OPTYKA 2025 - Wydarzenie, które wyznacza wizję rozwoju branży
Serdecznie zapraszamy na Targi OPTYKA 2025, które odbędą się w dniach 17–19 października tego roku, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w pawilonach 3 i 3A. Trzy dni targów to czas intensywnych spotkań biznesow...
więcej
Numer OKO 2025/5 już dostępny
Zapraszamy do lektury 228 numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku „OKO”, w którym relacjonujemy bieżące wydarzenia branżowe, poruszamy szereg aktualnych temató...
więcej
POLSKA W OKULARACH. Kampania, która edukuje, wspiera i napędza rozwój niezależnych optyków.
Z Łukaszem Rutą, Commercial Director JZO S.A., rozmawiamy o tym, w jaki sposób JZO poprzez nową odsłonę kampanii „POLSKA W OKULARACH” edukuje społeczeństwo i wspiera niezależnych optyków – by wspóln...
więcej
Maja Ostaszewska Ambasadorką marki Bergman
Z ogromną radością ogłaszamy współpracę z Mają Ostaszewską – aktorką, która od lat zachwyca nie tylko talentem, ale też autentycznością, odwagą i zaangażowaniem społecznym. Jej obecność w naszej marce to...
więcej
Odwaga, relacje i kobiece zmiany
Czy w branży optycznej jest przestrzeń dla kobiet, które chcą się rozwijać nie tylko zawodowo, ale też osobiście? W ramach inicjatywy Kobiety z Wizją Siebie powstało wyjątkowe środowisko wsparcia, inspiracji i wymiany doświadc...
więcej
SILMO PARIS 2025 SILMO Next: wizjonerska inicjatywa, która przybliża jutro!
Od 26 do 29 września br. Centrum Wystawowe Paris Nord Villepinte będzie gościć Targi SILMO Paris, bijące serce międzynarodowego świata optyki i okularów. 900 wystawców, 1500 marek i ponad 32 000 odwiedzających z 42 kraj&oac...
więcej
Widzenie w podczerwieni: rewolucja w diagnostyce oka (i nie tylko) dzięki dwufotonowej stymulacji siatkówki
Zwykle przyjmuje się, że ludzkie oko postrzega światło w zakresie widma fal elektromagnetycznych od ok. 380 do 780 nm. Jednak już w latach 30. i 40. XX wieku pojawiały się doniesienia, że w odpowiednich warunkach jest możliwa percepcja ...
więcej
Oddajemy w Państwa ręce 223 numer Ogólnopolskiego Kuriera Oftalmicznego – specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku OKO 2024/6, w którym przedstawiamy nowości i promocje, najnowsze trendy w modzie okularowej oraz poruszamy ważne dla branży optycznej tematy.
Targi SILMO PARIS 2024, święto branży optycznej i kreatywności, pozostawiły po sobie wiele pozytywnych emocji. Na łamach Magazynu „OKO”, który po raz kolejny był partnerem medialnym wydarzenia, prezentujemy zwycięzców nagród SILMO d’Or. Przedstawiamy również przegląd najważniejszych wydarzeń Targów – te cztery dni zapewniły bogactwo doświadczeń na różnych płaszczyznach. Jednym z nich jest SILMO NEXT – FUTUROLOGY – zanurzenie się w przyszłość optyki i zaproszenie do poznania fascynujących perspektyw na lata 2025-2035. Natomiast Forum Trendów wyznacza kierunki, w których podąży moda w przyszłym roku. Cztery dominujące trendy w światowej modzie okularowej opiszemy w kolejnym wydaniu Czasopisma.
W dziale Trendy, części poświęconej modzie okularowej, zapoznają się Państwo z najnowszymi światowymi trendami i kolekcjami. Królują oprawki z nakładkami przeciwsłonecznymi, czego dowodzi francuska marka Saint Cliq, świeży nabytek polskiego rynku optycznego dzięki Vadim Eyewear.
W rubryce Okiem Stylisty Monika i Olaf Tabaczyńscy w swoim felietonie „Temperament w okularach” pokazują, jak psychologia temperamentalna może ułatwić codzienną pracę doradców w salonach optycznych.
Dział Okiem Eksperta obfituje w artykuły dotyczące strategii biznesowej w prowadzeniu salonu optycznego. Pierwszy, autorstwa Tomasza Puśleckiego, współzałożyciela struktury EKSPERT OPTYK, pt. „Szeptem po
sukces!” ukazuje niedocenianą siłę marketingu szeptanego. Adam Mamok, Prezes i Współwłaściciel AMERICAN LENS, kontynuuje serię dotyczącą tworzenia marki osobistej w branży optycznej w tekście „Narzędzia do budowy
marki osobistej”. Katarzyna Gubernat, stylistka opraw okularowych i kolorystka, w artykule pt. „Czy wizerunek personelu w salonie optycznym ma wpływ na sukces firmy oraz wybory klientów?” uświadamia, jak ważne,
oprócz wiedzy i doświadczenia pracowników, są również ich własne wybory okularowe. Natomiast Alicja Durka, znana jako Alicja z Krainy Optyki, w swoim tekście „Jak wykorzystać lejek sprzedażowy do sprzedaży okularów?” opisuje zasady działania tego mechanizmu marketingowego i możliwość jego praktycznego wykorzystania w salonie optycznym.
W dziale Medycyna i Optyka znajdą Państwo artykuł pt. „Śnieg optyczny” Barbary Pakuły, optometrystki zajmującej się terapią widzenia, twórczyni Ćwiczę Oko. Warto poznać to rzadkie zaburzenie neurologiczne, którego charakterystyczne objawy dotyczą przede wszystkim percepcji wzrokowej.
„Druk 3D soczewek kontaktowych – szansa czy utopia?” to tytuł intrygującego artykułu w dziale Nauka i Optyka autorstwa dr. hab. Jacka Pniewskiego, wykładowcy w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego.
W dziale Optometria i Optyka artykuł „Raz, dwa, trzy – optometrysta patrzy! O przedmiotowym badaniu refrakcji” przygotowała dla Państwa Dominika Kalwa-Grabowska, optometrystka i optyk okularowy, założycielka profilu @z.perspektywy.oka. Zapraszamy do zapoznania się z dwoma metodami przedmiotowego badania refrakcji – autorefraktometrią oraz skiaskopią.
W rubryce Targi Optyczne znajdą Państwo informacje i zaproszenie na targi opti 2025 w Monachium. Organizatorzy zapewniają szeroką ofertę wystawców.
W dziale Wieści z Branży przedstawiamy podsumowanie ostatnich wydarzeń z Cechów Optycznych i KRIO. Wielkim świętem był Ogólnopolski Kongres Optyków KRIO 2024 i Wystawa OPTYKA – edycja jubileuszowa. Z okazji 15-lecia powstał film o historii kongresów KRIO – było to możliwe dzięki materiałom archiwalnym magazynu „OKO”. Cieszymy się, że od tak wielu już lat możemy towarzyszyć i aktywnie uczestniczyć w procesie rozwoju polskiej branży optycznej.
Czytelnikom życzymy jak zawsze inspirującej lektury. Cieszymy się, że zainteresowanie naszym wydawnictwem stale rośnie, a eksperci branży optycznej mają dostęp do bieżących informacji oraz rzetelnej dawki wiedzy w postaci wersji papierowej bądź elektronicznej Czasopisma.
Dziękujemy także naszym reklamodawcom, ponieważ to dzięki ich wsparciu magazyn „OKO” jest kolportowany w bezpłatnej prenumeracie od ponad 30 lat!
Zespół redakcyjny Magazynu OKO