MOKKI i OLIVIO&CO JUŻ W POLSCE
Zapraszamy do lektury artykułu na temat okularów przeciwsłonecznych dla dzieci, który przygotowała dla naszych Czytelników mgr Dominika Kalwa-Grabowska....
więcej
Okiem Stylisty - Lady in Red
Styliści Opraw Okularowych Monika i Olaf Tabaczyńscy przybliżają naszym Czytelnikom tajniki indywidualnego doboru kolorów opraw okularowych oraz ich harmonijnego dopasowania, tym razem poddając wnikliwej analizie kolor czerwony, który z...
więcej
NOWE TRENDY OKULAROWE
MIDO wyznacza trendy w modzie okularowej na rok 2024 – odpowiedzialna innowacja, funkcjonalny styl i niekonwencjonalna paleta kolorów....
więcej
Polscy okuliści kontra jaskra - Polskie Towarzystwo Okulistyczne zaprasza gabinety i kliniki okulistyczne z całej Polski do wspólnej akcji
Ruszyła rejestracja gabinetów i poradni okulistycznych do VIII edycji akcji „Polscy okuliści kontra jaskra”. Zgłaszanie placówek trwa do 1 marca. To świetna okazja do promocji swoich gabinetów....
więcej
Numer OKO 2024/1 już dostępny!
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów i specjalistów ochrony wzroku OKO 2024/1, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy nowości i promocje przygot...
więcej
Shamir przedłuża współpracę z BWT Alpine F1® Team
Shamir Optical Industry przedłużył umowę z BWT Alpine F1® Team i nadal będzie partnerem zespołu w dziedzinie wydajności optycznej. Po czterech latach dotychczasowej pełnej sukcesów rozwojowych współpracy, partnerstwo wyznacza da...
więcej
O rzeczach pozornie niewiele znaczących
W optometrii dużą uwagę poświęca się rogówce i soczewce wewnątrzgałkowej, mierzy się refrakcję, bada akomodację, ustala potrzebną korekcję. Okulistyka w głównej mierze zajmuje się z jednej strony stanem powierzchni oka,&n...
więcej
Jeśli uważasz, że masz dobry wzrok, możesz się mylić. Dużą grupę przyszłych pacjentów lekarzy okulistów stanowią osoby, które dziś są przekonane, że problemy ze wzrokiem ich nie dotyczą. Oczy to jedne z najdelikatniejszych części naszego organizmu, odpowiadają za 80 proc. informacji odbieranych przez nasz mózg. To wystarczający powód, aby bliżej przyjrzeć się swoim oczom, szczególnie, że 10 października br. przypada Światowy Dzień Wzroku.
Blisko połowa Polaków (42 proc.), w wieku 16-54 lat potrzebuje korekcji wzroku, z czego
29 proc. jest przekonana, że ma dobry wzrok. Powyższe statystyki, w zestawieniu z danymi Głównego Urzędu Statystycznego (liczba osób mieszkających w miastach), oznaczają, że ponad 5,5 mln osób w Polsce może mieć wadę wzroku. Większość z nich, to osoby w wieku produkcyjnym.
Na świecie wady wzroku są już postrzegane jako choroby cywilizacyjne, podobnie jak nadciśnienie czy cukrzyca. Trudno się temu dziwić, skoro żyjemy w coraz bardziej zaawansowanym cyfrowo świecie, w którym na każdym kroku mamy do czynienia z urządzeniami negatywnie wpływającymi na nasze oczy.
Światowy Dzień Wzroku ustanowiono, aby promować wiedzę na temat wad wzroku oraz, co najważniejsze, profilaktyki. – Profilaktyczne badania wzroku pozwalają na uniknięcie najgroźniejszych problemów, nawet tych związanych z utratą wzroku – mówi dr n. med. Arleta Waszczykowska.
Potwierdzają to dane Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), według których profilaktyka i właściwa terapia mogą zapobiec upośledzeniu wzroku nawet u 80 proc. chorych. Brak odpowiedniej korekcji wady wzroku to nie tylko groźba pogłębienia wady, ale także znacznie większa urazowość i ryzyko depresji, a w następstwie, konieczność opieki osób trzecich.
W tym roku kampania, która towarzyszy Światowemu Dniu Wzroku w Polsce, nosi nazwę „Zobacz życie w 100%”. Organizuje ją firma Johnson & Johnson Vision Care, producent soczewek kontaktowych marki ACUVUE®. Kampania ma na celu przekonać, dlaczego warto regularnie badać wzrok i edukować Polaków w zakresie dostępnych metod korekcji wad wzroku: okularów i soczewek kontaktowych.
Pierwsze obchody Światowego Dnia Wzroku zorganizowano w Polsce w roku 2006, a patronat nad nimi objął prof. Zbigniew Religa. W kolejnych latach wydarzenie to straciło w Polsce na znaczeniu, ale m.in. dzięki zaangażowaniu takich firm jak Johnson & Johnson Vision Care od trzech lat Światowy Dzień Wzroku jest już obchodzony cyklicznie Firma, jest też jedną z niewielu w Polsce, która przekonuje, dlaczego warto regularnie badać wzrok.
Edukacyjny charakter kampanii to element strategii firmy, która opiera się przede wszystkim na odpowiedzialności za swoje produkty. Szereg publikacji i szkoleń o charakterze edukacyjnym prowadzonych dla specjalistów, a także organizacja Międzynarodowego Sympozjum Naukowego ACUVUE® Eye Health Advisor®, to ogromny wkład w poprawę jakości życia pacjentów.
Informacja: ART-MEDIA