MOKKI i OLIVIO&CO JUŻ W POLSCE
Zapraszamy do lektury artykułu na temat okularów przeciwsłonecznych dla dzieci, który przygotowała dla naszych Czytelników mgr Dominika Kalwa-Grabowska....
więcej
Okiem Stylisty - Lady in Red
Styliści Opraw Okularowych Monika i Olaf Tabaczyńscy przybliżają naszym Czytelnikom tajniki indywidualnego doboru kolorów opraw okularowych oraz ich harmonijnego dopasowania, tym razem poddając wnikliwej analizie kolor czerwony, który z...
więcej
NOWE TRENDY OKULAROWE
MIDO wyznacza trendy w modzie okularowej na rok 2024 – odpowiedzialna innowacja, funkcjonalny styl i niekonwencjonalna paleta kolorów....
więcej
Polscy okuliści kontra jaskra - Polskie Towarzystwo Okulistyczne zaprasza gabinety i kliniki okulistyczne z całej Polski do wspólnej akcji
Ruszyła rejestracja gabinetów i poradni okulistycznych do VIII edycji akcji „Polscy okuliści kontra jaskra”. Zgłaszanie placówek trwa do 1 marca. To świetna okazja do promocji swoich gabinetów....
więcej
Numer OKO 2024/1 już dostępny!
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów i specjalistów ochrony wzroku OKO 2024/1, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy nowości i promocje przygot...
więcej
Shamir przedłuża współpracę z BWT Alpine F1® Team
Shamir Optical Industry przedłużył umowę z BWT Alpine F1® Team i nadal będzie partnerem zespołu w dziedzinie wydajności optycznej. Po czterech latach dotychczasowej pełnej sukcesów rozwojowych współpracy, partnerstwo wyznacza da...
więcej
O rzeczach pozornie niewiele znaczących
W optometrii dużą uwagę poświęca się rogówce i soczewce wewnątrzgałkowej, mierzy się refrakcję, bada akomodację, ustala potrzebną korekcję. Okulistyka w głównej mierze zajmuje się z jednej strony stanem powierzchni oka,&n...
więcej
W dniach 9-12 maja w Mediolanie, na terenie futurystycznych pawilonów Centrum Wystawowego Rho-Pero, odbyła się 38 edycja targów MIDO (Mostra Internazionale di Ottica, Optometria e Oftalmologia).
Powierzchnia wystawowa targów zajęła 180 000 metrów kwadratowych. W targach udział wzięło 1240 wystawców ze 131 krajów. Swoje produkty prezentowało 2000 marek. Zobaczyć można było około 2 000 000 produktów.
9 maja w Pawilonie 12 w Centrum Wystawowym Rho-Pero odbyła się Grand Gala Mido 2008. Scenę stanowił prawdziwy ekran w stylu Cinecitta, a wśród zaproszonych gości znaleźli się statyści, sobowtóry aktorów oraz prawdziwe gwiazdy ekranu. Goście mieli okazję wejść na galę w prawdziwie hollywoodzkim stylu, przechadzając się jak gwiazdy po czerwonym dywanie pomiędzy rzędami osób, które wcieliły się w role paparazzich i dziennikarzy.
Dla podkreślenia stylu żywcem z kina zadbano o odpowiednie elementy dekoracyjne takie jak Vespy z lat pięćdziesiątych przywodzące na myśl sceny z ponadczasowych "Rzymskich Wakacji" - gościom stawali przed oczami Gregory Peck i Audrey Hepburn pędzący na tym skuterze ulicami Wiecznego Miasta, czy paparazzi z aparatami z tamtej epoki z charakterystycznym oślepiającym fleszem, światła gigantycznych reflektorów omiatające nocne niebo no i oczywiście krzesła reżyserskie i zaimprowizowane plany filmowe.
W blasku fleszów Prezydent Mido Vittorio Tabacchi powitał gości gali. Uraczono ich specjałami kulinarnymi przygotowanymi specjalnie tak, żeby zadowolić nawet najbardziej wybrednych fanów kina. W małych kafejkach na gości kosztujących iście kinowych dań patrzyły z papierowych ekranów twarze gwiazd kina, które najbardziej kojarzyły się z danym kulinarnym specjałem.
Na czas przyszłych targów MIDO w 2009 roku szykują się rewolucyjne zmiany. Miejscem targów po raz kolejny będą pawilony Fieramilano Rho-Pero, ale impreza po raz pierwszy zorganizowana zostanie na początku marca, między 6 a 9. Przyszłoroczne targi odbędą się w ramach "Światowego tygodnia modnych dodatków". Chociaż szykują się zmiany, duch targów z pewnością pozostanie ten sam. Kupujący z całego świata, aficionado świata mody, słynni projektanci spotykają się z okazji targów od prawie 40 lat. Targi MIDO – są jedyną w swoim rodzaju okazją zapoznania się z trendami mody oraz nowościami technologicznymi przemysłu optycznego, a przede wszystkim szansą na spotkanie ludzi z branży – wystawców, kupujących, przedstawicieli mediów – i nawiązanie kontaktów, od czysto towarzyskich, po profesjonalne biznesowe transakcje.
Jeśli mowa o biznesie, warto wspomnieć, że w ramach planowanych zmian, po raz pierwszy w historii zorganizowane zostanie Forum MIDO Bussiness ( 4-6.09.2009 w Rzymie ) - efekt wielomiesięcznych rozmów między wystawcami.
- W ostatnich latach na rynku artykułów optycznych nastąpiły istotne zmiany - mówi wiceprezes targów Dan Emanuel Levi. - Globalizacja, innowacje w technologii i udoskonalenia w zakresie jakości zmieniły sposób prowadzenia interesów. W rezultacie, zaistniała potrzeba zmiany formuły, przesunięcia terminu imprezy na początek wiosny, a dodatkowo powstał pomysł zorganizowania forum. Forum to, zgodnie z pierwotnym znaczeniem słowa, będzie miejscem, gdzie przedstawiciele firm, dystrybutorzy oraz kupujący będą mogli swobodnie podyskutować, wymienić doświadczenia w zakresie przemysłu optycznego i dokonać wielu udanych transakcji.
czytaj więcej o MIDO 2008 w numerze OKO 2008/3; zobacz fotoreportaż
Opracowanie: INTEROPTYKA
fot. INTEROPTYKA