POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
NIEPOHAMOWANY ENTUZJAZM NA MIDO 2024!
Mediolan, 6 lutego 2024 r. – Międzynarodowe targi MIDO gościły ponad 1 200 wystawców w 7 pawilonach i przyjęły ponad 40 000 uczestników, co stanowi wzrost o 11% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Uczestnicy pochodzi...
więcej
MOKKI i OLIVIO&CO JUŻ W POLSCE
Zapraszamy do lektury artykułu na temat okularów przeciwsłonecznych dla dzieci, który przygotowała dla naszych Czytelników mgr Dominika Kalwa-Grabowska....
więcej
Jak co roku, w drugi czwartek października obchodzimy Światowy Dzień Wzroku. Tegoroczna edycja wypada 13 października. Obchody święta mają na celu promowanie wiedzy zarówno na temat wad wzroku, jak i znaczenia profilaktyki okulistycznej.
Światowy Dzień Wzroku organizowany jest przez międzynarodową koalicję Vision 2020, która zrzesza 26 organizacji (w tym Światową Organizację Zdrowia), zajmujących się zwalczaniem chorób oczu. Cel, jaki koalicja sobie wytyczyła jest ambitny: zlikwidowanie do 2020 roku możliwych do wyeliminowania przyczyn ślepoty.
Tegoroczna edycja jest ważna dla organizacji Optometry Giving Sight (Optometria daje wzrok), która w tym roku po raz 10 włącza się w obchody święta. Od dekady OGS nie tylko propaguje wiedzę na temat oczu, ale przede wszystkim zachęca profesjonalistów i optometrystów z całego świata, by zbierali fundusze na pomoc dla tych, którzy nie mogą sobie na nią pozwolić. Organizują praktyki dla szkół i firm, zapraszają zarówno specjalistów, jak i pacjentów do wspólnego spotkania i działania na rzecz uświadomienia roli, jaką optometria odgrywa w życiu każdego człowieka. Prezes organizacji, Clive Miller, podkreśla wagę tych działań mówiąc: „Każdy z nas docenia rolę dobrego widzenia. Jeśli nie widzimy – nie możemy się uczyć”. To zaś prowadzi do wykluczenia i życia w ubóstwie.
Akcja, której pełna nazwa brzmi World Sight Day Challenge 2016, rozpocznie się już 1 września i potrwa do 31 października. W tym roku kampania fundraisingowa zwraca swe – nomen omen – oczy na dzieci i młodzież z Afryki, Azji, Ameryki Łacińskiej i Wschodniej Europy.
Wspierać działania OGS mogą zarówno osoby indywidualne, jak i całe firmy. Na stronie www.givingsight.org można znaleźć informacje o sposobie przekazywania datków. Firmy zainteresowane dołączeniem do akcji mogą skontaktować się z szefostwem w Australii (Global Head Office) jako że w Polsce Optometry Giving Sight nie posiada swego przedstawicielstwa. Więcej informacji pod tym linkiem:
http://www.givingsight.org/giving/ways-to-give.html
Do wzięcia udziału w akcji zwalczania chorób oczu zachęca International Agency for the Prevention of Blidness (IAPB), która ogłosiła Międzynarodowy Konkurs Fotograficzny, skierowany zarówno do profesjonalnych fotografów, jak i do amatorów. Temat: #StrongerTogether. Wystarczy przesłać swoje autorskie kompozycje oznaczone hashtagiem i hasłem konkursu do 13 października. Szczegóły dostępne na www.iapb.org
Także Polska obchodzi w tym roku okrągłą rocznicę organizowania Światowego Dnia Wzroku – patronat nad pierwszą polską edycją w 2006 roku objął profesor Zbigniew Religa.