Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch
Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch nawiązuje do ciepłych plaż Hiszpanii oraz wspaniałych alpejskich stoków narciarskich. Wysokiej jakości modele damskie i męskie wykończone są eleganckimi detalami....
więcej
POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
Nagrody SILMO d’Or
Prezentujemy kolejne produkty nagrodzone podc z as 30. edycji prestiżowego konkursu SILMO d’Or w Paryżu. Redakcja magazynu „OKO”, jak co roku, uczestniczyła w głosowaniu Jury konkursu....
więcej
W numerze znajdują się m.in. informacje o targach zagranicznych, giełdach oraz innych ważnych dla branży optycznej wydarzeniach. Prezentujemy aktualne tendencje na krajowym i światowym rynku optycznym, a także bogatą ofertę promocji i nowości. Jak zwykle zamieszczamy też wiadomości od organizacji zawodowych, ogłoszenia drobne oraz inne tematy w ramach stałych i okresowych rubryk.
Szanowni Państwo!
Zapraszamy do lektury czwartego numeru magazynu OKO w tym roku, gdzie znajdą Państwo nowe promocje i oferty firm przygotowane na najbliższy sezon. Zamieszczamy także podsumowanie pierwszej edycji targów optycznych Silmo Bangkok, które mają szansę stać się bramą dla przemysłu optycznego w Azji. Dużym powodzeniem cieszyła się również Międzynarodowa Konferencja Optometrii, zorganizowana przez Stowarzyszenie Tajskich Optometrystów.
W ramach zbliżających się obchodów Światowego Dnia Wzroku Grupa Essilor zaprasza całą branżę optyczną na pierwszą edycję Rodzinnego Biegu Branży Optycznej Czas Na Wzrok. Do 3 października trwają zapisy na to wyjątkowe, pierwsze tego typu wydarzenie, integrujące branżę optyczną. Impreza ma charakter rodzinny, ale przede wszystkim, charytatywny. Okazji do świętowania, oprócz obchodów Światowego Dnia Wzroku, jest więcej. Pierwszy Rodzinny Bieg Branży Optycznej Czas Na Wzrok to również podsumowanie ogromnego sukcesu ogólnopolskiej kampanii Czas na Wzrok 40+. Jej głównym celem jest budowanie świadomości potrzeby regularnych badań wzroku i prawidłowej korekcji okularowej oraz edukacja w zakresie prezbiopii. Grupa Essilor za swoje działania otrzymała także zaszczytny tytuł „Dobroczyńca Roku 2018”. W XXI edycji tego konkursu wyłoniono najbardziej odpowiedzialne społecznie polskie firmy – w kategorii „Wolontariat pracowniczy” zwyciężyła Grupa Essilor, którą doceniono za prowadzony przez nią program „Zobacz Lepszą Przyszłość”. Jego celem jest wyposażenie w bezpłatne okulary potrzebujących ich podopiecznych domów dziecka w całym kraju.
W dziale Trendy prezentujemy najnowsze propozycje opraw okularowych, dostępne na polskim i zagranicznym rynku. Przedstawiamy także owoc współpracy marki Solano z Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie - model S10292. Współpraca z ASP to innowacyjny program, mający na celu wspieranie młodych talentów.
Czy można wybrać właściwe kolory w oprawach i przewidzieć ich harmonizujący efekt z kolorystyką klienta – jego pigmentacją? W dziale Okiem Stylisty publikujemy drugą część artykułu przygotowanego przez Stylistę Opraw Okularowych - Olafa Tabaczyńskiego.
Kolekcja okularów przeciwsłonecznych na sezon wiosna/lato 2018 marki TONNY EYEWEAR uzyskała certyfikat Kobieca Marka Roku - Klasa i Styl, edycja 2018 przyznany przez Instytut Rozwoju Marki. To kolejny sukces firmy Scorpion Eyewear, która w tym roku obchodzi swoje 15-lecie. Z tej okazji poprosiliśmy Tomasza Urbana - założyciela i właściciela firmy oraz kilkoro współpracowników, by opowiedzieli nam trochę o historii, teraźniejszości oraz planach na przyszłość. Zapraszamy do lektury przygotowanego przez nas wywiadu.
W dziale Medycyna i Optyka znajdą Państwo artykuł na temat konieczności noszenia okularów przeciwsłonecznych nawet w pochmurne dni. Naukowcy przedstawiają powody, dla których należy zalecać ich używanie. Najnowsze wyniki badań przybliża rzeczniczka Amerykańskiej Akademii Okulistyki i praktykujący lekarz okulista na Duke University.
Stowarzyszenie Leczymy z Misją po raz czwarty wybiera się do Kenii, aby zrealizować tam 14 wyspecjalizowanych projektów medycznych. Zachęcamy Państwa do wspierania tej inicjatywy. Leczymy z Misją to niezależne stowarzyszenie, którego celem jest niesienie pomocy rozwojowej w kenijskich szpitalach misyjnych poprzez wysyłkę sprzętu medycznego oraz prowadzenie szkoleń dla personelu. W działaniach wspierane m.in. przez polskich lekarzy oraz firmy z branży optycznej. W tym roku pomoc zadeklarowały: Hoya Lens Poland, Oculus, DekOptica, Verco oraz Hayne. Wszystkich zainteresowanych współpracą przy projekcie zapraszamy na fanpage na facebooku: https://www.facebook.com/leczymyzmisja/ oraz stronę internetową: https://leczymyzmisja.pl/.
Ścieżki, ścieżki prowadzące! - to niezwykle ważki apel, który postanowiliśmy opublikować w całości. Na dworcach, choć nie tylko, bez trudu każdy posiadacz zdrowych oczu zauważy srebrne linie położone na posadzce. Są to ścieżki prowadzące dla niewidomych. Tarasowanie ścieżek prowadzących dla osób niewidomych może mieć smutny finał w postaci złamanej laski, czy nawet obrażeń ciała. Szczegółowo opisuje ten problem Dyrektor Generalny Niewidzialnej Wystawy - Małgorzata Szumowska.
„Strategia salonu Optycznego - dlaczego warto wiedzieć, dokąd zmierzamy" - to tytuł artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Dyrektora Generalnego Essilor Polonia. Według autora: "globalizacja działalności gospodarczej i rynków, a także włączenie się do światowego biznesu firm z tzw. rynków rozwijających się, spowodowały potrzebę stworzenia nowych sposobów organizowania i zarządzania. Czego możemy nauczyć się w dziedzinie optyki z tych zdarzeń, które stały się elementem naszego codziennego życia? Z pewnością tego, że nigdy nie będzie już tak, jak dawniej. Pojawienie się nowych uczestników gry, łącznie z sieciami hipermarketów, zasadniczo zmienia warunki funkcjonowania salonów optycznych".
Walne Zgromadzenie Członków Pomorskiego Cechu Optyków postanowiło nadać tytuł Honorowego Członka Pomorskiego Cechu Optyków dla Henryka Sworczuka. W dziale Wieści z branży mogą Państwo przeczytać o tym wydarzeniu oraz znaleźć wiele innych ciekawych informacji np. na temat kursów organizowanych przez poszczególne Cechy. Podajemy także szczegółowy program obchodów Święta Optyków Polskich HIERONIM 2018 oraz jubileuszu 40-lecia powstania Sekcji Optyków Małopolskich.
W listopadzie czeka nas jeszcze jedno, najważniejsze dla polskiej branży optycznej, wydarzenie - targi OPTYKA w Poznaniu - na które już dziś serdecznie Państwa zapraszamy!
Elektroniczna wersja magazynu OKO w formacie PDF już teraz może być dostępna w Państwa laptopie, tablecie lub smartfonie.
Jeśli jesteś zalogowanym użytkownikiem pobierz elektroniczną wersję OKO