SILMO PARIS 2025 SILMO Next: wizjonerska inicjatywa, która przybliża jutro!
Od 26 do 29 września br. Centrum Wystawowe Paris Nord Villepinte będzie gościć Targi SILMO Paris, bijące serce międzynarodowego świata optyki i okularów. 900 wystawców, 1500 marek i ponad 32 000 odwiedzających z 42 kraj&oac...
więcej
Numer OKO 2025/3 już dostępny!
Zapraszamy do lektury kolejnego (226) numeru Ogólnopolskiego Kuriera Oftalmicznego „OKO” – specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku, w którym relacjonujemy bieżące wyd...
więcej
Etnia Barcelona świętuje początek lata na ekskluzywnym wydarzeniu w Los Angeles
Los Angeles, 2 czerwca 2025 r. – Etnia Barcelona, niezależna marka okularów, rozpoczęła lato ekskluzywnym wydarzeniem w legendarnym The Beverly Hills Hotel. Uroczystość pod hasłem „Iconic Frames for Hollywood Icons&rdquo...
więcej
Widzenie w podczerwieni: rewolucja w diagnostyce oka (i nie tylko) dzięki dwufotonowej stymulacji siatkówki
Zwykle przyjmuje się, że ludzkie oko postrzega światło w zakresie widma fal elektromagnetycznych od ok. 380 do 780 nm. Jednak już w latach 30. i 40. XX wieku pojawiały się doniesienia, że w odpowiednich warunkach jest możliwa percepcja ...
więcej
Od inspiracji do działania!
Konferencja EKSPERCI z Wizją powstała po to, by uruchamiać zmianę. Nie jako przerywnik w codziennej pracy salonu, ale jako punkt zapalny – przestrzeń, w której rodzą się pomysły, które zostają na dłużej. Bo kiedy w...
więcej
Edukuj, ale nie pouczaj!
Damian Misiak, współzałożyciel Struktury EKSPERT OPTYK, w artykule pt. „Edukuj, ale nie pouczaj!” mówi o tym, jak ważna jest nie tylko wiedza przekazywana klientom w procesie sprzedaży, ale przede wszystkim sposób jej...
więcej
THE LENS OF TIME – historia okularów we Włoszech
Historia okularów, jakiej nigdy wcześniej nie widziałeś: ANFAO (Włoskie Stowarzyszenie Producentów Wyrobów Optycznych) zabiera nas w samo serce siedmiu wieków ewolucji, sztuki i designu dzięki „The Lens of ...
więcej
Targi SILMO Paris 2024 przygotowują się na powitanie najważniejszych przedstawicieli branży optycznej z udziałem ponad 900 wystawców i 1500 marek ze 144 krajów. To wydarzenie, którego nie można przegapić, odbędzie się na powierzchni 75 000 m² (hale 6 i 7), zapewniając platformę prezentacji najnowszych osiągnięć technologicznych, innowacji produktowych i trendów, które kształtują przyszłość sektora optycznego w skali globalnej.
Sukces SILMO Paris wynika z prezentowania kompleksowej oferty, obejmującej wszystkie komponenty branży: okulary, soczewki, maszyny, wyposażenie punktów sprzedaży, marki i centra zakupowe, szkolenia itp.
Targi, będące międzynarodowym skrzyżowaniem biznesu, zawdzięczają swój sukces także licznym okazjom do dyskusji i unikalnym przestrzeniom wymiany poglądów na temat przyszłości optyki i okularów, zgrupowanym pod szyldem SILMO NEXT. Ta koncepcja wyjaśnia ideę targów, aby znaleźć się w czołówce estetycznych i technologicznych wyzwań sektora skupionego na przyszłości.
Jednocześnie pojawienie się technologii, takich jak druk 3D w sklepach, na nowo definiuje produkcję okularów dzięki zwiększonej automatyzacji, zmniejszając jednocześnie negatywny wpływ na środowisko. Ta transformacja pozwoli optykom skoncentrować się na usługach o wysokiej wartości dodanej, umożliwi im stanie się prawdziwymi doradcami w zakresie komfortu widzenia i profilaktyki zdrowotnej.
W tej stale zmieniającej się rzeczywistości niezwykle ważne jest, aby optycy dostosowali się do tych zmian, aby byli na bieżąco dzięki czemu będą mogli odnieść sukces. Meta ogłosiła, że za kilka lat inteligentne okulary zastąpią smartfony, zmieniając tradycyjną rolę optyka. Aby zachować kluczową pozycję, profesjonaliści będą musieli zmienić sposób prowadzenia sklepu, ponownie koncentrując ofertę na obsłudze klienta i innowacjach, a jednocześnie przemyśleć model ekonomiczny, aby zachować konkurencyjność w nadchodzącej dekadzie.
SILMO PARIS 2024 w dalszym ciągu podkreśla swoją chęć pozostania w czołówce wyzwań estetycznych i technologicznych stojących przed branżą zorientowaną na przyszłość. Od 20 do 23 września br. różne przestrzenie pozwolą odwiedzającym odkryć optykę jutra, odzwierciedlając ambicję, aby zawsze być o krok do przodu.
FUTUROLOGIA:
OPTYKA W 2035 ROKU
Rozmieszczona w różnych uzupełniających się obszarach przestrzeń „FUTUROLOGIA” zachęca do zanurzenia się w przyszłość optyki z ekscytującymi perspektywami na lata 2025–2035. Innowacje technologiczne i interaktywne doświadczenia ilustrują możliwości odkrycia przyszłości sektora, podobnie jak wiele stanowisk testowych.
Świat rzeczywisty i wirtualny spotykają się, aby odkrywać nowe podejścia do projektowania punktów sprzedaży, których celem jest uczynienie wizyty klienta bardziej płynną i intuicyjną.
Doświadczenie cyfrowe: ta przestrzeń pozwala odkryć, jak technologie mobilne i sztuczna inteligencja zmieniają tradycyjne testy wzroku.
Test wzroku i spersonalizowane pomiary: Zestawy do rzeczywistości wirtualnej symulują różne rodzaje soczewek, a skanery 3D zapewniają precyzyjne pomiary w celu optymalnego dostosowania okularów.
Wirtualne przymierzanie i produkcja lokalna: tworzenie okularów na miarę jest możliwe dzięki sztucznej inteligencji. Spersonalizowany awatar ułatwia wirtualne przymierzenie oprawek, a druk 3D pozwala na produkcję okularów w czasie rzeczywistym, następnie montaż i dobór soczewek w sklepie na miejscu. 100% produkcji lokalnej w odległości 0 km!
W sercu sektora Futurologia, przestrzeń odkryć i wymiany doświadczeń prezentuje najnowsze innowacje.
Wystąpienia / Warsztaty: na okrągłej scenie otoczonej przez dwie alejki, odbywać się będą dynamiczne wystąpienia, prezentacje startupów i interaktywne warsztaty.
Inteligentne produkty: 5 witryn prezentuje inteligentne produkty, specjalna gablota prezentuje koncepcję inteligentnych okularów, będącą efektem prac Komitetu Ekspertów. Prezentacje te dają wgląd w przyszłe trendy i technologie, które odmienią codzienne życie.
Świat rzeczywisty i wirtualny nie przecinają się już, lecz współistnieją, zapewniając nowe i zadziwiające zanurzenie.
Wirtualne przeżycia: sekcja poświęcona doświadczeniom RX i świadomości wad wzroku, zrealizowana we współpracy z Arts et Métiers, aby zrozumieć wyzwania związane z wadą wzroku poprzez wciągające symulacje.
Pokazy inteligentnych produktów: Dwie pary inteligentnych okularów, Meta i Pulse Audition, zostały wyróżnione w celu poznania tych inteligentnych produktów, które integrują zaawansowane funkcje, łącząc komfort, design i technologię.
FORUM TRENDÓW I TRENDY BY SILMO
Przestrzeń FUTUROLOGIA, która bada bliską i odległą przyszłość, jest odbiciem FORUM TRENDÓW, które oferuje skupienie się na obrazach, kształtach, kolorach i materiałach okularów, pełny przegląd najlepszych oprawek korekcyjnych i przeciwsłonecznych prezentowanych przez wystawców targów.
Scenografię uzupełnia wydanie magazynu TRENDS by SILMO skonstruowane na wzór prawdziwej książki trendów. Cztery trendy, które należy śledzić:
FREE COLORAMA
Monochromatyczne, dwukolorowe, trójkolorowe lub wielobarwne – okulary prezentują paletę odważnych kolorów, aby odpędzić ciemne myśli.
VIRTUOUS SIMPLICITY
Prosty design wyróżnia się pozbawionym ozdób minimalizmem, wyraźnymi liniami. Proste materiały i proste formy.
CLASSIC VARIATIONS
Niezbędne, ponadczasowe, wieczne, atrakcyjność klasyki polega na jej zdolności do łatwego przechodzenia z jednej epoki do drugiej. I do odkrywania siebie na nowo, bez kręcenia się w kółko.
FULL SUN
Okulary przeciwsłoneczne zajmują coraz ważniejsze miejsce w branży (ze słońcem lub bez!), akcesoria te na stałe zagościły w kolekcjach największych marek modowych i luksusowych, także klasyczni twórcy oprawek dołączają do tego rozwijającego się segmentu z bardzo różnorodnymi propozycjami.
CONCOURS DESIGN OPTIQUE 2024:
NAGRADZA ODWAGĘ
Będący częścią szerokiego programu promującego branżę, CONCOURS DESIGN OPTIQUE 2024 jest skierowany do studentów szkół projektowych z całego świata. W tym roku przyglądamy się roli okularów jako dodatku, badając nowe funkcje oraz ich innowacyjne wykorzystanie. Konkurs pod przewodnictwem Oliviera Jaulta, znanego projektanta, zachęca studentów do innego spojrzenia na okulary, wykraczającego poza ich tradycyjną funkcję, poprzez integrację nowych cech, które odpowiadają potrzebom nowoczesnego społeczeństwa.
SILMO D’OR:
NAGRADZA DOSKONAŁOŚĆ
SILMO d’OR, najważniejsze wyróżnienia dla profesjonalistów w branży, przyznawane są przez profesjonalne jury. Uroczysta i prestiżowa ceremonia odbędzie się w wyjątkowym miejscu Paryża i uświetni 30-lecie Nagród SILMO d’OR.
Wszystkie nominowane i zwycięskie produkty zostaną zaprezentowane w hali 7, stanowiąc wyjątkową wizytówkę innowacji i talentów naszej branży.
SILMO ACADEMY:
NAUKA W SŁUŻBIE OPTYKI
SILMO ACADEMY, wiodąca konferencja naukowa, odgrywa kluczową rolę w podkreślaniu postępu, wymiany doświadczeń i wiedzy w sektorze. W tym roku planowana jest jej nowa formuła. Przyznana zostanie także dotacja w wysokości 10 000 euro na wsparcie projektu badawczego w dziedzinie nauki o wzroku i optyki.
SILMO 2024 zapowiada się jako wyjątkowe wydarzenie dla całego sektora optycznego, łączące innowacje, refleksję i wymianę doświadczeń w celu przewidywania wyzwań jutra.
Do zobaczenia na Targach SILMO Paris od 20 do 23 września 2024 r. w Centrum Wystawowym Paris Nord Villepinte!
Miło nam poinformować, że magazyn OKO jest partnerem medialnym SILMO Paris!
Informacja: Przedstawicielstwo targów SILMO w Polsce:
Międzynarodowe Targi Francuskie,
tel.: 48 22 815 64 55, e-mail: promopol@it.pl