MOKKI i OLIVIO&CO JUŻ W POLSCE
Zapraszamy do lektury artykułu na temat okularów przeciwsłonecznych dla dzieci, który przygotowała dla naszych Czytelników mgr Dominika Kalwa-Grabowska....
więcej
Okiem Stylisty - Lady in Red
Styliści Opraw Okularowych Monika i Olaf Tabaczyńscy przybliżają naszym Czytelnikom tajniki indywidualnego doboru kolorów opraw okularowych oraz ich harmonijnego dopasowania, tym razem poddając wnikliwej analizie kolor czerwony, który z...
więcej
NOWE TRENDY OKULAROWE
MIDO wyznacza trendy w modzie okularowej na rok 2024 – odpowiedzialna innowacja, funkcjonalny styl i niekonwencjonalna paleta kolorów....
więcej
Polscy okuliści kontra jaskra - Polskie Towarzystwo Okulistyczne zaprasza gabinety i kliniki okulistyczne z całej Polski do wspólnej akcji
Ruszyła rejestracja gabinetów i poradni okulistycznych do VIII edycji akcji „Polscy okuliści kontra jaskra”. Zgłaszanie placówek trwa do 1 marca. To świetna okazja do promocji swoich gabinetów....
więcej
Numer OKO 2024/1 już dostępny!
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów i specjalistów ochrony wzroku OKO 2024/1, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy nowości i promocje przygot...
więcej
Shamir przedłuża współpracę z BWT Alpine F1® Team
Shamir Optical Industry przedłużył umowę z BWT Alpine F1® Team i nadal będzie partnerem zespołu w dziedzinie wydajności optycznej. Po czterech latach dotychczasowej pełnej sukcesów rozwojowych współpracy, partnerstwo wyznacza da...
więcej
O rzeczach pozornie niewiele znaczących
W optometrii dużą uwagę poświęca się rogówce i soczewce wewnątrzgałkowej, mierzy się refrakcję, bada akomodację, ustala potrzebną korekcję. Okulistyka w głównej mierze zajmuje się z jednej strony stanem powierzchni oka,&n...
więcej
W tym roku w Targach udział wzięło ponad 520 firm z 24 różnych krajów i regionów z całego świata. Po raz pierwszy w targach uczestniczyły firmy z Hiszpanii oraz Holandii. Inne ważne kraje, które zaprezentowały w trakcie targów swoją ofertę to kontynentalne Chiny, Niemcy, Włochy, Japonia, Korea, Singapur, Tajwan oraz Polska. W ofercie firm znalazły się okulary ochronne, okulary sportowe, okulary przeciwsłoneczne, soczewki, oprawki, soczewki kontaktowe, akcesoria oraz przyrządy optometryczne, a także sprzęt i maszyny wykorzystywane w branży optycznej.
Zwiedzając Hong Kong możemy poczuć się tak, jakbyśmy nagle znaleźli się na planie filmowym. Stojąc na pokładzie promu Star Ferry, gdy majestatycznie przecina on fale Zatoki Wiktorii, przemierzając wyspę ultranowoczesnym pociągiem lub podziwiając zapierające dech w piersiach widoki ze szczytu Wzgórza Wiktorii możemy poczuć się tak, jakbyśmy nagle wylądowali w samym środku filmowej epopei, w której przeszłość wtopiła się w teraźniejszość.
Hong Kong fascynuje kontrastami: stare drewniane dżonki tańczą na falach obok wielkich transoceanicznych liniowców, zapuszczone uliczki kryją się za fasadami luksusowych hoteli, niskie kamienice czynszowe przycupnęły w sąsiedztwie eleganckich drapaczy chmur, będących wizytówką tego czwartego pod względem ważności centrum finansowo-handlowego na świecie. Hong Kong, w którym zaludnienie dochodzi miejscami do 43 tysięcy osób na kilometr kwadratowy, to tętniąca życiem metropolia “z kupiecką duszą”, która dobrobyt zawdzięcza chińskim emigrantom oraz prawu brytyjskiemu i brytyjskim urzędnikom. W zwróconym Chinom jako Specjalna Strefa Administracyjna w 1997 roku, po ponad stu latach brytyjskich rządów, Hong Kongu nadal widoczne są pozostałości kolonialnej przeszłości takie jak system szkolnictwa, gospodarka wolnorynkowa, “żywcem wyjęte” z Londynu double-deckery, angielskie puby, sławna popołudniowa herbatka i zwyczaj ustawiania się w kolejki. Zjawiska typowe dla chińskiej kultury w Hong Kongu to sklepy ze specyfikami medycyny chińskiej, uliczni sprzedawcy, tętniące życiem restauracje dim sum, staruszkowie zabierający swoje ptaki w klatce na spacer do parku, czy ćwiczący Tai Chi.
Rozmach z jakim metropolia dba o swój wizerunek i przyciągnięcie jak największej liczby turystów przyprawia o zawrót głowy. Codziennie o godzinie 20 po obu stronach Zatoki Wiktorii rozgrywa się trwająca około 15 minut Symfonia Świateł. Jest to multimedialny pokaz z użyciem laserów umieszczonych na 44 budynkach po obu stronach Zatoki. Symfonia Świateł została wpisana do Księgi Rekordów Guinnessa jako zorganizowany na największą skalę stały pokaz typu “światło i dźwięk”. Technologia wykorzystana do pokazu kosztowała Hong Kong 44 mln. dolarów.
Z podobnym rozmachem organizatorzy Targów Optycznych w Hong Kongu, czyli Rada Rozwoju Handlu Hong Kongu (HKTDC) wraz ze Stowarzyszeniem Producentów Wyrobów Optycznych Hong Kongu (HKOMA) dbają o budowanie wizerunku Targów i o promowanie tej najważniejszej w Azji imprezy branży optycznej. W tym roku Targi trwały od 6 do 8 listopada i odbywały się w Centrum Konferencyjnym i Wystawowym Hong Kongu (HKCEC). Już podczas ceremonii otwarcia Targów Hui Leung Wah, Prezes Stowarzyszenia Producentów Wyrobów Optycznych Hong Kongu, przedstawił bardzo zadowalające dane statystyczne. Hong Kong zajmuje obecnie pozycję trzeciego co do wielkości eksportera wyrobów optycznych na świecie tuż za Włochami i kontynentalnymi Chinami. Dzięki między innymi takim imprezom jak Targi Optyczne branża optyczna Hong Kongu wyrabia sobie markę na międzynarodowych rynkach. Wyroby optyczne z Hong Kongu cechuje, jak to określił Hui Leung Wah, “kreatywny design, wysoka jakość, a przy tym konkurencyjność cenowa”.
W tym roku w Targach udział wzięło ponad 520 firm z 24 różnych krajów i regionów z całego świata. Po raz pierwszy w targach uczestniczyły firmy z Hiszpanii oraz Holandii. Inne ważne kraje, które zaprezentowały w trakcie targów swoją ofertę to kontynentalne Chiny, Niemcy, Włochy, Japonia, Korea, Singapur, Tajwan oraz Polska. W ofercie firm znalazły się okulary ochronne, okulary sportowe, okulary przeciwsłoneczne, soczewki, oprawki, soczewki kontaktowe, akcesoria oraz przyrządy optometryczne, a także sprzęt i maszyny wykorzystywane w branży optycznej.
Nowością tegorocznej 16 edycji targów był sektor “Visual Parade”, w którym podziwiać można było innowacyjne produkty optyczne prezentowane w nowoczesnych aranżacjach. Sektor ten stanowi doskonałe dopełnienie dla ulubionej przez zwiedzających strefy targów Optycznych w Hong Kongu - “Wizjonerzy Stylu – Ciesz Się Swą Wizją W Życiu”. W sektorze tym tradycyjnie już swoje najnowsze osiągnięcia zaprezentowała światowa elita designerskich marek optycznych. Wśród 19 tegorocznych wizjonerów stylu znalazły się trzy firmy z Japonii - Arm Deco, less than human oraz Yellow Plus, firma iTrix ze Stanów Zjednoczonych, francuskie marki Alain Mikli oraz Face à Face, a także niemiecka MYKITA.
W ramach Targów już po raz dziesiąty przyznano nagrody w Konkursie Designu dla Projektantów Okularów. Motywem przewodnim tegorocznej edycji konkursy było hasło “Styl Wizji”, a nacisk położono na modę. W szranki stanęło 130 lokalnych projektantów. W trzech konkursowych kategoriach – otwartej, korporacyjnej oraz studenckiej, oceniano oryginalność, styl oraz praktyczność projektów.
Przy okazji Targów Optycznych w Hong Kongu odbyła się 6 Konferencja Optometryczna, w trakcie której sześciu renomowanych specjalistów z dziedziny optometrii z kontynentalnych Chin, Hong Kongu, Australii, Singapuru oraz Wielkiej Brytanii przekazało swoją fachową wiedzę oraz doświadczenie na temat między innymi chirurgii laserowej oka, ortokeratologii, czy stosowania specjalnych gazoprzepuszczalnych soczewek kontaktowych w celu zmiany kształtu rogówki.
Warto już teraz zaznaczyć sobie w kalendarzu datę przyszłorocznego najważniejszego wydarzenia dla branży optycznej w Azji. W 2009 Targi Optyczne w Hong Kongu odbędą się w dniach 4-6 listopada.
fot.: HKTDC
czytaj więcej w numerze OKO 2008/6 zobacz galerię zdjęć
Powrót do spisu artykułów