POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
NIEPOHAMOWANY ENTUZJAZM NA MIDO 2024!
Mediolan, 6 lutego 2024 r. – Międzynarodowe targi MIDO gościły ponad 1 200 wystawców w 7 pawilonach i przyjęły ponad 40 000 uczestników, co stanowi wzrost o 11% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Uczestnicy pochodzi...
więcej
MOKKI i OLIVIO&CO JUŻ W POLSCE
Zapraszamy do lektury artykułu na temat okularów przeciwsłonecznych dla dzieci, który przygotowała dla naszych Czytelników mgr Dominika Kalwa-Grabowska....
więcej
Federacja Producentów Branży Optycznej (Federation of Manufacturing Opticians) reprezentuje firmy działające na terenie Wielkiej Brytanii we wszystkich obszarach branży optycznej związanych z produkcją, importem oraz sprzedażą hurtową okularów.
Grupa ta, która zarządza targami Optrafair, wydała oświadczenie podsumowujące tegoroczną edycję targów. Zgodnie z nim Optrafair 2009 odwiedziło 6 505 osób ze wszystkich rejonów Zjednoczonego Królestwa. Prezes Federacji Producentów Branży Optycznej Andrew Actman wyraził następującą opinię na temat tegorocznych targów “Optrafair 2009 oferowało wiele możliwości dla najbardziej przyszłościowo myślących, postępowych optyków. Ci, którzy prowadzą swoje własne, niezależne salony optyczne są bardzo zaangażowani w ideę ciągłego ulepszania swojej oferty, w każdym jej aspekcie. Tacy optycy najbardziej zainteresowani byli sposobami wyróżnienia się na rynku i rozwiązaniami, które pozwolą im wyprzedzić konkurencję.”
W tegorocznej edycji wzięło udział 56 nowych wystawców, którzy bardzo pozytywnie ocenili Optrafair 2009. Jak stwierdził Robert Morris, założyciel firmy William Morris Eyewear “Dużo się poprawiło w porównaniu z poprzednimi edycjami. Nam tak się spodobało w tym roku, że od razu zarezerwowaliśmy tę samą powierzchnię wystawową na przyszłoroczną edycję targów. Dużo osób odwiedzających targi przyszło z poważnym nastawieniem na kupno interesujących ich produktów i faktycznie zawarto wiele transakcji.”
Nowością tegorocznych targów było uruchomienie Optrafair TV, która nadawała wywiady na żywo z uczestnikami targów oraz relacjonowała na bieżąco wydarzenia bezpośrednio z sal wystawowych.
W ramach OT LIVE Arena uczestnicy targów mieli okazję wziąć udział w darmowych wykładach, za które mogli zdobyć punkty CET przyznawane za korzystanie z programów ustawicznego kształcenia.
W trakcie ceremonii inauguracyjnej targów Optrafair wręczono nagrody Optra 2009. Zwycięzców wyłoniło wykwalifikowane jury, w skład którego weszli profesorowie z Wydziału Mody Royal College of Art. W kategorii Okulary korekcyjne dla kobiet pierwsze miejsce zajęła firma Scandinavian Eyewear za model Skaga 2403. Drugie miejsce zostało przyznane firmie Luxottica za RayBan 5154-2373, a trzecie - firmie Caseco za produkt Art 1165. Zwycięzcami w kategorii Okulary korekcyjne dla mężczyzn zostali: z pierwszym miejscem - firma Luxottica za RayBan 5154-2000, z drugim miejscem – firma Pro-Design International za produkt Pro-Design 7604-C603 i z trzecim miejscem - firma Eschenbach za model Brendel 903501.
W kategorii Okulary korekcyjne dla dzieci Optra 2009 trafiła do firmy Luxottica za RayBan 1517-354, której przyznano pierwsze miejsce. Drugie miejsce zdobyła firma Centro Style za model Active 15682, a trzecie - firma Zoobug za produkt Charlie 44A Flexibug. W kategorii Okulary przeciwsłoneczne dla kobiet zdobywcą pierwszego miejsca okazała się firma Caseco za model Aurore 11. Na drugim miejscu uplasowała się firma Scandinavian Eyewear z produktem 8324/9501 AG Peace 1, natomiast na trzecim - firma Luxottica z modelem Vogue VO2512-S. W ostatniej kategorii Okulary przeciwsłoneczne dla mężczyzn pierwsze miejsce zajęła firma Rodenstock za model Porsche Design p8481c, drugie miejsce – firma International Eyewear za produkt Ocean Blue 9022, a trzecie – firma Eschenbach za model Titanflex 824006.
Zwycięskie oprawki zostały wystawione w specjalnie do tego celu zaaranżowanej galerii wraz z projektami konceptualnymi studentów RCA, co dało odwiedzającym pogląd na temat tego, w jakim kierunku zmierza moda okularowa. Zobacz więcej
źródło: Federation of Manufacturing Opticians