Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch
Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch nawiązuje do ciepłych plaż Hiszpanii oraz wspaniałych alpejskich stoków narciarskich. Wysokiej jakości modele damskie i męskie wykończone są eleganckimi detalami....
więcej
POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
Nagrody SILMO d’Or
Prezentujemy kolejne produkty nagrodzone podc z as 30. edycji prestiżowego konkursu SILMO d’Or w Paryżu. Redakcja magazynu „OKO”, jak co roku, uczestniczyła w głosowaniu Jury konkursu....
więcej
Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Magazynu OKO, w którym znajdą Państwo m.in. szereg nowości i promocji przygotowanych przez naszych partnerów i reklamodawców.
Szanowni Państwo!
Z przyjemnością oddajemy w Państwa ręce 200. numer czasopisma OKO, dziękując zarazem za wspólne 30 lat na rynku optycznym wszystkim, którzy przez cały ten czas byli i są z nami. Przede wszystkim dziękujemy naszym reklamodawcom i partnerom za wsparcie i owocną współpracę.
Tym bardziej cieszymy się, że właśnie w tym wyjątkowym wydaniu publikujemy wywiad z projektantką i współwłaścicielką marki Dek Optica - Ewą Doleczek z okazji przyznania firmie nagrody „Kobieca marka roku 2020.”
Wrocławski producent opraw - podobnie jak nasze wydawnictwo - jest inicjatywą rodzinną z wieloletnią tradycją.
Od lat z przyjemnością obserwujemy zmiany i rozwój Dek Optica - oraz wielu innych polskich firm - na łamach naszego czasopisma.
Początki naszej działalności sięgają roku 1991. Magazyn OKO (Ogólnopolski Kurier Oftalmiczny) początkowo ukazywał się raz w miesiącu jako informator Giełd Optycznych.
W okresie kiedy Internet dopiero się rozwijał Magazyn OKO, jako jedyny w tamtym czasie tego typu bezpłatny branżowy periodyk, był podstawowym źródłem informacji handlowej na rynku optycznym. Wprowadzaliśmy na polski rynek wszystkie najważniejsze marki optyczne; na przestrzeni 30 lat na naszych łamach zadebiutowało ponad kilkaset firm.
Wieloletnia działalność była możliwa dzięki energii i pracowitości Marii i Waldemara Maciejewskich, pomysłodawców i twórców czasopisma OKO oraz firmy INTEROPTYKA.
Miło nam również poinformować, że w związku ze zbliżającym się ŚWIATOWYM TYGODNIEM JASKRY, przypadającym na okres 7–13.03.2021 r. redakcja Magazynu OKO także w tym roku została zaproszona przez Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Okulistycznego oraz Sekcję Jaskry Polskiego Towarzystwa Okulistycznego do objęcia patronatem medialnym ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej POLSCY OKULIŚCI KONTRA JASKRA, podczas której wraz z ekspertami z całej Polski przypominamy, że jedynie odpowiednio wcześnie postawiona diagnoza może uratować wzrok.
„Jaskra jest jedną z najgroźniejszych chorób oczu, ponieważ nieleczona prowadzi do nieodwracalnej utraty wzroku. Dotyczy niemal 800 000 osób w całej Polsce, z czego blisko połowa nie wie, że jest chora. Ograniczenie w dostępie do specjalisty i konieczność skierowań to jedna z barier we wczesnej diagnostyce jaskry, skutkująca rosnącą liczbą osób niewidomych w naszym kraju. Chcemy zwiększyć wykrywalność we wczesnych stadiach zaawansowania i tym samym uratować wzrok pacjentów, którzy są nieświadomi choroby.” Informacje na temat wydarzenia oraz jak przystąpić do akcji znajdą Państwo w najnowszym wydaniu naszego czasopisma oraz na stronie: https://www.tydzienjaskry.pl
Ponadto, w naszych stałych rubrykach poruszamy szereg interesujących tematów.
W dziale Medycyna i Optyka publikujemy artykuł „Terapia niedowidzenia – konieczność czy fanaberia?”, którego autorką jest Barbara Pakuła - optometrystka, kontaktolożka, terapeutka widzenia.
Niedowidzenie to bardzo podstępne zaburzenie, które dotyka niemal 2% populacji. Polega na obniżeniu ostrości widzenia w jednym bądź w obojgu oczach. Leczenie niedowidzenia wymaga konsekwencji i cierpliwości - autorka wyjaśnia jakie należy podjąć kroki w tym złożonym procesie.
W dziale Edukacja publikujemy informacje na temat studiów z zakresu Optyki Okularowej i Optometrii na Wydziale Inżynierii Produkcji i Technologii Materiałów, Politechniki Częstochowskiej. Absolwenci kierunku Fizyka Techniczna kończący studia I stopnia (Optyka Okularowa) nabywają umiejętności w zakresie wykonania pomocy wzrokowych oraz dokonania pomiarów refrakcji. W przypadku absolwentów ścieżki dyplomowania Optometria są oni kompleksowo przygotowani, zarówno teoretycznie, jak i praktycznie, do samodzielnego prowadzenia gabinetu optometrycznego.
W tym numerze poświęcamy także miejsce na edukację klientów i pacjentów. W okresie pandemii Covid-19, sezonowe alergie mogą zwiększać niepokój pacjentów o zdrowie. Czy łzawienie oczu i zatkany nos to objawy alergii czy koronawirusa? Odpowiedź znajduje się w artykule „Czy to Covid-19 czy alergia?”.
Zaćma i zwyrodnienie plamki żółtej związane z wiekiem (AMD) są głównymi przyczynami upośledzenia wzroku i nabytej ślepoty, ale istnieją pokarmy, których spożywanie może pomóc zmniejszyć ryzyko zachorowania na te choroby oczu. Które produkty spożywcze znajdują się na szczycie listy pod względem zdrowia oczu? - wyjaśniamy w artykule „Super żywność, która chroni Twój... wzrok?”.
W dziale poświęconym modzie okularowej, tradycyjnie, prezentujemy najnowsze kolekcje przeciwsłoneczne i optyczne m.in. w ofercie: ALEXANDER WINTSCH, BELUTTI, BINOKL, CAMRO, DEK OPTICA, MERTZ EYEWEAR, OPTIMEX-VISCOM, PUCCINI EYEWEAR, RAKO, TEGRA, VISION FASHION oraz wielu innych.
Interesującym rozwiązaniem problemu zaparowanych okularów są maseczki podwieszane na zausznikach okularów w najnowszej kolekcji Vivienne Westwood.
Przedstawiamy także ciekawostki z dziedziny historii okularów przeciwsłonecznych, które ewoluowały od akcesoriów rozpraw sądowych po współczesny symbol inkluzywnego społeczeństwa.
W rubryce Okiem Stylisty, twórca zawodu i nazwy „Stylista Opraw Okularowych”, Olaf Tabaczyński, przybliża naszym Czytelnikom swoją nową inicjatywę - cykl happeningów w sieci pod tytułem: „Teatr na nosie”. Głównym kierunkiem tematycznym spotkań on-line jest „tworzenie stylowych zdjęć opraw okularowych”.
Według autora ta oryginalna i postępowa formuła pozwoli szybko i skutecznie korzystać z wiedzy i umiejętności. Zachęcamy do uczestniczenia w kolejnych happeningach, więcej informacji na ten temat znajdą Państwo w najnowszym wydaniu Magazynu OKO oraz na www.interoptyka.pl lub facebook.com/MagazynOko
Kontynuując cykl Sztuka i Optyka, przedstawiamy malarstwo Moniki Czarskiej, absolwentki Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Oryginalne obrazy, w których lico wkomponowane zostały lustra mogą stać się ciekawym i estetycznym elementem wystroju wnętrza najbardziej ekskluzywnych pomieszczeń.
W dziale „Wieści z branży” znajdą Państwo informacje na temat aktualnych warsztatów, szkoleń oraz wszelkich innych ważnych inicjatyw podejmowanych przez Cechy Optyczne w Polsce. Cech Optyków w Warszawie prezentuje wybrane salony należące do członków Cechu oraz przybliża swoją najnowszą inicjatywę - Polskiego Numeru Optyka.
Natomiast w dziale „Okiem Eksperta” Irmina Prędkiewicz - Product Manager JZO, wyjaśnia naszym Czytelnikom „Dlaczego warto sprzedawać soczewki okularowe Nikon?”, zaś specjaliści Quantel Medical Polska podejmują ważny i aktualny temat, jakim jest problem dysfunkcji gruczołu tarczkowego (Meiboma) oraz niedostatecznego wytwarzania łez przez gruczoły łzowe, w artykule „Zespół suchego oka - jak go rozpoznać?”.
Państwa uwadze polecamy także artykuł przygotowany przez założycieli grupy zakupowej Ekspert Optyk - Damiana Misiaka i Tomasza Puśleckiego: „Chodzi o efekt i możliwości”. Wiele branż, w tym branżę optyczną dotyka obecnie efekt agresywnej polityki cenowej, podsycanej przez jej wyjątkową transparentność (porównywarki cen). Reakcją na panujące warunki jest strategiczny sourcing, czyli zakupy grupowe.
Tradycyjnie, w numerze znajdą Państwo także szereg interesujących nowości i promocji przygotowanych przez naszych partnerów i reklamodawców.
Życzymy pasjonującej lektury i dziękujemy, że są Państwo z nami! Dziękujemy także naszym reklamodawcom - bowiem to dzięki ich wsparciu magazyn OKO jest kolportowany w bezpłatnej prenumeracie już od 30 lat!
Zespół redakcyjny magazynu OKO