Numer OKO 2024/6 już dostępny!
Oddajemy w Państwa ręce 223 numer Ogólnopolskiego Kuriera Oftalmicznego – specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku OKO 2024/6, w którym przedstawiamy nowości i promocje, najnowsz...
więcej
„Śnieg optyczny” - Barbara Pakuła
W najnowszm wydaniu magazynu OKO 2024/6 w dziale Medycyna i Optyka znajdą Państwo artykuł pt. „Śnieg optyczny” Barbary Pakuły, optometrystki zajmującej się terapią widzenia, twórczyni Ćwiczę Oko. Warto poznać to rzadkie zabur...
więcej
Druk 3D soczewek kontaktowych – szansa czy utopia? Dr hab. Jacek Pniewski, prof. ucz. Akademickie Centrum Kształcenia Optometrystów
Druk 3D podbija dynamicznie kolejne branże. Nie oszczędza także szeroko pojętej branży medycznej. Mnożą się pomysły. Prezentowane są m.in. implanty i protezy oraz urządzenia medyczne (np. w chirurgii) i ich komponenty. Powstały zupełnie nowe ...
więcej
Narzędzia do budowy marki osobistej - Adam Mamok
Adam Mamok, Prezes i Współwłaściciel AMERICAN LENS, kontynuuje serię dotyczącą tworzenia marki osobistej w branży optycznej w tekście „Narzędzia do budowy marki osobistej”....
więcej
Już wkrótce Monachium stanie się centrum branży optycznej!
W dniach 31 stycznia – 2 lutego 2025 odbędą się tam targi opti 2025 – wyjątkowe wydarzenie, na które co roku przybywają eksperci, innowatorzy i liderzy branży, by zaprezentować swoje najnowsze produkty i ...
więcej
Nagrody SILMO d’Or
Nagrody SILMO d’Or, najważniejsze wyróżnienie dla branży optycznej i okularowej, zostały wręczone zwycięzcom spośród imponującej listy nominowanych! Redakcja magazynu „OKO”, jak co roku, uczestniczył...
więcej
Polskie okulary w słonecznej Hiszpanii!
Firma Binokl, będąca na rynku już od 55 lat, postanowiła uczcić ten moment czymś specjalnym. Trudno w czasie wakacji o lepsze miejsce niż pełna słońca hiszpańska Malaga. Nietuzinkowe plaże, ciekawa architektura i morska bryza natchn...
więcej
Międzynarodowa Agencja ds. Zapobiegania Ślepocie (IAPB) z okazji Światowego Dnia Wzroku 2024 (10 października) prowadzi kampanię, której tematem przewodnim jest zdrowie oczu dzieci. Nowością w tegorocznej edycji jest maskotka o imieniu „Artie”, stworzona na wzór logo Love Your Eyes. Organizacja wydała także zestaw ćwiczeń i materiałów edukacyjnych dotyczących zdrowia oczu dla dzieci w każdym wieku.
Rozpoczęto także konkurs na okulary nowej generacji, obejmujący dwie kategorie dla dzieci do piątego roku życia oraz w wieku od sześciu do 12 lat. Otwarty na całym świecie konkurs Okulary przyszłości zakończy się w Światowym Dniu Wzroku. Peter Holland, dyrektor generalny IAPB, powiedział: „W kampanii 2024 koncentrujemy nasze wysiłki na zapewnieniu rodzicom i opiekunom zrozumienia roli, jaką pielęgnacja oczu odgrywa w rozwoju dziecka, jego osiągnięciach w nauce i interakcjach społecznych”. Dodał, że dzięki wsparciu globalnych partnerów i sieci członkowskiej Love Your Eyes IAPB ma nadzieję „zainspirować miliony młodych ludzi na całym świecie do dbania o swoje oczy”.
Simon Darvill, dyrektor ds. komunikacji, kampanii i wydarzeń w IAPB, powiedział: „Wprowadziliśmy konkurs Artie i Okulary przyszłości jako zabawny sposób na zainspirowanie dzieci do odwracania wzroku od ekranu i nauczenia się zdrowych nawyków, które będą chronić ich oczy przez długi czas. Mamy nadzieję, że wszyscy, którzy chcą pomóc dzieciom dobrze widzieć, adoptują Artiego w sposób wspierający ich świadomość i wysiłki w zakresie kampanii”.
więcej informacji na stronie https://www.iapb.world/world_sight_day