MOKKI i OLIVIO&CO JUŻ W POLSCE
Zapraszamy do lektury artykułu na temat okularów przeciwsłonecznych dla dzieci, który przygotowała dla naszych Czytelników mgr Dominika Kalwa-Grabowska....
więcej
Okiem Stylisty - Lady in Red
Styliści Opraw Okularowych Monika i Olaf Tabaczyńscy przybliżają naszym Czytelnikom tajniki indywidualnego doboru kolorów opraw okularowych oraz ich harmonijnego dopasowania, tym razem poddając wnikliwej analizie kolor czerwony, który z...
więcej
NOWE TRENDY OKULAROWE
MIDO wyznacza trendy w modzie okularowej na rok 2024 – odpowiedzialna innowacja, funkcjonalny styl i niekonwencjonalna paleta kolorów....
więcej
Polscy okuliści kontra jaskra - Polskie Towarzystwo Okulistyczne zaprasza gabinety i kliniki okulistyczne z całej Polski do wspólnej akcji
Ruszyła rejestracja gabinetów i poradni okulistycznych do VIII edycji akcji „Polscy okuliści kontra jaskra”. Zgłaszanie placówek trwa do 1 marca. To świetna okazja do promocji swoich gabinetów....
więcej
Numer OKO 2024/1 już dostępny!
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów i specjalistów ochrony wzroku OKO 2024/1, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy nowości i promocje przygot...
więcej
Shamir przedłuża współpracę z BWT Alpine F1® Team
Shamir Optical Industry przedłużył umowę z BWT Alpine F1® Team i nadal będzie partnerem zespołu w dziedzinie wydajności optycznej. Po czterech latach dotychczasowej pełnej sukcesów rozwojowych współpracy, partnerstwo wyznacza da...
więcej
O rzeczach pozornie niewiele znaczących
W optometrii dużą uwagę poświęca się rogówce i soczewce wewnątrzgałkowej, mierzy się refrakcję, bada akomodację, ustala potrzebną korekcję. Okulistyka w głównej mierze zajmuje się z jednej strony stanem powierzchni oka,&n...
więcej
EDYCJA 2018 KOŃCZY SIĘ 4,9% WZROSTEM
Niesamowite wyniki sprzedaży online i sprzedaży stacjonarnej oraz zwiększona frekwencja gości międzynarodowych. Targi potwierdzają swój globalny zasięg, a także swoją rolę jako eksperta w organizacji wydarzeń targowych. Prezes Giovanni Vitaloni ogłosił kluczowe daty roku 2019: od 23 lutego do 25 lutego.
Mediolan, 27 lutego 2018 – 48. edycja MIDO – światowego lidera targów okularów przerosła wszelkie oczekiwania. Ponad 58 000 wejściówek zostało rozdystrybuowanych pośród profesjonalistów w branży okularów z całego świata, którzy mieli okazję doświadczyć cudu stale rozwijających się targów MIDO. Targi zajmowały powierzchnię 7 pawilonów. Były wypełnione wieloma wydarzeniami, innowacyjnymi rozwiązaniami i dawały wiele możliwości uczestnikom. Wzrost frekwencji odwiedzających z zagranicy jest namacalnym dowodem na to, że to wydarzenie ma coraz większy zasięg międzynarodowy. Obecność Włochów w ciągu trzydniowych targów utrzymywała się na tym samym poziomie. W rezultacie, odnotowano 4,9% wzrost we frekwencji i 5% wzrost powierzchni wystawowej, wraz z rekordową liczbą wystawców - 1 305.
Wydarzenie to cieszyło się również dużym zainteresowaniem mediów społecznościowych. Hashtag #MIDO2018 przekroczył liczbę pół miliona wpisów: komentarzy, polubień i udostępnień. Użytkownicy mediów społecznościowych aktywnie uczestniczyli w relacjach newsowych z targów i wstawiali 100 000 polubień dziennie. Wydarzenia były transmitowane na żywo, głównie na Instagramie, prosto z centrum wydarzeń. Posty były nieustannie zamieszczane przez odwiedzających, blogerów, influencerów oraz VIPów. Jednocześnie relacje z wydarzenia umieszczano na oficjalnym profilu targów: official @mido_exhibition.
“MIDO w świecie okularów znaczy tyle samo, co noc Oscarowa w świecie filmu ‐ zauważył Prezes MIDO Giovanni Vitaloni. Nasze targi cieszą się coraz większym zainteresowaniem profesjonalistów z branży okularów, którzy traktują je jako najważniejsze wydarzenie roku w naszej specjalności, dlatego też ich obecność jest niezmiernie istotna. Tak liczna reprezentacja przedstawicieli branżowych świadczy o dynamizmie rozwoju sfery tworzenia okularów. Przywitaliśmy 1305 wystawców na wydarzeniu, które z roku na roku dostarcza coraz więcej rozrywki i staje się ciekawsze, pozwala rozwinąć kreatywność i jednocześnie nawiązać kontakty biznesowe w ciągu trzydniowych targów. Posiadamy umiejętność dostosowywania naszego podejścia do specyficznego charakteru imprezy, dlatego też nasze targi są "wyjątkowe" i bardzo popularne – to eleganckie i przyjemne wydarzenie – gdzie na co dzień zawiera się transakcje biznesowe i tworzy sieci kontaktów na poziomie światowym”.
Tegorocznym tematem przewodnim była innowacyjność włożona w ramy spektakularnych doświadczeń i możliwości biznesowych dla profesjonalistów z branży. Po terenie targów z dumą przechadzały się gwiazdy sportu, świata internetowego i rozrywki. Waga targów MIDO dla włoskiego
świata biznesu została podkreślona przez obecność Podsekretarza Rozwoju Gospodarczego - Ivana Scalfarotto, który wraz z Prezydentem Mediolanu - Giuseppe Sala i Prezesem Fiera Milano - Fabrizio Curci, przecięli wstęgę inauguracyjną, potwierdzając tym samym, że okulary włoskiej produkcji są głównym filarem umiędzynarodowienia włoskiej doskonałości.
Nurt innowacji przejawił się również podczas pokazu najnowszych trendów, gdzie poświęcono bardzo dużo miejsca na nowinki technologiczne i sprzętowe, a także na dogłębną analizę najnowszych modyfikacji w branży. Innowacje targów MIDO 2018 obejmowały między innymi wprowadzenie aspektów ochrony oczu. Po raz pierwszy zorganizowano “Dzień na rzecz świadomości zdrowych oczu”. Inicjatywa ta połączyła międzynarodowe instytucje i stowarzyszenia działające w obszarze zdrowia wzroku. To ważne przedsięwzięcie mogłoby w przyszłości przyczynić się do powstania ministerialnego rejestru projektów we Włoszech, którego celem byłoby zwiększanie zdrowotnej świadomości społeczeństwa, a także działalność na szczeblu międzynarodowym (pomiędzy stowarzyszeniami) polegająca na dialogu i tworzeniu wspólnych kampanii.
Zarezerwujcie sobie miejsce w kalendarzu na targi MIDO 2019: Od 23 lutego do 25 lutego, aby ponownie przeżyć cud MIDO!
Opracowanie: INTEROPTYKA
na podst. mat. pras. MIDO