KONGRES „FOKUS NA PROGRES"
🟣 KONGRES „FOKUS NA PROGRES"
Data: 23–24 maja 2025Miejsce: Hotel DoubleTree by Hilton, Łódź...
więcej
Numer OKO 2025/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury 225. numeru Ogólnopolskiego Kuriera Oftalmicznego – specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku OKO 2025/2, w którym referujemy bieżące wydarzenia branżowe, wy...
więcej
Eksperci alarmują: aż 70 proc. przypadków jaskry wykrywane
jest w Polsce zbyt późno.
I zapraszają na bezpłatne badania przesiewowe
Jaskra to zaraz po zaćmie druga najczęstsza przyczyna utraty wzroku. Jednak jej skutki są nieodwracalne. Choć choroba ta występuje częściej u osób starszych, może także dotknąć młodsze osoby, w tym dzieci. W Polsce na jaskrę choruje ok...
więcej
Zgłoś gabinet do akcji Polscy Okuliści Kontra Jaskra. Sprawdź, co zyskasz.
Polskie Towarzystwo Okulistyczne już po raz dziewiąty zaprasza gabinety i kliniki okulistyczne z całej Polski do udziału w akcji Polscy Okuliści Kontra Jaskra. Rejestracja placówek trwa do 3 marca i odbywa się poprzez stronę tydzienjaskry.pl...
więcej
Logotypy w kolekcjach opraw
Katarzyna Prycik z firmy EssilorLuxottica w artykule „Logotypy w kolekcjach opraw” pokazuje, w jak rozmaity sposób marki zaznaczają swoją obecność na oprawach i jakie znaczenie ma fachowa wiedza na ten temat....
więcej
Niezbędnik rodziców, nauczycieli, opiekunów – krótki przewodnik o wzroku najmłodszych
W dziale Optometria i Optyka artykuł „Niezbędnik rodziców, nauczycieli, opiekunów – krótki przewodnik o wzroku najmłodszych” przygotowały inż. Agnieszka Drapała, ortoptystka i tyflopedagog oraz mgr Dominika Kal...
więcej
Najważniejszy instrument optyczny
W dziale Nauka i Optyka prezentujemy arcyciekawy artykuł „Najważniejszy instrument optyczny” autorstwa dr. hab. Jacka Pniewskiego, wykładowcy w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawski...
więcej
Oddajemy w Państwa ręce 222 numer specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku OKO 2024/5, w którym przedstawiamy nowości i promocje, najnowsze trendy w modzie okularowej oraz poruszamy aktualne i ważne dla branży optycznej tematy.
W światowej stolicy mody po raz kolejny odbyły się targi Silmo Paris, których magazyn „OKO” jest partnerem medialnym. Miło nam poinformować, że ponownie mieliśmy zaszczyt uczestniczyć w głosowaniu Jury prestiżowej nagrody Silmo d’Or. Naszą redakcję reprezentowała Projektantka i Dyrektor Kreatywna magazynu „OKO” – mgr Sztuk Pięknych Izabela Maciejewska. Uroczysta ceremonia wręczenia nagród w tym roku odbyła się w sercu Paryża, w luksusowej przestrzeni Carrousel du Louvre, położonej w bezpośrednim sąsiedztwie jednego z najsłynniejszych muzeów świata – Luwru – i Place du Carrousel. Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy! W najnowszym numerze naszego Czasopisma publikujemy pierwszą część nagrodzonych produktów. Obszerny artykuł podsumowujący tegoroczną edycję Silmo Paris ukaże się w kolejnym wydaniu magazynu „OKO”, ale już dziś zapraszamy do przeglądania naszych relacji w mediach społecznościowych @magazynoko oraz na specjalistycznym wortalu branżowym dla profesjonalistów: www.interOPTYKA.pl
Miłośnikom mody okularowej polecamy dział Trendy, a w nim kreatywne propozycje projektantów i tendencje obowiązujące aktualnie w światowej modzie okularowej. Najnowsze ekologiczne trendy w branży optycznej przedstawiają eksperci z firmy Scorpion Eyewear. Natomiast o trendach w kolekcji Jesień/Zima 2024 w portfolio EssilorLuxottica napisała Katarzyna Prycik, optyk biomedyczny i optometrystka. Nowości dostępne w ofercie firmy Vadim Eyewear w artykule „Hot Trendy News!” przedstawił Jarosław Szyguła – Dyrektor Regionalny Vadim Eyewear. W swoim autorskim dziale Okiem Stylisty Monika i Olaf Tabaczyńscy podejmują temat kompozycji kolorów w stylizacji opraw okularowych, jako ważnej i pożądanej umiejętności podczas pracy w salonie optycznym.
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy arcyciekawy artykuł „Inteligentne okulary – przyszłość optyki okularowej czy drogi gadżet?”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego.
W dziale Okiem Eksperta znajdą Państwo szereg inspirujących artykułów przydatnych w prowadzeniu biznesu, m.in. Adam Mamok, prezes i współwłaściciel American Lens, kontynuuje ważny temat budowania marki osobistej w profesjonalny i ciekawy sposób, zaś Alicja Durka z Krainy Optyki doradza naszym Czytelnikom „Jak przyciągnąć klientów do salonu optycznego w coraz bardziej cyfrowym świecie?”. Zapraszamy także do lektury tekstu przygotowanego przez Damiana Misiaka, współzałożyciela grupy zakupowej Ekspert Optyk, pt. „Autentyczność sprzedaje”. Nagrodzoną podczas Silmo d’Or w Paryżu soczewkę TRANSITIONS® GEN S™ opisuje Marcin Oleksik, Education Manager – JZO i NIKON w artykule „TRANSITIONS® GEN S™ – soczewka pierwszego wyboru w nowoczesnym salonie optycznym”.
Artykułem, którego nie można przeoczyć, jest tekst opracowany przez mec. Katarzynę Kroner we współpracy z Krajową Rzemieślniczą Izbą Optyczną (KRIO) pt. „Odpowiedzialność w pracy optyka i optometrysty”.
W dziale Optometria i Optyka, zapraszamy do lektury kolejnego tekstu z cyklu #spełnijswojeoptomarzenie pt. „Elektrofizjologia oka – na czym polega badanie oraz kiedy warto je wykonać?”, którego autorkami są Dominika Kalwa-Grabowska, optometrystka i optyk okularowy, założycielka profilu @z.perspektywy.oka oraz mgr Natalia Keslinka, absolwentka optyki okularowej i optometrii oraz studium medycznego na kierunku ortoptyka w Bydgoszczy.
W rubryce Wieści z Branży znajdą Państwo przydatne w prowadzeniu biznesu optycznego informacje z Cechów Optycznych i Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej oraz wiadomości o aktualnych wydarzeniach branżowych. Ostatnie miesiące to intensywne prace związane z przygotowaniem jubileuszowego XV Ogólnopolskiego Kongresu Optyków KRIO. To wydarzenie organizowane od lat przez Krajową Rzemieślniczą Izbę Optyczną i Grupę MTP, którego magazyn „OKO” od pierwszej edycji jest patronem medialnym. Zapraszamy serdecznie na nasze stoisko!
Naszym Czytelnikom życzymy inspirującej lektury i dziękujemy, że są Państwo z nami! Dziękujemy także naszym reklamodawcom – ponieważ to dzięki ich wsparciu magazyn „OKO” jest kolportowany w bezpłatnej prenumeracie od ponad 30 lat!
Zespół redakcyjny magazynu „OKO”