POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
NIEPOHAMOWANY ENTUZJAZM NA MIDO 2024!
Mediolan, 6 lutego 2024 r. – Międzynarodowe targi MIDO gościły ponad 1 200 wystawców w 7 pawilonach i przyjęły ponad 40 000 uczestników, co stanowi wzrost o 11% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Uczestnicy pochodzi...
więcej
MOKKI i OLIVIO&CO JUŻ W POLSCE
Zapraszamy do lektury artykułu na temat okularów przeciwsłonecznych dla dzieci, który przygotowała dla naszych Czytelników mgr Dominika Kalwa-Grabowska....
więcej
W tym roku w Targach udział wzięło ponad 520 firm z 24 różnych krajów i regionów z całego świata. Po raz pierwszy w targach uczestniczyły firmy z Hiszpanii oraz Holandii. Inne ważne kraje, które zaprezentowały w trakcie targów swoją ofertę to kontynentalne Chiny, Niemcy, Włochy, Japonia, Korea, Singapur, Tajwan oraz Polska. W ofercie firm znalazły się okulary ochronne, okulary sportowe, okulary przeciwsłoneczne, soczewki, oprawki, soczewki kontaktowe, akcesoria oraz przyrządy optometryczne, a także sprzęt i maszyny wykorzystywane w branży optycznej.
Zwiedzając Hong Kong możemy poczuć się tak, jakbyśmy nagle znaleźli się na planie filmowym. Stojąc na pokładzie promu Star Ferry, gdy majestatycznie przecina on fale Zatoki Wiktorii, przemierzając wyspę ultranowoczesnym pociągiem lub podziwiając zapierające dech w piersiach widoki ze szczytu Wzgórza Wiktorii możemy poczuć się tak, jakbyśmy nagle wylądowali w samym środku filmowej epopei, w której przeszłość wtopiła się w teraźniejszość.
Hong Kong fascynuje kontrastami: stare drewniane dżonki tańczą na falach obok wielkich transoceanicznych liniowców, zapuszczone uliczki kryją się za fasadami luksusowych hoteli, niskie kamienice czynszowe przycupnęły w sąsiedztwie eleganckich drapaczy chmur, będących wizytówką tego czwartego pod względem ważności centrum finansowo-handlowego na świecie. Hong Kong, w którym zaludnienie dochodzi miejscami do 43 tysięcy osób na kilometr kwadratowy, to tętniąca życiem metropolia “z kupiecką duszą”, która dobrobyt zawdzięcza chińskim emigrantom oraz prawu brytyjskiemu i brytyjskim urzędnikom. W zwróconym Chinom jako Specjalna Strefa Administracyjna w 1997 roku, po ponad stu latach brytyjskich rządów, Hong Kongu nadal widoczne są pozostałości kolonialnej przeszłości takie jak system szkolnictwa, gospodarka wolnorynkowa, “żywcem wyjęte” z Londynu double-deckery, angielskie puby, sławna popołudniowa herbatka i zwyczaj ustawiania się w kolejki. Zjawiska typowe dla chińskiej kultury w Hong Kongu to sklepy ze specyfikami medycyny chińskiej, uliczni sprzedawcy, tętniące życiem restauracje dim sum, staruszkowie zabierający swoje ptaki w klatce na spacer do parku, czy ćwiczący Tai Chi.
Rozmach z jakim metropolia dba o swój wizerunek i przyciągnięcie jak największej liczby turystów przyprawia o zawrót głowy. Codziennie o godzinie 20 po obu stronach Zatoki Wiktorii rozgrywa się trwająca około 15 minut Symfonia Świateł. Jest to multimedialny pokaz z użyciem laserów umieszczonych na 44 budynkach po obu stronach Zatoki. Symfonia Świateł została wpisana do Księgi Rekordów Guinnessa jako zorganizowany na największą skalę stały pokaz typu “światło i dźwięk”. Technologia wykorzystana do pokazu kosztowała Hong Kong 44 mln. dolarów.
Z podobnym rozmachem organizatorzy Targów Optycznych w Hong Kongu, czyli Rada Rozwoju Handlu Hong Kongu (HKTDC) wraz ze Stowarzyszeniem Producentów Wyrobów Optycznych Hong Kongu (HKOMA) dbają o budowanie wizerunku Targów i o promowanie tej najważniejszej w Azji imprezy branży optycznej. W tym roku Targi trwały od 6 do 8 listopada i odbywały się w Centrum Konferencyjnym i Wystawowym Hong Kongu (HKCEC). Już podczas ceremonii otwarcia Targów Hui Leung Wah, Prezes Stowarzyszenia Producentów Wyrobów Optycznych Hong Kongu, przedstawił bardzo zadowalające dane statystyczne. Hong Kong zajmuje obecnie pozycję trzeciego co do wielkości eksportera wyrobów optycznych na świecie tuż za Włochami i kontynentalnymi Chinami. Dzięki między innymi takim imprezom jak Targi Optyczne branża optyczna Hong Kongu wyrabia sobie markę na międzynarodowych rynkach. Wyroby optyczne z Hong Kongu cechuje, jak to określił Hui Leung Wah, “kreatywny design, wysoka jakość, a przy tym konkurencyjność cenowa”.
W tym roku w Targach udział wzięło ponad 520 firm z 24 różnych krajów i regionów z całego świata. Po raz pierwszy w targach uczestniczyły firmy z Hiszpanii oraz Holandii. Inne ważne kraje, które zaprezentowały w trakcie targów swoją ofertę to kontynentalne Chiny, Niemcy, Włochy, Japonia, Korea, Singapur, Tajwan oraz Polska. W ofercie firm znalazły się okulary ochronne, okulary sportowe, okulary przeciwsłoneczne, soczewki, oprawki, soczewki kontaktowe, akcesoria oraz przyrządy optometryczne, a także sprzęt i maszyny wykorzystywane w branży optycznej.
Nowością tegorocznej 16 edycji targów był sektor “Visual Parade”, w którym podziwiać można było innowacyjne produkty optyczne prezentowane w nowoczesnych aranżacjach. Sektor ten stanowi doskonałe dopełnienie dla ulubionej przez zwiedzających strefy targów Optycznych w Hong Kongu - “Wizjonerzy Stylu – Ciesz Się Swą Wizją W Życiu”. W sektorze tym tradycyjnie już swoje najnowsze osiągnięcia zaprezentowała światowa elita designerskich marek optycznych. Wśród 19 tegorocznych wizjonerów stylu znalazły się trzy firmy z Japonii - Arm Deco, less than human oraz Yellow Plus, firma iTrix ze Stanów Zjednoczonych, francuskie marki Alain Mikli oraz Face à Face, a także niemiecka MYKITA.
W ramach Targów już po raz dziesiąty przyznano nagrody w Konkursie Designu dla Projektantów Okularów. Motywem przewodnim tegorocznej edycji konkursy było hasło “Styl Wizji”, a nacisk położono na modę. W szranki stanęło 130 lokalnych projektantów. W trzech konkursowych kategoriach – otwartej, korporacyjnej oraz studenckiej, oceniano oryginalność, styl oraz praktyczność projektów.
Przy okazji Targów Optycznych w Hong Kongu odbyła się 6 Konferencja Optometryczna, w trakcie której sześciu renomowanych specjalistów z dziedziny optometrii z kontynentalnych Chin, Hong Kongu, Australii, Singapuru oraz Wielkiej Brytanii przekazało swoją fachową wiedzę oraz doświadczenie na temat między innymi chirurgii laserowej oka, ortokeratologii, czy stosowania specjalnych gazoprzepuszczalnych soczewek kontaktowych w celu zmiany kształtu rogówki.
Warto już teraz zaznaczyć sobie w kalendarzu datę przyszłorocznego najważniejszego wydarzenia dla branży optycznej w Azji. W 2009 Targi Optyczne w Hong Kongu odbędą się w dniach 4-6 listopada.
fot.: HKTDC
czytaj więcej w numerze OKO 2008/6 zobacz galerię zdjęć
Powrót do spisu artykułów