Numer OKO 2024/6 już dostępny!
Oddajemy w Państwa ręce 223 numer Ogólnopolskiego Kuriera Oftalmicznego – specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku OKO 2024/6, w którym przedstawiamy nowości i promocje, najnowsz...
więcej
Druk 3D soczewek kontaktowych – szansa czy utopia? Dr hab. Jacek Pniewski, prof. ucz. Akademickie Centrum Kształcenia Optometrystów
Druk 3D podbija dynamicznie kolejne branże. Nie oszczędza także szeroko pojętej branży medycznej. Mnożą się pomysły. Prezentowane są m.in. implanty i protezy oraz urządzenia medyczne (np. w chirurgii) i ich komponenty. Powstały zupełnie nowe ...
więcej
Już wkrótce Monachium stanie się centrum branży optycznej!
W dniach 31 stycznia – 2 lutego 2025 odbędą się tam targi opti 2025 – wyjątkowe wydarzenie, na które co roku przybywają eksperci, innowatorzy i liderzy branży, by zaprezentować swoje najnowsze produkty i ...
więcej
PRZYGOTUJ SIĘ NA NASTĘPNY SEZON Z TARGAMI SILMO ISTANBUL 2024!
Silmo Istanbul, najważniejsze i wyjątkowe międzynarodowe targi optyczne w Turcji czekają na profesjonalistów, aby w 2024 roku ponownie z energią i entuzjazmem kształtować branżę optyczną dzięki innowacjom, które wprowadzają co ro...
więcej
SILMO PARIS 2024, międzynarodowa scena branży optycznej.
Targi SILMO Paris 2024 po raz kolejny stały się kluczowym momentem dla branży optycznej, oferując bogatą panoramę aktualnych trendów i niezapomnianych doświadczeń. Przez cztery intensywne dni targi były miejscem inspirujących spotkań, no...
więcej
Światowy Dzień Wzroku 2024
Międzynarodowa Agencja ds. Zapobiegania Ślepocie (IAPB) z okazji Światowego Dnia Wzroku 2024 (10 października) prowadzi kampanię, której tematem przewodnim jest zdrowie oczu dzieci. Nowością w tegorocznej edycji jest maskotka o imieniu &bdqu...
więcej
Numer OKO 2024/5 już dostępny!
Oddajemy w Państwa ręce 222 numer specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku OKO 2024/5, w którym przedstawiamy nowości i promocje, najnowsze trendy w modzie okularowej oraz poruszamy aktualne ...
więcej
Szanowni Państwo!
Oddajemy w Państwa ręce kolejne wydanie specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów „OKO”, w którym poruszamy szereg aktualnych tematów oraz przedstawiamy nowości i promocje przygotowane przez naszych partnerów i reklamodawców.
W dziale Okiem Eksperta kontynuujemy cykl komentarzy dotyczących obecnych trendów i rynku optycznego w Polsce. Zapraszamy do lektury artykułu „Wyjątkowe OKOliczności”, którego autorem jest Damian Misiak, współzałożyciel grupy zakupowej Ekspert Optyk.
Na czym polega edukacja ustawiczna, jak osiągnąć większe wyniki sprzedażowe i podnieść konkurencyjność salonu optycznego, dowiedzą się Państwo z artykułu przygotowanego przez Pawła Wilanowskiego, trenera biznesu i rozwoju osobistego, specjalisty sprzedaży. Firma Wilanowski Training Solution powstała w celu świadczenia usług szkoleniowych i konsultacyjnych dla branży optycznej.
W rubryce Wieści z Branży zamieściliśmy przydatne w prowadzeniu biznesu optycznego informacje z Cechów Optycznych i KRIO oraz wiadomości o aktualnych wydarzeniach branżowych.
Z rocznym opóźnieniem spowodowanym pandemią COVID-19, weszło w życie rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie wyrobów medycznych (MDR). W artykule „Nowa ustawa o wyrobach medycznych wchodzi w życie” znajdą Państwo informacje na ten temat zebrane przez wiceprezesa KRIO – Pawła Kołdera, oraz obszerne opracowanie „Nowe wymagania prawne dla wyrobów medycznych i optyków” przygotowane przez Katarzynę Kroner. Autorka specjalizuje się w prawie medycznym i gospodarczym; prowadzi prawniczego bloga dotyczącego wyrobów medycznych: http://wyrobymedyczneokiemtemidy.pl/
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy tekst „Komu szkodzi światło?”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optometrystów na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Natomiast skiaskopia dynamiczna to temat kolejnego artykułu Barbary Pakuły, optometrystki i terapeutki widzenia – twórczyni programu „Ćwiczę Oko”.
Stowarzyszenie Retina AMD Polska na łamach magazynu OKO podsumowuje aktywności zrealizowane w ramach projektu „Wszystko dla ratowania wzroku” i apeluje do ekspertów zajmujących się problematyką zdrowia publicznego i polityką społeczną o dalsze wspieranie ich starań.
Monika i Olaf Tabaczyńscy swój najnowszy felieton w dziale Okiem Stylisty poświęcają trendom w makijażu, a konkretnie projektowi MakeUp for Glasses. Obsługa klienta bazująca na kreowaniu wizerunku jest w dzisiejszych czasach podstawą rozwoju salonu optycznego.
W aktualnym numerze zachęcamy także do lektury inspirującego wywiadu z Aleksandrą Kubańską, która pokieruje oddziałem firmy Shamir w Polsce.
Wiosna obfitowała w liczne wydarzenia branżowe, których nie moglibyśmy pominąć. Relację z konferencji OPTOMETRIA 2022 napisała dla naszych Czytelników Kaja Sarota. Polecamy także podsumowanie 25. edycji Międzynarodowej Konferencji Transitions Academy, która tradycyjnie odbyła się w Orlando. Największe światowe targi sektora optycznego są znakomitą okazją, aby zanurzyć się w przyszłość branży optycznej i poznać nadchodzące trendy. Zapraszamy do lektury relacji z targów MIDO w Mediolanie oraz OPTI w Monachium.
Przed nami kolejna edycja targów SILMO Paris. W związku z przygotowaniami do tej imprezy pod koniec maja odbyła się konferencja, której uczestnicy mogli poznać historię oraz obecną pozycję targów na światowym rynku optycznym.
Z aktualnymi trendami nasi Czytelnicy zapoznają się w części poświęconej modzie okularowej. Prezentujemy nowe kolekcje w ofercie SAFILO, TONNY Eyewear, DEFRAME, RAKO, DEKOPTICA i wiele innych.
Najnowsze trendy były także tematem przewodnim dwóch wydarzeń zorganizowanych przez Scorpion Eyewear. Na początku kwietnia marki GIGI Studios i TONNY Eyewear zaprezentowały dziennikarzom oraz stylistom mody nowe kolekcje i kampanie na sezon Wiosna/Lato 2022. W maju zaś odbyło się „GIGI Studios Warsaw Eyeshow 2022” – prezentacja marki Gigi Studios oraz jej nowych kolekcji VANGUARD i LEGACY, która przyciągnęła wiele osobowości modowych do salonu koncepcyjnego Spark Eye Concept Store w Warszawie. Wśród nich był gość specjalny – Patricia Ramo, CEO i Dyrektor Kreatywna marki GIGI Studios, z którą ekskluzywny wywiad opublikujemy w kolejnym wydaniu magazynu OKO.
Naszym Czytelnikom życzymy inspirującej lektury i dziękujemy, że są Państwo z nami!
Zespół redakcyjny magazynu OKO