Numer OKO 2024/6 już dostępny!
Oddajemy w Państwa ręce 223 numer Ogólnopolskiego Kuriera Oftalmicznego – specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku OKO 2024/6, w którym przedstawiamy nowości i promocje, najnowsz...
więcej
Druk 3D soczewek kontaktowych – szansa czy utopia? Dr hab. Jacek Pniewski, prof. ucz. Akademickie Centrum Kształcenia Optometrystów
Druk 3D podbija dynamicznie kolejne branże. Nie oszczędza także szeroko pojętej branży medycznej. Mnożą się pomysły. Prezentowane są m.in. implanty i protezy oraz urządzenia medyczne (np. w chirurgii) i ich komponenty. Powstały zupełnie nowe ...
więcej
Już wkrótce Monachium stanie się centrum branży optycznej!
W dniach 31 stycznia – 2 lutego 2025 odbędą się tam targi opti 2025 – wyjątkowe wydarzenie, na które co roku przybywają eksperci, innowatorzy i liderzy branży, by zaprezentować swoje najnowsze produkty i ...
więcej
PRZYGOTUJ SIĘ NA NASTĘPNY SEZON Z TARGAMI SILMO ISTANBUL 2024!
Silmo Istanbul, najważniejsze i wyjątkowe międzynarodowe targi optyczne w Turcji czekają na profesjonalistów, aby w 2024 roku ponownie z energią i entuzjazmem kształtować branżę optyczną dzięki innowacjom, które wprowadzają co ro...
więcej
SILMO PARIS 2024, międzynarodowa scena branży optycznej.
Targi SILMO Paris 2024 po raz kolejny stały się kluczowym momentem dla branży optycznej, oferując bogatą panoramę aktualnych trendów i niezapomnianych doświadczeń. Przez cztery intensywne dni targi były miejscem inspirujących spotkań, no...
więcej
Światowy Dzień Wzroku 2024
Międzynarodowa Agencja ds. Zapobiegania Ślepocie (IAPB) z okazji Światowego Dnia Wzroku 2024 (10 października) prowadzi kampanię, której tematem przewodnim jest zdrowie oczu dzieci. Nowością w tegorocznej edycji jest maskotka o imieniu &bdqu...
więcej
Numer OKO 2024/5 już dostępny!
Oddajemy w Państwa ręce 222 numer specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów z branży ochrony wzroku OKO 2024/5, w którym przedstawiamy nowości i promocje, najnowsze trendy w modzie okularowej oraz poruszamy aktualne ...
więcej
Zapraszamy do lektury najnowszego wydania specjalistycznego, niezależnego magazynu OKO 2021/2, w którym znajduje się szereg interesujących artykułów, nowości i promocji.
Szanowni Państwo!
Zapraszamy do lektury najnowszego wydania specjalistycznego, niezależnego magazynu OKO 2021/2, w którym znajduje szereg interesujących artykułów, nowości i promocji przygotowanych przez naszych partnerów i reklamodawców.
Na początek polecamy artykuł na temat kampanii edukacyjnej Czas na Wzrok, która w tym roku poświęcona jest kwestii jednorazowych okularów. Pandemia COVID-19 negatywnie wpłynęła na częstotliwość wizyt Polaków u specjalisty w 2020 roku. Z drugiej strony, za sprawą większej ilości czasu spędzanego przed ekranami, wzrok u 69 proc. osób ankietowanych uległ pogorszeniu, co z kolei wpłynęło na popyt drogeryjnych lub aptecznych „jednorazówek”. 14 mln jednorazowych okularów - zarówno korekcyjnych jak i przeciwsłonecznych - trafia każdego roku na polski rynek. To ogromny problem, ponieważ wiele osób ignoruje dołączone do tzw. „gotowców” instrukcje i korzystając z nich w nieprawidłowy sposób, bez uprzedniego badania wzroku, w rezultacie szkodzi swoim oczom. Gromadzone, a następnie wyrzucane do kosza nieużywane już okulary trafiają na wysypiska, coraz bardziej zanieczyszczając naszą planetę.
Pod hasłem #SuperMocOkularów Grupa Essilor realizuje akcję zbiórki nieużywanych, zniszczonych, nieprzydatnych i szkodliwych „uniwersalnych” okularów, oferując w zamian pakiet korzyści i przekonując, że po okulary powinno się przychodzić wyłącznie do optyka. Więcej szczegółów na temat akcji znajdą Państwo w opublikowanym artykule.
W najnowszym wydaniu polecamy także wywiad, który przeprowadziliśmy z Prof. dr. hab. n. med. Jackiem P. Szaflikiem, Prezesem Polskiego Towarzystwa Okulistycznego na temat tegorocznej akcji bezpłatnych badań przesiewowych Polscy Okuliści Kontra Jaskra, której magazyn OKO jest patronem medialnym. Trwająca od 2017 roku inicjatywa ma na celu podniesienie świadomości społeczeństwa na temat jaskry oraz zwiększenie jej wykrywalności we wczesnych stadiach zaawansowania, a tym samym uratowanie wzroku pacjentów, którzy są nieświadomi swojej choroby.
W aktualnym numerze czasopisma OKO nasi Czytelnicy mogą zapoznać się także z informacjami na temat nadzwyczajnego szczytu AOA (American Optometric Association), dotyczącego dramatycznego stanu zdrowia oczu dzieci w czasie pandemii COVID-19.
W dziale poświęconym modzie okularowej wskazujemy, że w sezonie Wiosna-Lato 2021 designerzy postawili na wygodne, miękkie stylizacje oraz zaproponowali nowe odcienie pasteli, które znajdą Państwo w kolekcji Dek Optica. Natomiast szeroki wachlarz barw od klasycznego złota po dodatki w kolorze lawendy, czerwieni czy mięty proponują projektanci najnowszej kolekcji MOCOA. Z kolei wiosenna kolekcja Weber&Müller to odpowiedź na sugestie klientów, które firma Tegra stara się na bieżąco uwzględniać we wzornictwie udostępnianych modeli. Nowa kolekcja opraw okularowych Belutti DONNA, to połączenie funkcjonalności oraz gorących, światowych trendów. Przedstawiamy także modele z najnowszej kolekcji ION FIZ, jednego z najbardziej utalentowanych hiszpańskich projektantów z dwudziestoletnim doświadczeniem.
Ilustrowany znakomitymi fotografiami artykuł, o najnowszych trendach w modzie okularowej, przygotowali dla naszych Czytelników: twórca zawodu i nazwy „Stylista Opraw Okularowych”, Olaf Tabaczyński oraz Stylistka Opraw Okularowych, Monika Misiak-Tabaczyńska.
W dziale Medycyna i Optyka publikujemy artykuł „Korowe zaburzenia widzenia”, którego autorką jest Barbara Pakuła - optometrystka, kontaktolog, terapeutka widzenia. Korowe zaburzenia widzenia (CVI) nie są często spotykane w gabinecie - w porównaniu z krótkowzrocznością są wręcz rzadkie - co nie zmienia faktu, że optometrysta powinien mieć odpowiedzi na pytania rodziców oraz propozycje terapeutyczne.
Dział „Okiem Eksperta” otwiera artykuł na temat inteligentnych soczewek okularowych Transitions „Twoja rola, jako eksperta ochrony wzroku, jest kluczowa!”, w którym swoimi opiniami i doświadczeniami dzielą się: lek. med. Dorota Ślifirska, specjalista chorób oczu; Marta Skopińska, Salon Optyczny Galeria Okularów; Agnieszka Zgiep, Lokalny Optyk; Ewa Górska Bernaciak, Zakład Optyczny Ewa Górska Bernaciak.
Aktywny styl życia osób po 40. wymaga takich okularów progresywnych, które zapewniają im dobre widzenie nie tylko podczas pracy, ale także w czasie rekreacji. Z myślą o nich JZO proponuje nową zaawansowaną technologicznie soczewkę progresywną Senseo, która zapewnia komfortowe widzenie dynamiczne. Więcej na temat produktu dowiedzą się Państwo z artykułu „Odkryj zmysł dynamicznego widzenia”, którego autorami są Piotr Kasjaniuk, JZO Technology and Implementation Manager oraz Piotr Janaś, JZO Business Development Manager.
Natomiast w artykule dotyczącym cyfryzacji lampy szczelinowej „Obrazowanie od segmentu przedniego do siatkówki oka w rozdzielczości 4K”, eksperci z firmy Quantel Medical przedstawiają niezwykle zaawansowany system ION, umożliwiający diagnozowanie, archiwizowanie oraz informowanie pacjenta o przebiegu leczenia. System łączy inteligentny rozdzielacz wiązki optycznej z technologią Apple przy użyciu telefonu Iphone.
Ze względu na dynamikę aktualnych uwarunkowań, które pociągają za sobą rozwój telemedycyny i badań niewymagających obecności operatora, a także z powodu zwiększonego zapotrzebowania na diagnostykę wzroku, NIDEK wprowadza rozwiązanie umożliwiające zdalne badanie refrakcji. Jest nim opcjonalne oprogramowanie sterujące dla foroptera RT-6100 oraz systemu refrakcyjnego TS-610. Informacje na temat wprowadzonej nowości znajdują się w artykule przygotowanym przez specjalistów firmy Poland Optical: „Rozwiązanie firmy NIDEK dla zdalnego badania refrakcji”.
Essilor Virtual Experience - wirtualna podróż po salonie optycznym, to najnowsza propozycja Essilor Polonia i zarazem niezwykle nowatorskie rozwiązanie dla optyków. Wystarczy pobrać wydrukowany w artykule kod QR, aby przenieść się do świata idealnego salonu oraz skorzystać ze strefy wiedzy.
Jak zdobywać nowych klientów dzięki aktywnym narzędziom digital? Digital Academy „Czas na Wzrok” to kolejna edukacyjna inicjatywa Grupy Essilor. O swoim udziale w tym projekcie i nabytych podczas warsztatów doświadczeniach opowiadają specjalistki ochrony wzroku i właścicielki salonów optycznych: Edyta Koper-Głowacka, Beata Kuśmierczyk-Ćwiek oraz Maria Fijołek.
Państwa uwadze polecamy także dwa artykuły przygotowane przez założycieli grupy zakupowej Ekspert Optyk - Damiana Misiaka i Tomasza Puśleckiego: „Pricing power - czyli o niezwykłych możliwościach, jakie mają optycy” oraz „Jakie perspektywy ma przed sobą branża optyczna?” - tekst przygotowany przez Ekspert Optyk we współpracy z Pawłem Gabrysiakiem (Optyka u Braci, Warszawa) oraz Piotrem Haratymem (Optyk Haratym, Chełm).
W rubryce „Wieści z branży”, oprócz informacji o szkoleniach i kursach, znajdą Państwo obszerny materiał przygotowany przez Cech Optyków w Warszawie m.in. artykuł „Optyk, a może nie optyk?” oraz „Podsumowanie I kwartału 2021”. Polecamy także relację z wydarzenia „Pełna moc w czasach zmian”, które odbyło się z inicjatywy Pomorskiego Cechu Optyków.
Życzymy pasjonującej lektury i dziękujemy, że są Państwo z nami!
Zespół redakcyjny magazynu OKO