MOKKI i OLIVIO&CO JUŻ W POLSCE
Zapraszamy do lektury artykułu na temat okularów przeciwsłonecznych dla dzieci, który przygotowała dla naszych Czytelników mgr Dominika Kalwa-Grabowska....
więcej
Okiem Stylisty - Lady in Red
Styliści Opraw Okularowych Monika i Olaf Tabaczyńscy przybliżają naszym Czytelnikom tajniki indywidualnego doboru kolorów opraw okularowych oraz ich harmonijnego dopasowania, tym razem poddając wnikliwej analizie kolor czerwony, który z...
więcej
NOWE TRENDY OKULAROWE
MIDO wyznacza trendy w modzie okularowej na rok 2024 – odpowiedzialna innowacja, funkcjonalny styl i niekonwencjonalna paleta kolorów....
więcej
Polscy okuliści kontra jaskra - Polskie Towarzystwo Okulistyczne zaprasza gabinety i kliniki okulistyczne z całej Polski do wspólnej akcji
Ruszyła rejestracja gabinetów i poradni okulistycznych do VIII edycji akcji „Polscy okuliści kontra jaskra”. Zgłaszanie placówek trwa do 1 marca. To świetna okazja do promocji swoich gabinetów....
więcej
Numer OKO 2024/1 już dostępny!
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów i specjalistów ochrony wzroku OKO 2024/1, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy nowości i promocje przygot...
więcej
Shamir przedłuża współpracę z BWT Alpine F1® Team
Shamir Optical Industry przedłużył umowę z BWT Alpine F1® Team i nadal będzie partnerem zespołu w dziedzinie wydajności optycznej. Po czterech latach dotychczasowej pełnej sukcesów rozwojowych współpracy, partnerstwo wyznacza da...
więcej
O rzeczach pozornie niewiele znaczących
W optometrii dużą uwagę poświęca się rogówce i soczewce wewnątrzgałkowej, mierzy się refrakcję, bada akomodację, ustala potrzebną korekcję. Okulistyka w głównej mierze zajmuje się z jednej strony stanem powierzchni oka,&n...
więcej
Z każdą edycją targów OPTYKA słupki statystyk pną się w górę.
Zainteresowanie poznańskim wydarzeniem jest coraz większe, a o tym co nowego dzieje się w branży optycznej dowiemy się już 18 i 19 listopada w Poznaniu.
We wspólnym przedsięwzięciu Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej oraz Międzynarodowych Targów Poznańskich weźmie udział rekordowa liczba wystawców – obecnie jest ich już blisko 120, a kolejne firmy wciąż się zgłaszają. Zwiedzający zobaczą ponad 400 marek różnych producentów z całego świata.
– Targi OPTYKA odzwierciedlają kondycję branży, która cały czas dynamicznie się rozwija. Spotkania biznesowe, Konferencja naukowa, czy Wieczór Branżowy to nieograniczone możliwości nawiązywania kontaktów i podtrzymywania relacji z klientami – komentuje Barbara Vogt, dyrektor targów OPTYKA.
Zainteresowanie zwiedzających jest bardzo duże i widać, że „branża czeka” już na to wydarzenie. W porównaniu z poprzednią edycją przybywa rejestracji elektronicznych. – Widzimy, że właściciele i menedżerowie salonów optycznych, optometryści oraz optycy dużo wcześniej planują wizytę na targach, a przyjazd na miejsce z już wydrukowanym biletem wstępu oszczędza czas. Platforma www.mtp24.pl cieszy się coraz większą popularnością i daje możliwość pobrania bezpłatnego biletu wstępu, aktywację zaproszeń, które optycy mogą otrzymać od swoich partnerów handlowych-wystawców, a także kupić zaproszenie na Wieczór Branżowy – dodaje Vogt. Gwiazdą wieczoru będzie KAYAH
i Royal Quartet, a sponsorem występu są marki HOYA i SEIKO.
Filarem targów są ekspozycje wystawców. To właśnie tam prowadzone będą rozmowy handlowe, negocjowane warunki zakupów czy poznawani nowi dostawcy. Poznamy najlepsze produkty nagrodzone Złotym Medalem Międzynarodowych Targów Poznańskich i zagłosujemy w plebiscycie „Złoty Medal – Wybór Konsumenta”. To nie wszystko. Są dodatkowe elementy podkreślające wyjątkowość wydarzenia – to wysoki poziom merytoryczny programu targowego.
Vision Science – nauka o widzeniu
Celem Konferencji Naukowej OPTYKA 2016 jest podkreślenie integracji specjalistów z różnych dyscyplin: anatomii, biologii, optyki, fizjologii oraz psychologii.
Jak mówi prof. dr hab. Ryszard Naskręcki, kierownik Pracowni Fizyki Widzenia i Optometrii UAM, patron merytoryczny konferencji, poznanie i zrozumienie fenomenu ludzkiego widzenia jest konieczne, zarówno ze względów poznawczych, ale także, a może i przede wszystkim, ze względów utylitarnych. Zmieniające się w ostatnich kilku dekadach warunki pracy układu wzrokowego oraz istotne wydłużanie się czasu trwania ludzkiego życia wymuszają intensyfikację działań badawczych oraz aplikacyjnych w tym obszarze. Na świecie powstają silne, interdyscyplinarne zespoły specjalistów, których celem jest zidentyfikowanie, zrozumienie oraz skuteczne i szybkie „rozwiązanie problemu”.
W programie Konferencji Naukowej OPTYKA 2016 pracownicy naukowi przedstawią dziesięć referatów. Uzupełnieniem konferencji będzie sesja posterowa. Wydarzenie odzwierciedli różne aspekty prowadzonych w polskich ośrodkach akademickich badań z zakresu Vision Science.
Speaker’s Corner
Swoje nowości w Speaker’s Corner zaprezentują producenci i dystrybutorzy. Nie braknie również wiedzy biznesowej - dr Marek Borowiński, specjalista od Visual Merchandisingu, znany uczestnikom wcześniejszych edycji targów i Kongresów KRIO, zwróci uwagę na sposoby komunikacji z klientem, które w erze mediów społecznościowych są inne niż kilka lat temu. Nie od dziś wiadomo, że wiedza z dziedziny psychologii i antropologii przydaje się w aranżacji salonów optycznych. Wrażenia estetyczne klienta budzą emocje i wpływają na decyzje zakupowe. Po Wzorcowym Salonie Optycznym, oprowadzać będzie dr Marek Borowiński. Specjalistę spotkamy każdego dnia w godzinach 13.00, 14.00 i 15.00.
Klient – ambasador salonu
Okularowa moda zmienia się jak w kalejdoskopie. Pojawiający się w salonie optycznym klient nie musi wiedzieć, które okulary pasują do jego kształtu twarzy, fryzury, typu urody, a nawet do osobowości. Dobór opraw to zadanie obsługi, ale żeby to zrobić dobrze, trzeba się tego nauczyć. Właśnie tę potrzebę spełnią odbywające się po raz pierwszy na targach warsztaty „Stylista opraw okularowych”. Pod okiem Mistrza Świata w Makijażu Profesjonalnym – Olafa Tabaczyńskiego uczestnicy poznają metody doboru opraw okularów w praktyce, tak by klient wyszedł z salonu zadowolony ze swojego wyglądu.
W poprzedniej edycji aż 2274 specjalistów spotkało się z wystawcami i posiadło wiedzę, jak wyprzedzić konkurencję. Stojąc przed wyzwaniami jakie pojawiają się przed salonami optycznymi można przypuszczać, że w tym roku przedsiębiorców, którzy chcą być o krok do przodu z pewnością przybędzie.
Szczegółowe informacje dotyczące targów, program Konferencji i pozostałych wydarzeń znajdziemy na stronie internetowej:
www.targioptyka.mtp.pl
Do zobaczenia w Poznaniu!