsparciu magazyn „OKO” jest kolportowany w bezpłatnej prenumeracie od ponad 30 lat!
Zespół redakcyjny Magazynu OKO