Numer OKO 2025/3 już dostępny!
Zapraszamy do lektury kolejnego (226) numeru Ogólnopolskiego Kuriera Oftalmicznego „OKO” – specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku, w którym relacjonujemy bieżące wyd...
więcej
KONGRES „FOKUS NA PROGRES"
🟣 KONGRES „FOKUS NA PROGRES"
Data: 23–24 maja 2025Miejsce: Hotel DoubleTree by Hilton, Łódź...
więcej
Eksperci alarmują: aż 70 proc. przypadków jaskry wykrywane
jest w Polsce zbyt późno.
I zapraszają na bezpłatne badania przesiewowe
Jaskra to zaraz po zaćmie druga najczęstsza przyczyna utraty wzroku. Jednak jej skutki są nieodwracalne. Choć choroba ta występuje częściej u osób starszych, może także dotknąć młodsze osoby, w tym dzieci. W Polsce na jaskrę choruje ok...
więcej
Zgłoś gabinet do akcji Polscy Okuliści Kontra Jaskra. Sprawdź, co zyskasz.
Polskie Towarzystwo Okulistyczne już po raz dziewiąty zaprasza gabinety i kliniki okulistyczne z całej Polski do udziału w akcji Polscy Okuliści Kontra Jaskra. Rejestracja placówek trwa do 3 marca i odbywa się poprzez stronę tydzienjaskry.pl...
więcej
Logotypy w kolekcjach opraw
Katarzyna Prycik z firmy EssilorLuxottica w artykule „Logotypy w kolekcjach opraw” pokazuje, w jak rozmaity sposób marki zaznaczają swoją obecność na oprawach i jakie znaczenie ma fachowa wiedza na ten temat....
więcej
Niezbędnik rodziców, nauczycieli, opiekunów – krótki przewodnik o wzroku najmłodszych
W dziale Optometria i Optyka artykuł „Niezbędnik rodziców, nauczycieli, opiekunów – krótki przewodnik o wzroku najmłodszych” przygotowały inż. Agnieszka Drapała, ortoptystka i tyflopedagog oraz mgr Dominika Kal...
więcej
Najważniejszy instrument optyczny
W dziale Nauka i Optyka prezentujemy arcyciekawy artykuł „Najważniejszy instrument optyczny” autorstwa dr. hab. Jacka Pniewskiego, wykładowcy w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawski...
więcej
Optymalny poziom i efektywna struktura cenowa to bardzo skuteczne narzędzia do generowania wzrostów
na poziomie zysku operacyjnego, szczególnie przy stabilnym rynku. Oczywiście wymaga to wiedzy, doświadczenia i odpowiednich kompetencji biznesowych oraz siły cenowej. Wg denicji, pricing power (siła cenowa)
to możliwość i umiejętność kształtowania cen bez utraty udziałów rynkowych. Obecne otoczenie rynkowe
i sytuacja gospodarcza bardziej niż kiedykolwiek zmusza do nauki jak zwiększać swoją moc kierowania
cenami, aby nie stracić klienta i zarobić więcej. Pozycja optyka jest tutaj wyjątkowa. Z jednej strony z uwagi na
dość intensywną konkurencję między dostawcami ma transparentność ceny produktu u każdego producenta. Z drugiej strony samodzielnie decyduje o własnym poziomie i strukturze cen. Optyk jest więc podmiotem
o najwyższej sile cenowej w całym optycznym łańcuchu wartości.
powiększ tekst - klikając na obrazek
czytaj w elektronicznym wydaniu Magazynu OKO