7 lekcji, których udzieliła nam pandemia COVID-19
Od przemyślenia pracy w gabinetach, przez usługi wirtualnej opieki, po rezerwy gotówkowe - trwająca pandemia już udzieliła optykom, optometrystom i okulistom, lekcji, które warto zapamiętać.
Artykuł można przeczytać ró...
więcej
Numer OKO 2020/6 już dostępny!
Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Magazynu OKO, w którym znajdą Państwo m.in. szereg nowości i promocji przygotowanych przez naszych partnerów i reklamodawców....
więcej
Innowacyjne partnerstwo kluczem do sukcesu
Zapraszamy w do lektury artykułu Innowacyjne Partnerstwo na łamach najnowszego, świątecznego wydania Magazynu OKO. "Znajdziecie w nim wyjątkowe podsumowanie mijającego 2020 roku, widziane oczami znanych niezależnych optyków z całego kraju...
więcej
Wyniki konkursu fotograficznego HOPE IN SIGHT
Każdego roku z okazji Światowego Dnia Wzroku, IAPB organizuje konkurs fotograficzny. IAPB to sojusz społeczństwa obywatelskiego, korporacji i organizacji zawodowych promujących zdrowie oczu poprzez wiedzę i partnerstwo. IAPB działa na całym świec...
więcej
Światowe trendy w optyce
Poznaj produkty nagrodzone w prestiżowym konkursie SILMO d'Or 2020!...
więcej
W numerze m.in. informacje o targach polskich i zagranicznych oraz innych ważnych dla branży optycznej wydarzeniach. Prezentujemy aktualne tendencje na krajowym i światowym rynku optycznym, a także bogatą ofertę promocji i nowości. Jak zwykle, zamieszczamy też wiadomości od organizacji zawodowych, informacje o kursach, ogłoszenia oraz inne tematy w ramach stałych i okresowych rubryk.
bibliografia do artykułu „Raport o wzroku”
Szanowni Państwo,
oddajemy w Państwa ręce najnowszy numer magazynu OKO 2020/3. Numer poświęcony wsparciu dla branży optycznej w czasach pandemii COVID-19, cieszył się ogromnym zainteresowaniem (ponad 20.000 odsłon wersji elektronicznej) dlatego w bieżącym wydaniu kontynuujemy tematykę w kontekście strategii wyjścia z kryzysu pandemii COVID-19 i wsparcia dla sektora optycznego.
W sytuacji rynkowej spowodowanej ograniczeniami wprowadzonymi w związku z kryzysem COVID-19, utrzymanie jak najlepszego kontaktu z klientami, dostawcami i kooperantami jest niezbędnym warunkiem optymalizacji pozycji rynkowej Państwa firmy.
Ponadto, w naszych stałych rubrykach poruszamy wiele innych interesujących tematów.
W dziale Medycyna i Optyka publikujemy artykuł „Syndrom Meares - Irlen”, który przygotowała Barbara Pakuła - optometrysta, kontaktolog, terapeuta widzenia, twórca „Ćwiczę oko”.
Syndrom Meares-Irlen to problem z przetwarzaniem obrazu, który wydaje się być spowodowany przez wadę w jednym ze szlaków wzrokowych. Zaburzenie powoduje tymczasowy błąd w przetwarzaniu informacji wzrokowych. Jakie są objawy i jak pomóc pacjentom z syndromem Meares - Irlen, dowiedzą się Państwo z opublikowanego artykułu.
Z kolei Michał Frączek, Business Development Specialist JZO S.A., wyjaśnia: „Jak światło niebieskie wpływa na wzrok?” oraz jakie rozwiązania zastosować, aby ochronić oczy i poprawić komfort widzenia u klientów, nie eliminując całkowicie światła niebieskiego, ponieważ pewien jego zakres jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
Czy jutrzejsza sztuczna inteligencja jest odpowiedzią na badania przesiewowe, zarządzanie i leczenie? - odpowiedzi na zadane pytanie szukają najwybitniejsi eksperci w artykule pt. „Jaskra: budowanie nowej przyszłości dzięki sztucznej inteligencji”. Sztuczna inteligencja (AI), ze zdolnością do rozpoznawania wzorców, korelacji i trendów w ogromnych ilościach danych, należy do szeregu nowych technologii, które według ekspertów będą miały rewolucyjny wpływ na wiele sektorów.
W dziale poświęconym modzie okularowej, tradycyjnie, przedstawimy najnowsze kolekcje przeciwsłoneczne i optyczne. Kontynuujemy także cykl prezentacji sylwetek młodych, polskich artystów, których prace mogą stać się oryginalnym elementem wystroju wnętrza. W artykule „Nowe spojrzenie na Wnętrze Okulistyki” prezentujemy prace artystki - Gabrieli Gorączko, która w swoich projektach graficznych w ciekawy sposób połączyła świat optyki i sztuki.
Olaf Tabaczyński – twórca zawodu i nazwy „Stylista Opraw Okularowych”, Mistrz Świata Makijażu Profesjonalnego i Stylizacji, dzieli się z naszymi Czytelnikami doświadczeniami z realizacji swojego kolejnego nowatorskiego projektu: „Rewolucje Salonów Optycznych”. Rewolucje Optyczne to dostosowanie konkretnych funkcji salonu do nowych i zmieniających się potrzeb rynku.
Na łamach najnowszego wydania OKO znajdą Państwo także zapowiadaną publikację pierwszego rozdziału „Światowego raportu o wzroku”, przygotowanego przez Światową Organizację Zdrowia (WHO).
W najnowszym numerze publikujemy również dwa obszerne wywiady. Rozmawiamy z Małgorzatą Szumowską – dyrektor generalną Niewidzialnej Wystawy, która wyjaśnia na czym polega koncept tego przedsięwzięcia oraz z jakimi trudnościami spotyka się w związku z pandemią COVID-19. Z wywiadu mogą się Państwo dowiedzieć jak wesprzeć tę szlachetną inicjatywę.
Z kolei „Grupy zakupowe – czy to ma jeszcze sens…?” To temat rozmowy z właścicielem Partnerskiej Grupy Optycznej OPTOM Małgorzatą Leszczyńską i jej zespołem.
W numerze znajdą Państwo także informacje z Cechu Optyków w Warszawie, informacje o aktualnych branżowych inicjatywach oraz wiele innych ciekawych wiadomości.
Życzymy Państwu pasjonującej lektury i dziękujemy, że są Państwo z nami! Dziękujemy także naszym reklamodawcom - bowiem to dzięki ich wsparciu magazyn OKO jest kolportowany w bezpłatnej prenumeracie już od 30 lat!
Zespół redakcyjny magazynu OKO