Numer OKO 2025/3 już dostępny!
Zapraszamy do lektury kolejnego (226) numeru Ogólnopolskiego Kuriera Oftalmicznego „OKO” – specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku, w którym relacjonujemy bieżące wyd...
więcej
KONGRES „FOKUS NA PROGRES"
🟣 KONGRES „FOKUS NA PROGRES"
Data: 23–24 maja 2025Miejsce: Hotel DoubleTree by Hilton, Łódź...
więcej
Eksperci alarmują: aż 70 proc. przypadków jaskry wykrywane
jest w Polsce zbyt późno.
I zapraszają na bezpłatne badania przesiewowe
Jaskra to zaraz po zaćmie druga najczęstsza przyczyna utraty wzroku. Jednak jej skutki są nieodwracalne. Choć choroba ta występuje częściej u osób starszych, może także dotknąć młodsze osoby, w tym dzieci. W Polsce na jaskrę choruje ok...
więcej
Zgłoś gabinet do akcji Polscy Okuliści Kontra Jaskra. Sprawdź, co zyskasz.
Polskie Towarzystwo Okulistyczne już po raz dziewiąty zaprasza gabinety i kliniki okulistyczne z całej Polski do udziału w akcji Polscy Okuliści Kontra Jaskra. Rejestracja placówek trwa do 3 marca i odbywa się poprzez stronę tydzienjaskry.pl...
więcej
Logotypy w kolekcjach opraw
Katarzyna Prycik z firmy EssilorLuxottica w artykule „Logotypy w kolekcjach opraw” pokazuje, w jak rozmaity sposób marki zaznaczają swoją obecność na oprawach i jakie znaczenie ma fachowa wiedza na ten temat....
więcej
Niezbędnik rodziców, nauczycieli, opiekunów – krótki przewodnik o wzroku najmłodszych
W dziale Optometria i Optyka artykuł „Niezbędnik rodziców, nauczycieli, opiekunów – krótki przewodnik o wzroku najmłodszych” przygotowały inż. Agnieszka Drapała, ortoptystka i tyflopedagog oraz mgr Dominika Kal...
więcej
Najważniejszy instrument optyczny
W dziale Nauka i Optyka prezentujemy arcyciekawy artykuł „Najważniejszy instrument optyczny” autorstwa dr. hab. Jacka Pniewskiego, wykładowcy w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawski...
więcej
Inteligentne okulary (ang. smart glasses) to technologia, która obiecuje zrewolucjonizować naszą codzienność, zastępując świat fizyczny wirtualnym (rzeczywistość wirtualna, ang. virtual reality, VR) lub łącząc oba te światy poprzez nałożenie obrazów na siebie (rzeczywistość rozszerzona, ang. augmented reality, AR). Te obiecanki trwają już od ponad 10 lat, bo pierwsze informacje o tym, że duże firmy pracują nad okularami umożliwiającymi wyświetlanie cyfrowych obrazów nałożonych na widok rzeczywisty, pojawiły się w 2012 roku. Oprócz firmy Google z ich Google Glass były to: Oakley (obecnie część firmy Luxottica) oraz Canon. Dlaczego zatem nadal nie widać na ulicach tłumów przygarbionych postaci, wyposażonych w dziwaczne okulary, zachowujących się, jakby żyli w innym świecie? Przyjrzyjmy się funkcjom oferowanym przez smart glasses i zastanówmy się, czy mogą stanowić przyszłość branży okularowej.
Powiększ tekst - klikając na obrazek
zaloguj się i czytaj w elektronicznym wydaniu magazynu OKO