Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch
Kolekcja przeciwsłoneczna Alexander Wintsch nawiązuje do ciepłych plaż Hiszpanii oraz wspaniałych alpejskich stoków narciarskich. Wysokiej jakości modele damskie i męskie wykończone są eleganckimi detalami....
więcej
POZNAJ MAGICZNĄ KOLEKCJĘ OKULARÓW PRZECIWSŁONECZNYCH BELUTTI!
Na sezon 2024 marka Belutti proponuje okulary przeciwsłoneczne, które przypominają o wyjątkowych chwilach, przeżyciach i przygodach, które rozkwitają w malowniczych włoskich prowincjach....
więcej
Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?
W dziale Medycyna i Optyka zapraszamy do lektury tekstu „Empatyczny optometrysta. Jakich umiejętności potrzebujesz, by nawiązać dobrą relację z pacjentami, którzy są dziećmi?”, którego autorką jest Barbara Pakuła &ndash...
więcej
„Reguły wpływu społecznego, które warto znać”, Adam Mamok
W dziale Okiem Eksperta zapraszamy do lektury drugiej części inspirującego artykułu przygotowanego przez Adama Mamoka, Prezesa i współwłaściciela American Lens „Reguły wpływu społecznego, które warto znać”. Autor zwrac...
więcej
„Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości, dr hab. Jacek Pniewski
Kontynuując dział Nauka i Optyka, publikujemy artykuł „Na ostro, proszę!”, czyli o głębi ostrości”, którego autorem jest dr hab. Jacek Pniewski, wykładowca w Akademickim Centrum Kształcenia Optomterystów na Wydzial...
więcej
Numer OKO 2024/2 już dostępny!
Zapraszamy do lektury nowego numeru specjalistycznego, niezależnego magazynu dla profesjonalistów OKO 2024/2, w którym poruszamy najbardziej aktualne tematy, przedstawiamy najnowsze trendy, informujemy o nowościach i promocjach oraz poleca...
więcej
Nagrody SILMO d’Or
Prezentujemy kolejne produkty nagrodzone podc z as 30. edycji prestiżowego konkursu SILMO d’Or w Paryżu. Redakcja magazynu „OKO”, jak co roku, uczestniczyła w głosowaniu Jury konkursu....
więcej
Od początku kwietnia 2016 r. Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna prowadzi kampanię edukacyjną poświęconą zagadnieniom „dobrego widzenia”. Za komunikację i logistykę kampanii odpowiada agencja 38PR & Content Communication. Strona merytoryczna oraz koncepcja projektu jest dziełem ekspertów KRIO, a szczegóły scenariusza i logistyka kampanii zostały opracowane wspólnie z Agencją PR.
Od kwietnia 2016 w mediach ukazało się ponad 170 publikacji. Z uwagi na to, że z naszym przesłaniem chcemy dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów salonów optycznych, nasze działania komunikacyjno-edukacyjne kierujemy do różnych grup wiekowych i społecznych. Eksperci KRIO wypowiadali się w telewizji śniadaniowej, a artykuły przez nich pisane ukazały się zarówno w prasie jak i na internetowych portalach lifestylowych, zdrowotnych oraz branżowych. Poniższe przykłady pokażą do jak wielu osób docieramy.
W TVP2, w programie „Pytanie na śniadanie”, Paweł Szczerbiński opowiadał o tym, czym powinniśmy się kierować przy wyborze okularów przeciwsłonecznych. Natomiast w poradniku „Dobre rady” ukazał się wywiad z dr Maciejem Sokołowskim na ten sam temat. Magazyn „Na czasie” opublikował artykuł dra Andrzeja Styszyńskiego pt. „Kiedy warto wybrać się pierwszy raz z dzieckiem do okulisty” a „Tele tydzień”, na podstawie wypowiedzi tego samego eksperta opublikował felieton „Jak styl życia nastolatka wpływa na jego wzrok”. Na portalu Polki.pl ukazały się dwa filmy z wypowiedziami naszych ekspertów. Dr Maciej Sokołowski i Paweł Szczerbiński mówili w nich o tym jak powstają okulary, jak dobierać odpowiednie okulary korekcyjne i o objawach wskazujących na problemy ze wzrokiem, a także sposobach ich diagnozowania. W związku z obchodami Światowego Dnia Wzroku (w 2016 r. obchodzone 13 października), Jeleniogórskie Zakłady Optyczne oraz Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna w porozumieniu z TVP, w ramach programu porannego „Pytanie na śniadanie”, przedstawiły projekt skierowany na społeczny aspekt jakości widzenia kierowców. W ramach tego przedsięwzięcia, „na żywo” w czasie antenowym (pojedyncze wejścia), robione były badania przesiewowe wśród przypadkowych kierowców. Prezentowano także fragmenty konferencji prasowej poświęconej tym zagadnieniom, w ramach której dziennikarze zadawali pytania ekspertom JZO i KRIO. Ekspertem KRIO był nasz kolega Paweł Szczerbiński, a konsultantem dr Maciej Sokołowski.
Zadaniem prowadzonej kampanii jest edukacja użytkowników okularów oraz zwiększanie świadomości o zagrożeniach dla wzroku u potencjalnych klientów salonów optycznych. Przedstawione działania, skoncentrowane na zagadnieniach związanych z jakością widzenia, mają przede wszystkim charakter edukacyjny. Jednocześnie chcemy zwrócić uwagę potencjalnym użytkownikom okularów na to, jak ważne zadanie w dbałości o dobre widzenie wypełnia starannie wykształcony optyk. Dążymy zatem do tego, aby w odbiorze społecznym wzmocnić wizerunek i status zawodu optyka, akcentując fakt, że jednym z fundamentalnych kryteriów przynależności do cechu tworzącego KRIO jest posiadanie udokumentowanych kwalifikacji oraz stosownego stażu pracy w zawodzie. Równie ważnym celem kampanii jest pokazanie jak ważną rolę spełnia Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna w stosunku do optyków, jak i klientów pracowni optycznych oraz jak oddziałuje ona na rynek optyczny i istniejący system edukacji zawodowej na wszystkich jej poziomach.
Więcej informacji na temat działalności edukacyjnej KRIO mogą Państwo znaleźć na stronie internetowej www.krio.org.pl w zakładce aktualności oraz na naszym profilu na Facebooku.