Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch
Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch nawiązuje do ciepłych plaż Hiszpanii oraz wspaniałych alpejskich stoków narciarskich. Wysokiej jakości modele damskie i męskie wykończone są eleganckimi detalami....
więcej
POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
Nagrody SILMO d’Or
Prezentujemy kolejne produkty nagrodzone podc z as 30. edycji prestiżowego konkursu SILMO d’Or w Paryżu. Redakcja magazynu „OKO”, jak co roku, uczestniczyła w głosowaniu Jury konkursu....
więcej
W numerze znajdują się m.in. informacje o targach optycznych oraz innych ważnych dla branży optycznej wydarzeniach. Prezentujemy aktualne tendencje na krajowym i światowym rynku optycznym, a także bogatą ofertę promocji i nowości. Jak zwykle, zamieszczamy też wiadomości od organizacji zawodowych, ogłoszenia drobne oraz inne tematy w ramach stałych i okresowych rubryk.
czytaj na platformie wydawniczej ISSUU
Szanowni Państwo!
Zapraszamy do lektury najnowszego wydania Magazynu OKO 2021/4, które w dużej mierze poświęciliśmy zdrowiu oczu, poszerzając działy Nauka i Optyka oraz Medycyna i Optyka; przedstawiamy również najbardziej aktualne, światowe trendy w branży ochrony wzroku.
Tradycyjnie, w numerze znajdą Państwo szereg interesujących nowości i promocji przygotowanych przez naszych partnerów i reklamodawców, a także dział poświęcony modzie okularowej, w którym eksponujemy piękno opraw okularowych w estetycznej szacie graficznej, stworzonej przez profesjonalne projektantki, absolwentki Akademii Sztuk Pięknych. Wisienką na torcie dla koneserów mody jest artykuł na temat współpracy marek: JAI KUDO i ANIA KRUK, która zaowocowała wyjątkową kolekcją designerskich modeli przeciwsłonecznych i łańcuszków.
Światowy Dzień Wzroku to niewątpliwie najważniejsze wydarzenie w kalendarzu każdego specjalisty działającego w branży ochrony wzroku. ŚDW jest wspierany przez ponad 150 organizacji członkowskich IAPB (The International Agency for the Prevention of Blindness), do których należą wszystkie liczące się na świecie organizacje pozarządowe zajmujące się okulistyką, najważniejsze organizacje zawodowe zajmujące się okulistyką i optometrią, szpitale i korporacje, połączone we współpracy w celu wyeliminowania możliwej do uniknięcia ślepoty i upośledzenia wzroku. IAPB wzywa swoich członków, patronów i całą społeczność zajmującą się zdrowiem oczu, aby przyłączyli się do akcji „KAŻDY SIĘ LICZY - GLOBALNE WYZWANIE”. W najnowszym wydaniu Magazynu OKO informujemy jak wesprzeć tegoroczną kampanię, włączając się do obchodów Światowego Dnia Wzroku 2021.
Ponadto, w nowościach i stałych rubrykach poruszamy szereg innych interesujących tematów.
W dziale Nauka i Optyka publikujemy pierwszą część artykułu: „Wpływ spożycia polifenoli na subiektywne uczucie zmęczenia wzroku osób pracujących przed monitorem ekranowym”, którego autorami są: Anna Gwiazda-Wójcik, Karolina Kutynia i Piotr Gębara z Katedry Fizyki Politechniki Częstochowskiej. Interesujący temat podjęli także Bartosz Machna i Marcin Dośpiał z Instytutu Fizyki Politechniki Częstochowskiej, autorzy artykułu: „Wyznaczanie zakresu akomodacji na podstawie punktów dali i bliży wzrokowej”. Zachęcamy do zapoznania się z ciekawymi wynikami przeprowadzonych w ramach obu prac badań.
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury pełnego naukowych informacji artykułu, który opracowaliśmy specjalnie dla naszych Czytelników pt. „Badanie siatkówki z zastosowaniem sztucznej inteligencji”, które może stać się m.in. kluczem do diagnozy chorób sercowo-naczyniowych i schorzeń chronicznych. Państwa uwadze polecamy także tekst przygotowany przez specjalistkę, Ewelinę Rosłonek, „Terapia wygaszania odruchów INPP i terapia integracji sensorycznej - jako wsparcie w terapii ortoptycznej”.
W dziale Okiem Stylisty znajdą Państwo felieton „Styl ubrany w okulary”, w którym Styliści Opraw Okularowych: Monika Misiak-Tabaczyńska i Olaf Tabaczyński, kontynuując stylistyczne podróże nie tylko po Europie, dzielą się z naszymi Czytelnikami swoimi doświadczeniami i estetycznymi doznaniami.
W dziale Okiem Eksperta zamieściliśmy artykuł, który przygotowali Piotr Janaś i Adam Stryj z Centrum Nauki JZO: „Soczewki z powłokami antyrefleksyjnymi - idealne rozwiązanie”, zaś Adam Mamok, Prezes Grupy Essilor w Polsce, na Litwie, Łotwie i w Estonii prezentuje naszym Czytelnikom „Nieograniczone możliwości rozwoju biznesu optycznego”. Polecamy także artykuł: „Zespół suchego oka i przewlekłe alergie oczu”, przygotowany przez ekspertów z firmy Quantel Medical Polska.
Nowością na polskim rynku jest platforma diagnostyczna S390L do badania i leczenia Zespołu Suchego Oka, dostępna w ofercie Optotech Medical.
W rubryce Wieści z Branży znajdą Państwo ważne informacje z Cechów Optycznych oraz komunikat Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej (KRIO) na temat jubileuszu 25-lecia Izby i podjętych w związku z nim działań.
Kontynuując dział Sztuka i Optyka prezentujemy zaangażowane społecznie prace Mateusza Mazańskiego, absolwenta wzornictwa na Politechnice Łódzkiej, specjalizacji Komunikacja Wizualna i Techniki Druku.
Trwają przygotowania do dwóch największych wydarzeń branży optycznej tego roku: Targów SILMO Paris oraz Targów OPTYKA w Poznaniu. Dwa lata społecznego dystansu spędzone na przeglądaniu wirtualnych katalogów, spotkań jedynie na wizji… to stanowczo zbyt długo! Cały sektor optyczny nie może się doczekać spotkania w realu, aby powrócić do branżowej normalności.
SILMO Paris zaprasza profesjonalistów naszej branży, m.in. do podróży w ich własną przyszłość, planując prezentacje trendów mody okularowej, produktów eko-odpowiedzialnych i inteligentnych. Będzie to także rodzaj agory, w ramach której odbędą się konferencje i warsztaty, w trakcie których poruszone zostaną najciekawsze tematy przyszłości branży z prospektywnymi i interaktywnymi prezentacjami wybitnych ekspertów tego sektora. O tym czego jeszcze mogą spodziewać się Państwo na tegorocznych paryskich targach, informujemy w przygotowanym przez nas artykule.
Od wielu lat największym i najważniejszym wydarzeniem dla polskiej branży optycznej są Targi Optyka w Poznaniu organizowane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz KRIO. Już dziś zachęcamy Państwa do udziału w tym przedsięwzięciu i zapraszamy serdecznie na nasze stoisko, gdzie planujemy dla naszych gości szereg niespodzianek z okazji 30-lecia naszej działalności na polskim rynku optycznym.
Kierując się naszym wieloletnim doświadczeniem, rzetelnością oraz interesem zarówno naszych Czytelników, jak i reklamodawców, kolportaż wersji papierowej nowego wydania Magazynu OKO zaplanowaliśmy na koniec sierpnia/początek września, aby efektywniej dotrzeć do Państwa z najnowszymi informacjami ze świata optyki.
Miło nam poinformować, że ogromną popularnością cieszy się elektroniczna wersja Magazynu OKO dostępna poprzez specjalistyczny wortal branżowy www.interOPTYKA.pl oraz za pośrednictwem międzynarodowej platformy wydawniczej ISSUU i mediów społecznościowych. Ponad 10.000 odsłon i ponad 4.000 obserwujących Magazyn OKO w mediach społecznościowych to wspaniały wynik uzupełniający tradycyjny, papierowy nakład Magazynu. Korzystanie z Magazynu OKO w tej formie jest przyjazne ekologicznie i pozwala na dostęp do jego treści w każdej chwili i miejscu, również na urlopie. Pobierając wersję elektroniczną, nasi Czytelnicy mogą już od połowy sierpnia zapoznać się z treścią nowego numeru.
Życzymy Państwu inspirującej lektury oraz dziękujemy, że są Państwo z nami!
Zespół redakcyjny Magazynu OKO