Zespół suchego oka - jak go rozpoznać?
Zespół suchego oka jest powszechną chorobą, która wpływa na samopoczucie milionów ludzi na całym świecie. Do jego głównych przyczyn należy dysfunkcja gruczołu tarczkowego (Meiboma) oraz niedostateczne wy...
więcej
Czy to Covid-19 czy alergia?
W okresie pandemii Covid-19, sezonowe alergie mogą zwiększać niepokój pacjentów o zdrowie. Czy łzawienie oczu i zatkany nos to objawy alergii czy koronawirusa?...
więcej
Ruszył nabór gabinetów i poradni okulistycznych do V edycji ogólnopolskiej akcji Polscy Okuliści Kontra Jaskra organizowanej przez Polskie Towarzystwo Okulistyczne.
Placówki można zgłaszać do 28 lutego. Udział w akcji jest bezpłatny....
więcej
Numer OKO 2021/1 już dostępny!
Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Magazynu OKO, w którym znajdą Państwo m.in. szereg nowości i promocji przygotowanych przez naszych partnerów i reklamodawców.
...
więcej
POLSCY OKULIŚCI KONTRA JASKRA
„Jaskra jest jedną z najgroźniejszych chorób oczu, ponieważ nieleczona prowadzi do nieodwracalnej utraty wzroku. Dotyczy niemal 800 000 osób w całej Polsce, z czego blisko połowa nie wie, że jest chora. Ograniczeni...
więcej
„Chodzi o efekt i możliwości”.
Artykuł przygotowany przez założycieli grupy zakupowej Ekspert Optyk - Damiana Misiaka i Tomasza Puśleckiego. Wiele branż, w tym branżę optyczną dotyka obecnie efekt agresywnej polityki cenowej, podsycanej przez jej wyjątkową transpar...
więcej
Warsztaty DIGITAL ACADEMY "CZAS NA WZROK"
Szanowni Państwo, Drodzy Optycy,
Zapraszamy do wzięcia udziału w bezpłatnych warsztatach DIGITAL ACADEMY "CZAS NA WZROK" – cyklu szkoleń z zakresu działań digitalowych.
...
więcej
Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Magazynu OKO, w którym znajdą Państwo m.in. szereg nowości i promocji przygotowanych przez naszych partnerów i reklamodawców.
Szanowni Państwo!
Z przyjemnością oddajemy w Państwa ręce 200. numer czasopisma OKO, dziękując zarazem za wspólne 30 lat na rynku optycznym wszystkim, którzy przez cały ten czas byli i są z nami. Przede wszystkim dziękujemy naszym reklamodawcom i partnerom za wsparcie i owocną współpracę.
Tym bardziej cieszymy się, że właśnie w tym wyjątkowym wydaniu publikujemy wywiad z projektantką i współwłaścicielką marki Dek Optica - Ewą Doleczek z okazji przyznania firmie nagrody „Kobieca marka roku 2020.”
Wrocławski producent opraw - podobnie jak nasze wydawnictwo - jest inicjatywą rodzinną z wieloletnią tradycją.
Od lat z przyjemnością obserwujemy zmiany i rozwój Dek Optica - oraz wielu innych polskich firm - na łamach naszego czasopisma.
Początki naszej działalności sięgają roku 1991. Magazyn OKO (Ogólnopolski Kurier Oftalmiczny) początkowo ukazywał się raz w miesiącu jako informator Giełd Optycznych.
W okresie kiedy Internet dopiero się rozwijał Magazyn OKO, jako jedyny w tamtym czasie tego typu bezpłatny branżowy periodyk, był podstawowym źródłem informacji handlowej na rynku optycznym. Wprowadzaliśmy na polski rynek wszystkie najważniejsze marki optyczne; na przestrzeni 30 lat na naszych łamach zadebiutowało ponad kilkaset firm.
Wieloletnia działalność była możliwa dzięki energii i pracowitości Marii i Waldemara Maciejewskich, pomysłodawców i twórców czasopisma OKO oraz firmy INTEROPTYKA.
Miło nam również poinformować, że w związku ze zbliżającym się ŚWIATOWYM TYGODNIEM JASKRY, przypadającym na okres 7–13.03.2021 r. redakcja Magazynu OKO także w tym roku została zaproszona przez Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Okulistycznego oraz Sekcję Jaskry Polskiego Towarzystwa Okulistycznego do objęcia patronatem medialnym ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej POLSCY OKULIŚCI KONTRA JASKRA, podczas której wraz z ekspertami z całej Polski przypominamy, że jedynie odpowiednio wcześnie postawiona diagnoza może uratować wzrok.
„Jaskra jest jedną z najgroźniejszych chorób oczu, ponieważ nieleczona prowadzi do nieodwracalnej utraty wzroku. Dotyczy niemal 800 000 osób w całej Polsce, z czego blisko połowa nie wie, że jest chora. Ograniczenie w dostępie do specjalisty i konieczność skierowań to jedna z barier we wczesnej diagnostyce jaskry, skutkująca rosnącą liczbą osób niewidomych w naszym kraju. Chcemy zwiększyć wykrywalność we wczesnych stadiach zaawansowania i tym samym uratować wzrok pacjentów, którzy są nieświadomi choroby.” Informacje na temat wydarzenia oraz jak przystąpić do akcji znajdą Państwo w najnowszym wydaniu naszego czasopisma oraz na stronie: https://www.tydzienjaskry.pl
Ponadto, w naszych stałych rubrykach poruszamy szereg interesujących tematów.
W dziale Medycyna i Optyka publikujemy artykuł „Terapia niedowidzenia – konieczność czy fanaberia?”, którego autorką jest Barbara Pakuła - optometrystka, kontaktolożka, terapeutka widzenia.
Niedowidzenie to bardzo podstępne zaburzenie, które dotyka niemal 2% populacji. Polega na obniżeniu ostrości widzenia w jednym bądź w obojgu oczach. Leczenie niedowidzenia wymaga konsekwencji i cierpliwości - autorka wyjaśnia jakie należy podjąć kroki w tym złożonym procesie.
W dziale Edukacja publikujemy informacje na temat studiów z zakresu Optyki Okularowej i Optometrii na Wydziale Inżynierii Produkcji i Technologii Materiałów, Politechniki Częstochowskiej. Absolwenci kierunku Fizyka Techniczna kończący studia I stopnia (Optyka Okularowa) nabywają umiejętności w zakresie wykonania pomocy wzrokowych oraz dokonania pomiarów refrakcji. W przypadku absolwentów ścieżki dyplomowania Optometria są oni kompleksowo przygotowani, zarówno teoretycznie, jak i praktycznie, do samodzielnego prowadzenia gabinetu optometrycznego.
W tym numerze poświęcamy także miejsce na edukację klientów i pacjentów. W okresie pandemii Covid-19, sezonowe alergie mogą zwiększać niepokój pacjentów o zdrowie. Czy łzawienie oczu i zatkany nos to objawy alergii czy koronawirusa? Odpowiedź znajduje się w artykule „Czy to Covid-19 czy alergia?”.
Zaćma i zwyrodnienie plamki żółtej związane z wiekiem (AMD) są głównymi przyczynami upośledzenia wzroku i nabytej ślepoty, ale istnieją pokarmy, których spożywanie może pomóc zmniejszyć ryzyko zachorowania na te choroby oczu. Które produkty spożywcze znajdują się na szczycie listy pod względem zdrowia oczu? - wyjaśniamy w artykule „Super żywność, która chroni Twój... wzrok?”.
W dziale poświęconym modzie okularowej, tradycyjnie, prezentujemy najnowsze kolekcje przeciwsłoneczne i optyczne m.in. w ofercie: ALEXANDER WINTSCH, BELUTTI, BINOKL, CAMRO, DEK OPTICA, MERTZ EYEWEAR, OPTIMEX-VISCOM, PUCCINI EYEWEAR, RAKO, TEGRA, VISION FASHION oraz wielu innych.
Interesującym rozwiązaniem problemu zaparowanych okularów są maseczki podwieszane na zausznikach okularów w najnowszej kolekcji Vivienne Westwood.
Przedstawiamy także ciekawostki z dziedziny historii okularów przeciwsłonecznych, które ewoluowały od akcesoriów rozpraw sądowych po współczesny symbol inkluzywnego społeczeństwa.
W rubryce Okiem Stylisty, twórca zawodu i nazwy „Stylista Opraw Okularowych”, Olaf Tabaczyński, przybliża naszym Czytelnikom swoją nową inicjatywę - cykl happeningów w sieci pod tytułem: „Teatr na nosie”. Głównym kierunkiem tematycznym spotkań on-line jest „tworzenie stylowych zdjęć opraw okularowych”.
Według autora ta oryginalna i postępowa formuła pozwoli szybko i skutecznie korzystać z wiedzy i umiejętności. Zachęcamy do uczestniczenia w kolejnych happeningach, więcej informacji na ten temat znajdą Państwo w najnowszym wydaniu Magazynu OKO oraz na www.interoptyka.pl lub facebook.com/MagazynOko
Kontynuując cykl Sztuka i Optyka, przedstawiamy malarstwo Moniki Czarskiej, absolwentki Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Oryginalne obrazy, w których lico wkomponowane zostały lustra mogą stać się ciekawym i estetycznym elementem wystroju wnętrza najbardziej ekskluzywnych pomieszczeń.
W dziale „Wieści z branży” znajdą Państwo informacje na temat aktualnych warsztatów, szkoleń oraz wszelkich innych ważnych inicjatyw podejmowanych przez Cechy Optyczne w Polsce. Cech Optyków w Warszawie prezentuje wybrane salony należące do członków Cechu oraz przybliża swoją najnowszą inicjatywę - Polskiego Numeru Optyka.
Natomiast w dziale „Okiem Eksperta” Irmina Prędkiewicz - Product Manager JZO, wyjaśnia naszym Czytelnikom „Dlaczego warto sprzedawać soczewki okularowe Nikon?”, zaś specjaliści Quantel Medical Polska podejmują ważny i aktualny temat, jakim jest problem dysfunkcji gruczołu tarczkowego (Meiboma) oraz niedostatecznego wytwarzania łez przez gruczoły łzowe, w artykule „Zespół suchego oka - jak go rozpoznać?”.
Państwa uwadze polecamy także artykuł przygotowany przez założycieli grupy zakupowej Ekspert Optyk - Damiana Misiaka i Tomasza Puśleckiego: „Chodzi o efekt i możliwości”. Wiele branż, w tym branżę optyczną dotyka obecnie efekt agresywnej polityki cenowej, podsycanej przez jej wyjątkową transparentność (porównywarki cen). Reakcją na panujące warunki jest strategiczny sourcing, czyli zakupy grupowe.
Tradycyjnie, w numerze znajdą Państwo także szereg interesujących nowości i promocji przygotowanych przez naszych partnerów i reklamodawców.
Życzymy pasjonującej lektury i dziękujemy, że są Państwo z nami! Dziękujemy także naszym reklamodawcom - bowiem to dzięki ich wsparciu magazyn OKO jest kolportowany w bezpłatnej prenumeracie już od 30 lat!
Zespół redakcyjny magazynu OKO